Zadelpijn

fijnesnuiter

Rookie
16 sep 2014
5
0
Nieuwegein
Ben in het bezit van een honda Cbf 1000 f uit 2011.Heb er nu 9500 km mee gereden.
Als ik nu een uurtje gereden heb , meestal duo met m,n vrouw krijg een behoorlijk
pijnlijk zitvlak. 10 minuten stoppen,verder rijden enz. Ben eigenlijk op zoek naar
motorrijders die hetzelfde probleem hebben.De foam laag van de cbf vind ik vrij zacht.
Een te zachte foam laag in het zadel kan ten koste van de bloedsomloop gaan.
Het gevolg is dan zadelpijn.Het verleden heeft mij geleerd,hoe harder het zadel
hoe beter het zadel comfort voor je achterste.Zeker met wat lange ritten +/- 500 km.
700 euro voor een Corbin is veel geld,als hij leverbaar is voor de CBF 1000 F
Mijn dank alvast voor het meedenken.

Groet Léon
 
Zadelpuin??? Ik had toch echt iets anders verwacht dan dat iemand pijn in zijn / haar teergevoelige billetjes had. _O-

Weer een illusie armer. ;(

Enne, @ TS. Ben je nu een fijnesnuiter, of een fijngevoelige?
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand de topictitel veranderen aub?
Met dit knopje
topic-report.gif
rechts bovenaan op de pagina kun je dit soort vragen doorgeven aan de moderators. *D
 
Ja inderdaad Bosso het was natuurlijk zadelpijn.Foutje mijnerzijds,
heb een herstel aangevraagd via de mod. (bedankt Bahco)
Mag zeker wel zeggen een fijngevoelige snuiter geworden op de Honda.Ben me nu aan het focussen op de diverse bedrijven die motorzadels op maat maken.
 
de 1e 3 antwoorden zijn inderdaad adressen waar je goed terecht kan.
Ik kan uit je uitleg echter niet goed opmaken of je er nou alleen last van hebt als je een duo achterop hebt.
Hoe jouw motor zit heb ik geen ervaring mee, maar verder nooit zadelpijn gekregen als een zadel opmerkelijk veel zachter was, als ik normaliter(bij andere motoren) gewend was.

Als je dus ervaring hebt dat een harder zadel fijner zit lijkt me die Tijger leathers wel een goede optie, bagster is duur en volgens mij kant en klaar en top sellerie zit in frankrijk.

succes
 
Ik heb ook al eerder gekeken naar die top sellerie zadels voor mijn cbf600, maar is gel in het zadel echt het geld waard of voldoet een normaal comfort zadel ook goed? Iemand ervaring met het gel-zadel?
 
3 weken geleden een compleet zadel gekocht van het merk SHAD uit Spanje
via internet.Het zadel ziet er prima uit op de Honda en de passing is ook goed.
Vorige week zondag was de pekel lekker weggespoeld en was het tijd voor een
proefrit.Heb 170 km gereden met halverwege een pauze van 10 minuten zonder
dat ik een dooie kont kreeg. Nergens last van. 8-)
 
Dit lijkt wel een steeds terugkerend 'probleem' te zijn. Ik heb er bij tijd en wijle ook last van. Op m'n R1150RT had ik na zitproblemen een (hard) Corbin zadel gemonteerd. Hielp wel iets maar toen ik met een vriend in 2008 op een Pan European 5000 km in 10 dagen ging rijden over het Colorado plateau in Amerika keerde het probleem natuurlijk weer terug. Vriend reed op een FJR1300 met een (los) Airflow kussen. Terug in Nederland dat ook maar eens geprobeerd. Werkt wel, maar je zit hoger en afhankelijk van de toegepaste luchtdruk ook wat wiebelig. Op motortochten in 2011 en 2013 waarbij we 2 keer 9000 km reden in 14 dagen door diverse westelijke staten in Amerika heb ik een fietsbroek gebruikt. Gewoon over m'n onderbroek en onder m'n motorbroek, en eigenlijk werkte dat nog voor mij het beste. Voordeel is ook dat het onafhankelijk van de motor functioneert. M'n vrouw gebruikt dat nu ook en zij is er ook tevreden mee. Als het warm is dan werkt bij mij een exemplaar met korte pijpen het beste, anders gaat het gauw zweten *:) .
 
Laatst bewerkt:
ik rij op vakantie met een sportmotorpak, aardig foamvulling bij je billen . Werkt prima hier!
schapenvel van de ikea schijnt ook aardig te werken
 
Terug
Bovenaan Onderaan