ZRX 1200

Sway

MF veteraan
20 jan 2003
11.122
1
Velp (Gelderland)
Nu mijn rijlessen steeds beter gaan en mijn instructeur geroepen heeft dat ik van de zomer over mijn A-tje beschik, ben ik alvast een beetje aan het kijken wat voor een motor ik straks wil gaan rijden.

Vanwege de 25kw-regel valt er al best wat af en daarnaast maakt mijn lengte (1m92) het ook niet echt makkelijker.

Nadat ik in Utrecht voor de zoveelste keer bij een zrx 1200 heb staan kwijlen, heb ik mezelf beloofd dat die er ooit gaat komen, maar dan moest ik wel eerst mijn zware rijbewijs hebben.

...Of niet!?

Gisteravond keek ik op kawasaki.nl en vond in de faq het volgende:

full


Ik helemaal blij natuurlijk, maar in hoeverre moet ik het nou geloven? Zou het nou goed zijn voor het blok, een 1200cc terugbrengen naar 25kw? En rijdt het dan ook nog een beetje normaal?

Aan de andere kant, er staan ook 1500cc's tussen en ik neem toch aan dat ze ook geen onzin op de site zetten :?

Any thoughts?
 
Any thoughts?


...alleen vieze..!



8-)

Hoi Sway,...
... de kosten van het terug-tunen/ RDW-keuren en het daarna wederom weer terugbrengen in 'normale' staat...is per motor verschillend....maar kan in dit geval wel eens wat duurder zijn omdat het een motor betreft met ietsie meer PK's...
Hou rekening met-- vanaf 350 euro!
Ik denk dat'r nog maar 35/40 pk-tjes van overblijven,.......


:9 wel een kickúh fiets héh..
 
Dan kan je denk ik net zo goed gaan wandelen, ben je nog sneller op bestemming.
Misschien kan je evt. nog een zeiltje op je stuur maken, zodat de wind je vooruit trekt!
 
...alleen vieze..!



8-)

Hoi Sway,...
... de kosten van het terug-tunen/ RDW-keuren en het daarna wederom weer terugbrengen in 'normale' staat...is per motor verschillend....maar kan in dit geval wel eens wat duurder zijn omdat het een motor betreft met ietsie meer PK's...
Hou rekening met-- vanaf 350 euro!
Ik denk dat'r nog maar 35/40 pk-tjes van overblijven,.......


:9 wel een kickúh fiets héh..
A dirty mind is a joy forever right? ;)

Die kosten maken me niet zoveel uit, wil alleen graag weten of het te doen is...
 
Dan kan je denk ik net zo goed gaan wandelen, ben je nog sneller op bestemming.
Misschien kan je evt. nog een zeiltje op je stuur maken, zodat de wind je vooruit trekt!
Nah, als ik wil surfen heb ik nog 3 planken tot m'n beschikking :+
 
Rond de 230 kg.

Zouden ze die informatie dan blind op de site zetten, zonder een beetje na te denken of het wel kan? In dat geval kunnen ze alle modellen in de lijst zitten, want alles is wel terug te zetten. Of het nog vooruit komt en legaal is is alleen een tweede...
 
Het zijn hoofdzakelijk ringen en busjes voor in de carbs/inlaat die een restrictie vormen...
Bij sommige modellen is het ook mogelijk om de stand van de gasregelkleppen tot een bepaald maximum te 'blokkeren'.

full
 
Dus, wil je deze mooie fiets persé hebbúh!... :Y ( túúrlijk) ...
Zoek rustig in de rondte ( ook bij de oosterburen), tot je de juiste kleur hebt gevonden en met de laagste km-stand!

Wel een voordeel voor mij.....als jij een kawa met restrictie heb....

Kan ik je gewoon bijhouden op de brik van me! ;)
 
Ik denk dat het misschien nog wel redelijk te berijden is :X

Ik geloof namelijk dat het meeste van het koppel behouden blijft...

De 25KW SV's zijn daar een voorbeeld van met (ik geloof 40-50 nm) Maar dat is weer een V-twin, dus weet niet of het hier ook opgaat...
 
Maar uhm... 230kg drooggewicht wil je überhaupt niet op 25kw hebben....

Mijn CBR is 200 kilo droog en heb ik ook een tijd op 25kw gehad, valt nog goed mee te rijden hoor.

en 1.92? ukkie O-)

:^ Wil je nou echt beweren dat je zoveel problemen hebt met motoren uitzoeken? Ik ben 1.97m en ben genoeg motoren tegengekomen waar ik zonder al teveel moeite op kan zitten, kan me niet voorstellen dat jij daar echt rekening mee moet houden..

maar goed, succes ermee :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan