23 maart.
Zero owners, please note that Zero Motorcycles just updated their charging recommendations for all models of 2013 & newer Zeros as per below, to ensure the maximum longevity of your Zero battery.
"For many years, Zero has recommended that our owners always keep their motorcycles plugged in to charge whenever they’re not in use. We are now announcing new charging recommendations for our 2013 and later motorcycles that are meant to maximize the performance and longevity of the Z-Force® Power Packs. This change is based on a wealth of real-world power pack performance data and insights from our power pack cell provider. Please note that this change does not apply to 2012 and earlier model year motorcycles.
Zero is now recommending that owners do not keep their motorcycles plugged into an AC power source once charged. This will ensure maximum performance and power pack life.
New Charging Recommendations
Regular Use:
After each use, you should plug you motorcycle into an AC power source to recharge. Once it is charged, you should disconnect it from the AC power source. Leaving your motorcycle unplugged will maximize long-term power pack health.
While unplugged and keyed off, the motorcycle’s electronics will consume a very small amount of power and the power pack will drain extremely slowly. If you don’t ride for an extended period (30 days or more), you may want to plug the motorcycle in for a few hours to charge it prior to your next ride.
Long-term Storage:
For planned long-term storage (more than 30 days), we recommend draining the power pack to a ~60% state of charge, and leaving the motorcycle unplugged.
Once again, the power pack will drain extremely slowly over time. Check the state of charge (SoC) at least monthly, and charge it back up to 60% if it has dropped below 30%. When you’re ready to take your motorcycle out of storage to ride it again, plug it in for at least 24 hours to ensure optimal cell balance is restored.
Warning: Never store your motorcycle at a state of charge of less than 30%. Leaving the power pack discharged below this level for a prolonged period could damage the power pack and void the warranty."
Waardeloos, ten eerste dat ze dat niet persoonlijk melden aan hun klanten, ten tweede: wat is nu de bedoeling, dat ik 's nachts ieder uur een wekker zet, om te checken of ie al vol is om hem dan gauw te unpluggen? Beter brengen ze een update uit, die automatisch stopt met laden als hij vol is.Ze zullen over tijd en uit ervaringen en testen wel wat nieuws geleerd hebben.
Goed dat ze dat dan ook gelijk aanpakken.
Misschien dat het met logisch nadenken voorkomen had kunnen worden, maar het is voor (nieuwe) rijders nu wel duidelijk.
Ja hoor, een aantal, waaronder ikHeeft er hier iemand reallife ervaring met een Zero voor woon-werkverkeer? Ik rijd zo'n 500-600 per week, waarvan voornamelijk ritjes van 35km enkele reis, maar ook eens per week 130km enkele reis over de snelweg. Vraag me af hoe een Zero (op de motorbeurs bleek dat de Zero S de enige Zero was waar ik met de voeten mee aan de grond kan) het doet met zoveel km's het hele jaar door, dus ook als het koud is etc.
Zero
Plaatje, gewoon omdat ik een hele leuke dag heb gehad met zo'n Zero en het concept absoluutvind !
[afbeelding]
Gewoon uit interesse: wat houdt dat concreet in? Stel je koopt een Zero van zeg 12.000?Maar in België is dat toch 100% INTEGRAAL aftrekbaar?
Ikzelf zit bij ASR en ik weet dat CB het ook kan, na wat navraag. Zij moesten dan wel een truc uitvoeren. Misschien kunnen ze het inmiddels standaard.Proefrit gemaakt met de DSR en een Energica: fantastisch dat koppel. Zero is als particulier nog enigszins te doen qua prijs, maar heeft iemand al een berekening gemaakt van de Total costs of ownership?
Knmv Kent Zero ook niet als merk bij de motorverzekering, wie heeft er goede ervaringen met andere verzekeraars?
Het enige wat me tegenhoudt - buiten de astronomosche bedragen - is wat er van dat astronomische bedrag overblijft na 5 jaar en 100.000 km.
Hoeveel % van je batterij blijft er dan over en zit je dan niet met een onverkoopbare motorfiets?
Stel dat je de motor nieuw koopt en afschrijft over 5 jaar (en dus bij ingang van het 6de jaar weer een nieuwe koopt, wat bij nieuwe motoren de meest gebruikte formule is), dan is die aankoopprijs aftrekbaar verdeeld over 5 jaar.Gewoon uit interesse: wat houdt dat concreet in? Stel je koopt een Zero van zeg 12.000?