• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Zithoogte Honda CBR1000RR Fireblade 2008

MotorTrouble

Rookie
Lid geworden
26 mei 2025
Waarderingsscore
3
Hallo Forumleden,

Ik ben vandaag nieuw geregistreerd en ik ben zeer benieuwd naar het antwoord of de antwoorden op mijn eerste vraag.
Deze is, omdat ik niet zo lang ben (1m78cm) en altijd moeite heb met het stilstaan omdat ik niet goed bij de grond kan: "Kan de zithoogte op enige wijze verlaagd worden?" Ik heb dit nog niet gevonden en ik zou hier graag een antwoord op krijgen.
Met iemand achterop is dit nog een groter probleem omdat de motor bij het stilstaan altijd iets scheef staat.
Ik heb deze motor sinds 28 december 2023. Verder zeer tevreden mee.

Please help me.

Alvast bedank!

Groeten van Sjaak.

ik zou kijken of die niet al verhoogd is.
190 50 band ipv. 190 55 band kan ook wat schelen, weet niet wat er nu onder ligt.
Anders wordt het zoals @Bimmer-san al zei een verlaging set voor achter en voorpoten doorsteken.

Sommige zadels zitten flink wat centimeters schuim op. Is goed bij te werken met een blad van een ijzerzaag en een houtrasp. Dan met een nietpistool dekje er weer op.

Hallo Forumleden,

Ik ben vandaag nieuw geregistreerd en ik ben zeer benieuwd naar het antwoord of de antwoorden op mijn eerste vraag.
Deze is, omdat ik niet zo lang ben (1m78cm) en altijd moeite heb met het stilstaan omdat ik niet goed bij de grond kan: "Kan de zithoogte op enige wijze verlaagd worden?" Ik heb dit nog niet gevonden en ik zou hier graag een antwoord op krijgen.
Met iemand achterop is dit nog een groter probleem omdat de motor bij het stilstaan altijd iets scheef staat.
Ik heb deze motor sinds 28 december 2023. Verder zeer tevreden mee.

Please help me.

Alvast bedank!

Groeten van Sjaak.
Welkom op MF Sjaak :W

Kan het zijn dat er wat ringetjes bij je achterveer zijn gebruikt om je achterkant omhoog te krijgen? Bij twee Kawa's heb ik dit zelf vroeger ook gedaan, dan sta je inderdaad iets anders op je voet. Met mijn 1.78 nooit een probleem.

Foto ter illustratie, best handig dit forum ;) ([Dode link verwijderd])

1748427328016.webp

• Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan