Vraag me af of je je wel eens op een zrx1200 heb uitgeleefd.
Heb zelf de 1200 , wel aardig wat aan gedaan,maar vond m daarvoor ook niet heel erg tam.Vond wel dat hij extreem slecht remde en heb dat ook als eerste aangepakt.
Vraag me af of je ooit een 1200 met een 1100 hebt vergeleken.
Ben benieuwd wat dadelijk je waardes zijn op de vermogensbank.
Zui de mijne ook wel nog een keer op de bank willen hebben om te zien hoe hij nu staat afgesteld.
Lijkt me wel eens wat om een aantal zrx-en op dezelfde bank te kunnen vergelijken.
Groetjes en tot de volgende meeting(hoop ik)
Bart
Laten we even alles rusten en denken aan het volgende:
In memoriam
Een kawarijder die door een Hap wagen die bij een wegopbreking de file voorbij rijdt wordt aangereden en op 20 jarige leeftijd overlijdt.
Denk daar maar eens aan in plaats van gesteggel omtrent wel of niet een ZRX tunen.
Het kan tenslotte iedereen overkomen.
Laten we even alles rusten en denken aan het volgende:
In memoriam
Een kawarijder die door een Hap wagen die bij een wegopbreking de file voorbij rijdt wordt aangereden en op 20 jarige leeftijd overlijdt.
Denk daar maar eens aan in plaats van gesteggel omtrent wel of niet een ZRX tunen.
Het kan tenslotte iedereen overkomen.
Had graag de 1200 willen hebben maar ja heb er net de centen niet voor en mijn oog viel toen op een 1100 eddy lawson replica voor een mooie prijs, dus was ik wel om.
Maar ik kan geen een standaard motor standaard laten, ik kan eenmaal moeilijk wennen aan straatfietsen.
Zat lang te twijfelen tussen een XJR en een ZRX maar bleek toch een kawa hart te hebben.
Maar wel zinloos om een testbankwedstrijd te gaan houden voor atmosferische motoren.
Het is o.a. mijn werk om motoren wat sneller te maken, maar ook ik wil het niet uit de pan laten rijzen.
Ik heb al titanium kleppen besteld maar dat wordt een leuk winterklusje.
Het mooie van de 1200 is dat de slag van de kruk langer is en dat blok heeft meer mogelijkheden.
Gaat mij niet zozeer om een wedstrijd, maar ben erg benieuwd wat verschrillende mods voor een effect hebben.
Waarom zou t geen nut hebben om atmosferische motoren op een testbank te zetten?
Zou allen wel per uitlaatbocht een meetnippel moeten hebben, maar heb die (nog) niet.
Ben gewoon erg nieuwsgierig hoe ik er nog wat aan kan optimaliseren.
Gaat mij overigens niet zozeer om PK's maar vind koppel bij een zrx veel leuker.
Heb na de laatste meting weer aan de carbs gesleuteld maar had toen 136NM aan t wiel.
Lijkt me ook leuk om op een en dezelfde bank de verschillen te zien, want ben op 5 verschillende banken geweest en vertellen je allemaal iets anders.
Groetjes
Laten we even alles rusten en denken aan het volgende:
In memoriam
Een kawarijder die door een Hap wagen die bij een wegopbreking de file voorbij rijdt wordt aangereden en op 20 jarige leeftijd overlijdt.
Denk daar maar eens aan in plaats van gesteggel omtrent wel of niet een ZRX tunen.
Het kan tenslotte iedereen overkomen.
Dat is juist het probleem van testbanken, ze meten allemaal behoorlijk verschillend.
Daarom zeggen die waardes mij niet zo heel veel, en ik stel ze af globaal op de testbank en daarna ga ik de motor op straat afstellen.
Zo kan je weleens meemaken dat de motor op de testbank minder presteerd dan op straat.
Rij je straat of rij je alleen race daar zit ook veel verschil in.
Maar een ZRX moet je niet je koppel weggooien voor pk,tjes dat is zonde.
Maar een mooi compromie is het mooiste.
Een 1100 zal nooit tegen de 1200 opkunnen boksen, maar ik scoor wel een keer een 1200 blok die ik helemaal klaar ga maken terwijl ik toch met de 1100 nog kan rond rijden.
Ik wil ook soms even ( buiten mijn CRT werkzaamheden ) zelf op het circuit rijden dus daar ga ik hem ook voor afstellen.
