Zuigerkit 530exc

  • Onderwerp starter Anoniempje327
  • Startdatum
A

Anoniempje327

Guest
Waar kan ik het best een zuigerkit halen/bestellen voor een Ktm 530Exc van 2008?
Welk merk is het beste?
 
Van Prox vond ik n knappe set, wel prijzig hoor maar ook in tot3x overmaat te krijgen
Origineel nr 786.30.007.000
Nu met 20% korting bij Max Motosport voor 186 euri.
Hun artikel nr 01-6528

Prox Zuigerkit KTM530EXC-R '08-11 11.9:1
 
Men, de crossers zeggen van wel.
Ja de cilinder is behandeld... Maar ook deze kun je evt opnieuw laten doen..
Vandaar de overmaten denk ik, zou anders weinig nut hebben.
Cilinders kosten helemaal een vermogen van die dingen.

Die ik openmaakte was de wand gewoon als nieuw, en de zuiger was als door zand gestraald zo verrot.
 
Heb n stukje voor je, is wel plagiaat (copy)

ProX Racing Parts heeft een gesmede zuiger ontwikkeld uit een stuk van aluminium die naast supersterk ook licht van gewicht is en zo de optimale combinatie is! De zuigerkit wordt geleverd met de beste Japanse zuigerveren, clipjes en zuigerpen. Alles wat nodig is om de zuiger te monteren en met 1 onderdeelnummer. De aluminiumlegering die gebruikt wordt voor de gesmede zuigers van ProX Racing Parts zijn met de grootste zorg samengesteld om het allerbeste resultaat te krijgen, vormvast en taai! De zuigers zijn bewerkt op zeer hoogwaardige CNC machines, zodat met zeer kleine toleranties kan worden gewerkt.

ProX zuigerkits voor Nikasil/gecoated cilinders zijn verkrijgbaar in de standaard maat, maar ook in de overmaten A(std.), B(+0,01mm), C(+0,02mm), etc.. Ook hier geldt dat de levensduur van uw Nikasil cilinder aanmerkelijk wordt verlengd. De met 0,01mm oplopende maten zorgen voor mogelijkheden om een perfecte cilinderspeling te creeren. Het mag duidelijk zijn dat dit zowel de levensduur alsmede de topprestaties van de motor zal optimaliseren
 
Heb er net ff gekeken, maar als ik net het op 1na laatste bericht lees dat de keuze valt op een Wossner zuiger omdat deze een gesmede zuiger is, ben ik er eigenlijk al klaar mee.
Wetende dat de Prox racing zuiger ook een gesmede alu zuiger is die naderhand behandeld is op de CNC bank. En natuurlijk kost deze een 207euri zonder korting.
Ja je hebt ook Prox zuigers voor 40 a 50 euro, maar mag en kan je niet vergelijken, dat zijn normale vervangings zuigers die goedkoper zijn dan de originele.
Sorry.
 
Terug
Bovenaan Onderaan