• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Zoek een 20 liter LPG-tank

VeerBol

Rookie
Lid geworden
9 jan 2002
Waarderingsscore
0
Iemand een tip waar ik een +/- 20 liter LPG-tank kan krijgen? Ik heb me al rot gezocht, maar kan niets vinden.

Iets gevonden, maar dan moet ik er minimaal 30 afnemen...
LPG-tanks GZWM - Over 5.000 tanks ready for next day delivery over Europe.

Er schijnt ook een V-Strom op LPG gebouwd te zijn met een composietmateriaal tank. Een stuk lichter, maar de fabrikant bestaat helaas niet meer.
http://www.lpg-installaties.be/img/news/Suzuki.pdf

Ik heb ook al met een half gevulde watertank rond gereden om te ervaren hoe het is om met schommelend vloeistof rond te rijden.

Wie heeft een tip voor me??

Houdt er rekening mee dat een gebruikte tank een keuringsnummer heeft,
Als de tank ingebouwd is en 10 jaar oud is is er geen probleem.. maar een losse oude tank kan problemen geven....

@Bosso en Dirtbag: dit is een gasdamptank en die kan/mag je niet gebruiken voor een auto of motorfiets. Deze zijn nou echt bestemd om op te koken... (Correct me if I'm wrong).

Ik wil het motormanagent, afstelling, injectoren professioneel laten doen. Zelf wil ik in overleg de verdamper en tank gaan plaatsen. De tank wil ik boven mijn zadel (passagiersplek) plaatsen zodanig dat ik hem eventueel eenvoudig kan verwijderen (voor vakantie o.i.d.). Zo kan ik mijn koffer blijven gebruiken (voor werklaptop etc.), ligt het gewicht iets naar voren en kan ik nog steeds tussen de file door.

Tank zou max. +/-45cm breed mogen zijn, zodat deze niet buiten de breedte van mijn motor/koffer uit komt en om nog te kunnen zitten zou de doorsnee niet meer dan +/- 35cm kunnen zijn.

Zoals ik al vertelde zou de Poolse "GZWM ZC 300 C" een mooie zijn, maar dan moet ik 30 stuks afnemen. Zijn er 29 motorrijders geïnteresseerd?? Laat het me weten!

Betreft overigens een Varadero 2007 (dus met injectie).

@Yiasya: welke tank heb jij dan in gedachte? Zie enkel 30L en groter. 10L is te klein voor mij, tenzij ik er 2 kan plaatsen. 80% vulling betekent dat ik +/- elke dag moet gaan tanken.

Alle suggesties zijn welkom!

@Veerbol vraagje tussen door: ik neem aan dat je moet omkeuren bij de RDW maar ga je dan ook dat hogere belasting tarief betalen?

@Janspeed: yep. Hoger tarief bestaat niet voor motorfietsen :-). Omdat mijn motor omgekeurd moet worden, kan ik geen gebruikte of geknutselde tank gebruiken. Dat wil ik overigens verzekeringstechnisch ook niet. Rij 20k per jaar. Wil het wel netjes en legaal maken, ook al kost dat meer. Zou wel een nieuwe, legale tank kunnen monteren, omkeuren en daarna een gebruikte tank, van beter formaat monteren. Dacht dat een tank niet ouder dan 3 jaar mag zijn bij een nieuwe installatie. Als de van beter formaat tank 5 jaar oud is, zou ik daar geen moeite mee hebben...

[forum=22]Techniek, vragen en antwoorden[/forum] > [forum=62]Te koop gevraagd[/forum]

@Janspeed: yep. Hoger tarief bestaat niet voor motorfietsen :-). Omdat mijn motor omgekeurd moet worden, kan ik geen gebruikte of geknutselde tank gebruiken. Dat wil ik overigens verzekeringstechnisch ook niet. Rij 20k per jaar. Wil het wel netjes en legaal maken, ook al kost dat meer. Zou wel een nieuwe, legale tank kunnen monteren, omkeuren en daarna een gebruikte tank, van beter formaat monteren. Dacht dat een tank niet ouder dan 3 jaar mag zijn bij een nieuwe installatie. Als de van beter formaat tank 5 jaar oud is, zou ik daar geen moeite mee hebben...
10 jaar

Laatst bewerkt:
Misschien even op het bmwk forum? www.bmwk.nl en dan onder community Daar heeft iemand dit al gedaan met een bmw K dus die wil/kan je misschien wel verder helpen. Hij heeft volgens mij ook een 20ltr tank gebruikt. En een dampgas injectie systeem.

Terug
Bovenaan Onderaan