Ga je het rijwielgedeelte ook nog aanpakken? Vooral de voorvork is standaard nogal slapjes.
hallo,
ik heb deze account van iemand geleend om mijn vraag hier te stellen.
ik ben Niels 27 uit Noord brabant.
ik heb sinds 5 jaar en een berg tevredenheid een zrx1100 '99. eddy lawson repl.
het apparaat is volledig standaard.
sinds mijn vakantie naar ierland met vriendin en volle bepakking heb ik een nare vervelende tik in de rechterzijde van het blok zitten.
het is alleen hoorbaar bij het optrekken vanaf 2500 rpm tot 6000 rpm. ik heb de ketting van de dynamo al een keer vervangen inclusief de spanner, maar het geluid blijft en wordt erger.
heeft een van jullie een goed idee. ikzelf denk aan de veren van de koppelingstrommel, maar aangezien dat ding nogal aan de prijs is wil ik het wel 99% zeker weten.
ik hoop eigenlijk dat een van jullie het probleem herkent.
bij voorbaat veel dank.
als ik mijn rex gerepareerd krijg zal ik mezelf aanmelden, misschien dat ik dan ook een keer mee mag met jullie zrxtours.
Hoi Niels,
Welkom op het forum. Weet je zeker dat de rammel aan de rechterkant is? De kettingspanner van de nokkenas wil namelijk nog wel eens een tandje blijven hangen, deze moet je dan even resetten door hem eruit te halen, controleren of alles goed werkt en weer terug te plaatsen.
Anders zou het inderdaad je koppeling kunnen zijn, werkt de koppeling nog wel goed? Op zich vrij makkelijk te demonteren, zet hem op de standaard, dan verlies je (bijna) geen olie, platen, veren en korf even eruit halen en inspecteren op schade. Meteen even de dikte nameten om te zien of alles binnen specificatie ligt.
@kevin: klinkt goed wat je met de vering van plan bent. Hoe wil je die veren spanningsloos installeren dan? En is 10W50 niet een beetje dik voor dit kikkerlandje?
het getik zit echt rechts.
ben al bij bikker in noordeloos geweest. die heeft heel de boel bekeken en daarop heb ik dus heel de koppeling behalve de korf en de naaf vervangen. in de naaf was de vulring van de torsiedemper die daarin zit wel beschadigd. dus ik wil eigenlijk de torsiedemper in de korf testen op de een on andere manier.
als ik er net een momentsleutel het moment op zet wat normaal bij volgas aan de krukas vrijkomt zouden de veren mijns inziens niet in de eindaanslag mogen zitten en bij een negatief moment (remmen op de motor) zouden ze niet vrij mogen liggen. of zie ik dit verkeerd?
ik heb nol gebeld om te vragen of er vanuit kawasaki testspecificaties zijn. het lijkt mij dat je een onderdeel van ongeveer 400 euro niet zonder meer afschrijft.
p.s. ik ben iig heel blij dat er op dit forum zinvolle reacties komen. ik zal binnenkort een account aanmaken. hiervoor dank.
Ik heb toch echt het gevoel dat je daar behoorlijk genaaid wordt dan, heb op diverse plaatsen gezocht, en allemaal liggen ze rond de 100 euro's. Zou lekker zelf bestellen en erin lepelen. Maar eerlijk gezegd is het vreemd dat de korf beschadigd raakt. Dan zou er toch ergens speling op de as moeten zijn, misschien een keer een ring vergeten, of is er een lager door z'n hoeven gegaan?
http://www.cheapcycleparts.com/products/447137-kawasaki-13087-1106-hard-parts-hub-clutch
Ik weet niet precies hoe de bak is opgebouwd, maar zou het lager van de as die door de koppeling loopt naar de bak toe misschien speling kunnen hebben?
Ola heren,
Ik heb iets vreemds ontdekt in mijn motor.......
tijdens het vervangen van de koppelingsplaten merkte ik op dat .......hhmmmm hoe leg ik dat uit ???
als ik de koppelingshevel inknijp dan komt dat cillindertje naar buiten om de koppelingsplaten te ontkoppelen ......tot zover alles prima .....maar als ik nu met de hand dat cilllindertje indruk..dan komt het vanzelf n goede centimeter naar buiten......
volgens mij klopt dit niet !!! dan zou dan cillindertje toch de veren aan de andere zijde tegenwerken ??????????
wie o wie weet hier meer van ?????
dit is heel gewoon, aan de binnenkant van je cillinder zit een veer en als je die met de hand indrukt dan komt die idd weer een stuk naar buiten, maar dat is dus de bedoeling!!!![afbeelding]
originele koppelingszuiger(met veer) en zelfgemaakte cillinder!!!