Zekeringen vervangen

Jeroen234

Rookie
1 dec 2020
4
0
Hallo,
Waar vind ik de zekeringen van een Suzuki Burgman 200 (2012) en waar koop ik nieuwe zekeringen hiervoor? Kan ik ook zien of ze kapot zijn of moet dat doorgemeten worden?
 
Ik mag toch aannemen dat er ook in een Burgman niets speciaals zit?

zo'n doos doe je de rest van je leven mee

1606917575191.png


Tenzij er zilke inzitten

1606917619659.png


dan doe je daar de rest van je leven mee...


Kan je gewoon bij Bol.com kopen... wellicht ook bij ali maar die promoot ik niet, ongetwijfeld komt dit er toch vandaan
 
De kleur heeft te maken met de stroom die ze aankunnen en je kan een doorgeslagen zekering herkennen door er in te kijken, dan is het verbindinkje tussen de pootjes weggesmolten...

Zekeringen kan je niet op hun werking testen, daarna zijn ze kapot.
 
De kleur heeft te maken met de stroom die ze aankunnen en je kan een doorgeslagen zekering herkennen door er in te kijken, dan is het verbindinkje tussen de pootjes weggesmolten...

Zekeringen kan je niet op hun werking testen, daarna zijn ze kapot.
Je kunt ze wel doormeten met een multimeter op de Ohmse stand. Oneindige weerstand en de zekering heeft de geest gegeven🤓
 
Meen je dat nou??? Ga je nou aan mij uitleggen hoe je een zekering meet ;)
Het is ook zo, tuurlijk, maar door deze manier van vraagstelling
Kan ik ook zien of ze kapot zijn of moet dat doorgemeten worden?
was ik er al niet vanuit gegaan dat TS uberhaupt een universeelmeter in handen heeft gehad...

Dus Ja, dan kan je dat zien en hoef je niet te meten...

En dan weet ik dat dat ook weer discutabel is want sommige zekeringen branden door in de houder, met name glaszekeringen maar ook steekzekeringen met een draad er in willen wel optisch bedriegen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan