zuiger vervangen?

b e r t

MF'er
28 mei 2007
74
0
Ik heb een tweedehandse cr250. Het is dus niet bekend hoe lang de zuiger er werkelijk in zit.

-Kun je aan een zuiger zien als die bijna op is?
-Voel je het aankomen, en hoe? (door bijvoorbeeld compressieverlies?)

-Wat zijn de grote "gevaren" als je de zuiger te laat vervangd? (dat de zuiger gaat kantelen?)
 
de gevaren van een zuiger te lang laten zitten is dat je cilinderwand ook harder gaat slijten, deze is wat lastiger te vervangen.
als je het aan een zuiger kunt zien dat hij versleten is, had deze er al lang uit gemoeten.
normaal gesproken meet je de zuiger op.
 
Ik heb een tweedehandse cr250. Het is dus niet bekend hoe lang de zuiger er werkelijk in zit.

-Kun je aan een zuiger zien als die bijna op is?
-Voel je het aankomen, en hoe? (door bijvoorbeeld compressieverlies?)

-Wat zijn de grote "gevaren" als je de zuiger te laat vervangd? (dat de zuiger gaat kantelen?)

meestal voel je het motorisch niet dat een zuiger op is, hij blijft gewoon goed lopen.
als je je uitlaat eraf trekt en je kijkt in de uitlaatpoort en je ziet dat de zuiger erg veel krassen en misschien een scheurtje bevat, dan is het tijd om deze te vervangen. het kan ook geen kwaad om je cr250 gewoon een nieuw zuigertje te geven. dan weet je van je zelf dat dat in ieder geval in orde is ;)
 
De beste oplossing zou natuurlijk een nieuwe zuiger zijn... :)
Ik zou ok ff de uitlaat eraf halen en ff naar binnen kijken hoe de zuiger en de cilinderwand eruit zien!
Te veel roet op de zuiger of ergens krassen zou ik zeggen vervangen!!
Als hij kapot gaat ben je verder van huis.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan