Zoektocht gaat door

M-71

MF veteraan
6 feb 2003
7.467
70
Na mijn verplichte budgetverlaging gaat de toch naar een motor rustig door..

VN700 Vulcan 1985 pr 1995 Euro (winkel)
XJ750 XN Maxim 1985 vr pr 2100 Euro (particulier)

Welke is best volgens jullie ?

..VN700 of XJ750..vind de VN stukkie mooier, XJ is ook helemaal niet lelijk..VN is bij winkel..hoeveel dat zegt..geen idee..volgens mij niet veel..behalve de eventuele garantie.

 
Laatst bewerkt:
Ik denk, dat je over twee hele verschillende motoren praat. De VN is namelijk een 2 cylinder en de Maxim een 4 cylinder. Dit zorgt er voor, dat de VN veel luier te bereiden is. De Maxim daarintegen is sportiever te rijden. Ik zou sowieso eerst eens kijken welk karakter je meer aanspreekt en dan pas een keuze maken.

Succes
 
Ik kon met mn motorcross stuur de VN700 uit 1985 met zwarte wielen en een zwart blok, goed sportief berijden. Even gaan verzitten en gaan.
 
Ben vandaag wezen kijken naar de Maxim..mooie motor..dit is um
yklein6.jpg

Zit ook wel ok zo eerste indruk..
Heb alleen nog geen proefrit gemaakt ivm het weer..ga ik van de week wel eens doen als het wat beter weer wordt.
Die winkel van die Vulcan die is niet in de buurt en hij reageert (nog) niet op mail..
 
Dit is de andere kandidaat
GetImage.asp

Ga deze Vrijdag bekijken & een ritje maken.
 
Ik vind de Vulcan ook mooier..als ie in redelijke staat is (waar het wel op lijkt op het fotootje)en lekker rijd dan wordt het die ook waarschijnlijk, bij twijfel maak ik op alle 2 een proefritje...heb nog nooit op een andere motor gereden dan mijn lesmotor (CB500) dus ik ben benieuwd.

Heb zover gehoord dat Vulcans altijd wel starten, alleen soms wat moeilijker als ze warm zijn, zijn alle 2 met cardan dus dat maakt geen verschil, onderdelen voor de Maxim schijnen wel weer goedkoper te zijn in geval van reparaties, Vulcan wat luier..nou ja dat wil ik ook juist wel eigenlijk..moet eerst maar eens wat rijervaring opdoen met rustig toeren vind ik zelf.
 
[me]Gooly rijdt sinds 2 weken op zijn eerste brommer[/me]
En dat is een Vulcan en die bevalt me uitstekend. Ik heb een aantal jaren geleden eens 3 weken op een Vulcan van een familielid gereden, en ben sindsdien verliefd (op de motor, niet op het familielid). Ik heb met de aanschaf van mijn eerste motor niet eens naar andere types gekeken. Het motto was: een Vulcan of niets. Ik ben de eerste om te zeggen dat het inderdaad beter is om wat verder te kijken, want er worden natuurlijk veel goeie fietsen gemaakt. Maar als eerste brommer wilde ik perse een Vulcan. Wie weet ga ik er in de toekomst nog dingen aan merken waardoor ik toch ook eens naar andere motoren ga kijken, maar voorlopig ben ik tot over mijn oren.



Ik heb altijd gelest op een Kawa 500en en toen ik voor het eerst op een Vulcan reed dacht ik effe "waar gaat dat ding met me naar toe?" maar na een straat of 5 was dat wel over. Ze ligt lekker stabiel op de weg vind ik.
 
Ehm sorry, maar snel beslissen omdat "de motor op de hoek heb ik sneller, liever vandaag nog dan morgen" dat is niet juist. Goed rondkijken. In het begin wil je niets anders dan RIJDEN :) maar kies ajb iets wat je echt leuk vind , en niet "effe snel een motor".

Mijn eerste was ook de VN700. Ik voelde mij machtig op het ding. Verdere verhalen van mij en de VN700 zijn al bekend geloof ik :) maar de eerste meters na aankoop waren toch wel heel erg wennen, heeeel anders dan de lesmotor. Maar daarna reed ie lekker. Het was een oud ding uit 1985 en had al wat slijtage, en toch vermaakte ik mij en ging ermee op vakantie. Als ie het doet doet ie het ook.
Maar toen werd de motor omvergereden door een auto, ging ie lekken en stteeds slechter starten. Ok is allemaal op te lossen. Maar ik had hard gespaard en de VN800 kwam ervoor in de plaats.
Als je een goede VN700/750 koopt heb je er plezier van. Maar van andere merken ook. Ik kan alleen maar vertellen wat ik heb beleefd met de 700, die andere vage choppertjes uit de 80'er jaren waren toch te klein voor mij. De mijne was nu eenmaal toen al goedkoper dan dat ze nu in de winkel staan, die uit 1985. En dat blijkt wel uit de staat. Niet volledig origineel meer, meer roest, olie lekken.
Maar dat was alleen deze. Bij de vulcanclub heb ik genoeg anderen op 700/750 gezien die echt mooie en goed zijn.
 
In dat geval zou ik ook voor de Vulcan gaan :P
Maarja, puur een kwestie van smaak.
Kies degene die je het beste bevalt als de technisch staat ongeveer gelijk is.

Succes met de keus. 8-)
 
Rijden wil ik zeker snel ja..maar ja heb mijn Rijbewijs in Januari gehaald dus wacht al een tijdje en dan is elke weekje of zelfs dagje wel snel te veel om te wachten.

Ben in deze prijsklasse wel bang dat ik een slechte motor koop die meer stilstaat dan rijd..maar ja dat kan je voor 10.000 Euro ook gebeuren en dan is het nog erger zal ik maar denken...Jammer dat je niet in een motor kan kijken he..moet maar afgaan op hoe makkelijk/moeilijk hij start, of ie geen zwarte rook gaat blazen (blauw was toch gewoon een te rijk mengsel he ?) en hoe hij klinkt als ie loopt.

Heb er zin in morgen om te gaan kijken en een stukkie te toeren :]
 
of ie geen zwarte rook gaat blazen (blauw was toch gewoon een te rijk mengsel he ?) en hoe hij klinkt als ie loopt.
andersom: blauw is olie, zwart te rijk mengsel.

En voor deze bedragen moet je wel een redelijk ding kunnen vinden hoor. Succes met zoeken verder :)

Op www.woesthoff.nl staan nog wel een paar aardige budgetchoppers :)
 
En de Vulcan staat in de winkel, dus ik neem aan dat je ook in ieder geval een paar maanden garantie krijgt? Inderdaad niks overhaasten en je goed voorlichten, maar wel op een gegeven moment de knoop doorhakken hoor, anders kun je in september nog niet sturen.
Zoek er een uit, neem een vriend mee die er verstand van heeft en als ie in orde is, is ie in orde. Opstappen en sturen :)
 
Nee, wordt zonder garantie verkocht..is ook niet echt een winkel volgens mij..wel een bedrijfje maar meer een "van huis uit" bedrijfje geloof ik (heb alleen telefonisch contact gehad met ze en motordealers.info is uit de lucht :( ).

Hij mag wel voor 1745 weg zonder inruil trouwens :)

Had ik toch mooi de zwarte en de blauwe rook omgewisseld |( ik hoop meer op geen rook eigenlijk ;)
 
Ging toch nog even kijken..en motordealers.info is weer in de lucht ! :}

alleen staat van Hoeijen motortrading er niet tussen |(

Iemand ervaring met deze zaak uit Nijkerkerveen ?
 
Diepe zucht..

Kom ik bij die zaak aan..blijkt inderdaad een garage achter een huis vanwaar er motoren worden verkocht..staat die man driftig te sleutelen aan de vn700..hij start niet |(

Startmotor draait niet rond..hij nog proberen met een andere accu direct op die startmotor, wel draaien niet aanslaan..verhaal over een beveiliging die wel dwars zal zitten en helaas..u kunt wel weer gaan :(

Kom ik daarvoor van Amsterdam naar Nijkerkerveen rijen..voor een motor die niet start en een poging om me dan maar een intruder 800 (te klein) of een magna (te duur) aan te smeren.

Dus nog steeds geen motor ;(
 
Ha, koop je je motor zonder garantie, kan je duur komen te staan. Mijn 700 en mijn auto hadden een paar keer de garantie nodig.

STANDAARDBEVEILIGING BLIJFT HANGEN denk ik. :)
 
Tja..met garantie komt me zoiezo duur te staan..echt geen Vulcan rond de 2000 Euro max te vinden met garantie..
 
Niet getreurd,

op de marktplaatst stond deze week een vt1100 shadow uit 86 voor tegen de 3000 euro. Ik kan je zeggen een betere 1100 vindt je tegenwoordig niet meer. Alle 1100 na 86 zijn terug gegaan in pk en maar wel met iets meer koppel.
Kijk gewoon eens rustig rond en probeer verschillende shoppers uit (lees 2 cilinders).
Mijn eerste motor was ook een ramp, een virago uit 81. Zag er leuk uit maar starten ho maar 't was altijd doet ie het wel of doet ie het niet. Dus voor mij never nooit meer een yamaha.

greetz rene
 
Kijk anders een op motoroccasion.nl/
Daar heb ik de mijne ook gevonden. De goedkoopste Vulcan is daar vandaag overigens nog 2450 euro. ('88er met 29500 KM op de teller bij Vink Motor Trading in Heijen) maar er staan ook genoeg andere choppers op :)
 
Thanks mannen..ik kijk inderdaad ook al op motoroccaision.

Was even beetje depri gisteren dat ik weer geen testrit kon maken..

Als ik 3000 Euro zou kunnen (en willen..lenen kan natuurlijk altijd maar ik wil niet lenen) uitgeven dan zou ik al een Vulcan 750 uit 93 kopen met 3 maanden garantie..nou ja als het nog even zo doorgaat dan is dat budget er wel weer en dan wordt het die ook wel ;)

Voor nu is het budget gewoon rond de 2000 Euro max..klint wel cheap maar we hebben het gewoon nog over 4400 Gulden..daar moet je toch gewoon een fatsoenlijke fiets voor kunnen kopen ? of ben ik nou gek ?

Het liefts koop ik gewoon hier in de buurt (Amsterdam)..heb geen zin om het hele land door te rijden steeds..gisteren ook al een uur heen en een uur terug voor een motor die niet eens start :( vind het nog steeds een dubieus verhaal trouwens dus of ik die verkoper nog wel vertrouw is een 2e..als je een zaakje heb dan ga je toch niet voor schut met een fiets die gewoon niet start als er iemand een proefrit komt maken ? en dan ga je toch helemaal geen verhaal ophangen van dat duurt wel even voordat ik dat gevonden heb ? ik vermoed meer dat ie spijt heeft dat ie hem voor 1745,- (als prijs zonder inruil) heeft aangeboden en dat ie intussen iemand heeft die er wel meer voor geeft of die hem een leuke inruiler geeft voor dat geld.

Zit nu even stevig te balen..lekker weer..ik wil rijden...Maar ja geduld geduld maar weer..liever een maand later een goeie fiets dan een maand eerder een wrak van de weg zal ik maar denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan