zadel bekleden

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Het zadel van mijn Honda VF 400 is door de kou van de afgelopen tijd gaan scheuren en moet dus hoognodig overnieuw bekleed worden.

Nu durf ik het niet zelf te doen omdat ik bang ben dat ik het verpest, daarom zoek ik eigenlijk iemand/een bedrijf in de omgeving van Amersfoort die dit eventueel voor me kan doen.

Het iemand ervaring met een persoon of bedrijf, want ik weet niet waar ik moet beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Het zadel van mijn Honda VF 400 is door de kou van de afgelopen tijd gaan scheuren en moet dus hoognodig overnieuw bekleed worden.

Nu durf ik het niet zelf te doen omdat ik bang ben dat ik het verpest, daarom zoek ik eigenlijk iemand/een bedrijf in de omgeving van Amersfoort die dit eventueel voor me kan doen.

Het iemand ervaring met een persoon of bedrijf, want ik weet niet waar ik moet beginnen...

Het bekleden valt erg mee hoor. Als je maar een goede nietmachine hebt. Het bekleden op zich kan je dan niet zoveel mis aan doen.

Eerst maak je de cover warm middels een fohn. Dan doe je direct erna de voorkant vast zodat hij precies in het midden zit.
Daarna trek je em gewoon handstrak naar achter en maakt en achter vast aan de onderkant.

Nu zit het zitje dus precies in het midden en kan je de zijkanten gaan vastmaken. Nadat je 4 kanten vast hebt zitten doe je nog even de fohn eroverheen zodat het een beetje warm is en kan je de rest vastzetten.

Tis een simpel klusje en je kunt niet veel verkeerd doen. Zit het toch niet helemaal goed, haal je de nietjes eruit en begin je overnieuw.
Omdat je alles toch aan de onderkant geniet hebt is een foutje niet erg.


Als je een adresje wil hebben: woesthoff in brummen (motorsloperij) levert ze compleet middels een ruilsysteem. Je levert je oude in, en je krijgt een die alweer klaar is mee.
Kost je enkele tientjes. Verschilt per type.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben door kommermotorparts voorzien van een overnieuw bekleed zadel.

Ik kon kiezen tussen zwart kunstleer of zwart anti-slip kunstleer. Dat laatste heb ik gekozen. Het is er in twee dagen op gezet (wat erg snel was, want ik begreep dat het een week zou duren.) Het resultaat is zeer strak en ik ben blij dat ik het heb laten doen, want ik weet gewoon dat het anders veel gedoe voor me zou zijn geweest.

Het overnieuw bekleden met anti-slip kunstleer heeft in totaal € 85,- gekost. Niet echt goedkoop, maar ik ben tevreden met het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan