A
Een extra tussen stuk bij de steunen behoort zeker tot de opties! Het zal me in ieder geval veel gemoedsrust geven.
Het ontwerp heb ik van een bestaande bevestiging voor een trekhaak, maar dat betekent niet dat het zo stevig is als dat we zouden willen.
Overiges wordt eea nog ingekort, dwz dat de trekhaak zelf niet aan het huidige uiteinde komt, maar dichter bij de bocht in de steunen; scheelt ook weer hefboom....
Over het meedraaien van de koppeling: ik verwacht idd dat de kogel zelf niet voldoende ruimte geeft bij korte bochten, waarbij de motor best schuin komt te staan. En ik wil er ook liever onderweg niet achter komen dat het 'net niet ging'.
Daarom bedacht dat er een stalen buis over de dissel moet komen, om lekker te kunnen bijna draaien. Het Teflon komt tussen die twee buizen, netjes op maat, om het draaien aangenaam te maken. Een soort lagers dus.
Dit is ook de manier waarop huidige meedraaiende koppelingen op aanhangers worden gemaakt. Ik ben bij de aanhangerspecialist in Tilburg geweest, die me dit ontwerp uit de doeken heeft gedaan.
Zal tzt wel weer wat fotootjes of tekeningen neerzetten, dan kunnen jullie lekker meekijken (en mee denken!).
het gaat me om het platlegggen van de motor.
Als ik een KD maak met de Harley, moet natuurlijk de aanhanger mooi mee door de bocht
Het plaatje dat ik hieboven zie, geeft het pricipe weer (op de dissel): iets moet om elkaar heen kunnen draaien en ik wilde niet zo maar een stuk metalen buis over een andere laten schuren. Vandaar: Teflonringen.
En ik ga gewoon voor de ouderwetse kogel, kan ik ook nog eens de vouwwagen van mijn zwager lenen
wat bedoel je met standaard aansluiting?
er is verschil in steekmaat bij de verschillende fabrikanten.
Autowielen passen niet op de spullen van aanhangers en caravan's.
De steek van de gaten komt net niet uit. Gevolg is dat de wielen steeds loslopen.