ZAC en vrijrijden 8 sept CPZ

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
sept zijn we op Zandvoort te vinden, wie nog meer?

Wel een rare wijziging in het programma. Heeft als voordeel dat we een sessie meer rijden maar ik persoonlijk (en met mij veel meer mensen) zou toch liever een wijziging in de vorm van een 600 klasse zien. Dat is iets waar al jaren om gevraagd wordt maar helaas niet naar geluisterd wordt.

We gaan het de volgende race op 8 september op Zandvoort iets anders aanpakken. We gaan een aantal groepen samenvoegen.
De snelste racers uit de SPORT Cup rijden hun training & kwalificatie samen met RACE Cup en tijdens de races zullen we de TOMS en SPORT samen laten racen, SPORT voorop en de TOMS er achteraan.

We hebben door deze verandering ruimte om 10 sessies vrijrijden in te plannen en die gaan we onderverdelen in 5 Medium sessies en 5 Fast sessies.
Indicatie rondetijd voor de Medium groep: tot 2.20 min.
Indicatie rondetijd voor de Fast groep: sneller dan 2.20 min.

SESSIEKAARTEN zijn t/m 5 september 2014 vooraf verkrijgbaar via http://www.zacshop.nl/ of (indien nog beschikbaar) op de wedstrijddag. Bij twijfel graag contact: info@rszmotorsport.nl of 06-22791721.

Het tijdschema voor de hele dag met alles erop is te vinden op: http://www.rszmotorsport.nl/userfiles/files/TIJDSCHEMA ZAC RACE 6 2014.pdf

Het tijdsschema voor alleen het vrijrijden met wat extra uitleg kan je vinden op: http://www.rszmotorsport.nl/userfiles/files/TIJDSCHEMA VR RACE 6 2014(1).pdf
 
Zojuist geplaatste post van de organisatie op FB om een en ander toe te lichten.

Op zich eigenlijk zo slecht nog niet!


We hebben gezien dat het bericht over de veranderingen voor 8 september voor een hoop vragen en opschudding heeft gezorgd, dus we willen jullie graag wat extra uitleg geven over onze keuzes.

De opkomst is op dit moment voor het racen nog erg laag en dan zal je elkaar, zelf bij een gecombineerde klasse niet zo snel in de weg gaan rijden.

TRAINING
Neem even de 3 klassen als uitgangspunt met ongeveer 30 deelnemers zijn dat er ca. 10 per klasse
We voegen vooraf de 5 snelste van de SPORT bij de RACE en de 5 langzaamste van de SPORT bij de TOMS.
Het verschil is dan nihil en met 15 rijders op de baan is het alsof je een privé-circuit hebt geboekt

RACE
Na de training komt er (zoals altijd) 1 lijst die we in 3 gaan delen.
Daarbij gaan we er nu vanuit dat we de TOMS en de SPORT bij elkaar kunnen laten starten.
Als de SPORT voorop start heeft er niemand direct last van langzamere rijders.
Hooguit bij het 'lappen' in de 2 laatste ronden, maar ook dat hoort bij het racen

PUNTEN
Ook bij de gecombineerde race maken wij er 2 uitslagen van.
Ieder zijn eigen klasse met zijn eigen punten en eigen blikwerk.
Dus geen schadelijk effect voor de stand in het WK of de prijzenkast.

MEER RIJTIJD
We geven ruimte voor een extra training dus er kan meer gereden worden. Wie denkt dat hij in een snellere of langzamere klasse wil trainen kan bij de ZAC altijd zijn 'draai' vinden.

Voor vragen, opmerkingen of betere ideeën aangaande het wedstrijdprogramma mail je met Frank Kerseboom: frank.kerseboom@rsz.nl

De klasse indeling –600 / +600 gaan we in 2015 zeer waarschijnlijk doorvoeren.
 
Lees ik dat nou goed dat ze maar 30 inschrijvingen hadden/hebben voor de wedstrijden??? Dan mag men toch niet verwonderd zijn dat er gekeken wordt naar alternatieven ... Vraag me wel af van welke klasse je dan de punten krijgt ... ik pleit voor punten uit de hoogste klasse ;-)
5 sessies is perfect, die extra vrije training zorgt ervoor dat we terug kunnen wennen aan Zandvoort na al het snelle Assen dit jaar ...
 
Moet ik toch switchen naar een 600 of 1000 voor volgend jaar dan, met mijn 750 van 2004 kan ik niet op tegen die nieuwere 1000's :P Ik stem voor de regel dat als je 750 10 jaar en ouder is je mee telt bij de 600's! :P


En idd, nog maar 30 aanmeldingen :( Toch jammer dat schijnbaar "iedereen" alleen op Assen wil rijden.
 
Laatst bewerkt:
Niet zeuren Roy, ik reedt met mijn 750k4 ook dik onder de 2min. Dan zit je gewoon in de top 10, gas geven jonguh :)
 
Ja maar dat deed je dan zeker ook in 2004 toen je nog dinosaurussen moest ontwijken :P



Edit: Maar serieus weet ik dat je met deze fiets nog veel vlotter rond moet kunnen. Volgend jaar verder. Ben van plan nog 1 of 2 seizoenen met deze door te rijden.
 
Laatst bewerkt:
"600 cc afscheiding hoogstwaarschijnlijk in 2015" las ik.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen,en hopen dat het niet te laat is... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan