Ok genoeg nu, ik houd jullie op de hoogte
Over gedacht, en volgens mij juist.Martell je hebt meestal wel gelijk , maar in dit geval ? . Het betreft hier een radiaal gemonteerde
remklauw , en denk nu nog eens na wat je hier net boven geplaatst hebt ..
Een radiaal gemonteerde klauw heeft altijd aan weerzijden zuigers..........
En er zijn er hier meer die maar wat schreeuwen en het niet weten ... In mijn ogen heeft TS er
totaal` maar dan ook totaal`geen doel over wat remmen/techniek betreft, en kan die de boel beter overlaten aan een goeie monteur .
Dit voor zijn eigen veiligheid ...
Over gedacht, en volgens mij juist.
Eén setje tegenover elkaar zittende zuigertjes zitten er nog, het andere set ontbreekt. In de fabriek zal bij die klauw wel de uitsparing afgedopt zijn.
De blokjes hebben in deze klauw ook maar voor de helft voering.
Desondanks heeft t verder niet veel te maken met het probleem.
Goed gevonden.Update: beide voorklauwen afgekoppeld, linkse klauw rechts aangesloten en met plaatje van 5mm tussen de blokken terug olie op gezet, ontlucht en op druk gezet, resultaat: de linkse remblok gaat nog steeds mee met de rechtse naar de buitenkant, er zit aan die kant precies geen druk.
Dus het is de remklauw en niet het leidingcircuit.
Morgen ga ik de klauw uit elkaar halen en klinisch reinigen en uitblazen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ok seffens proberen, weet ook iemand of je kan voorkomen dat de leiding leegloopt als de klauw eraf is?En als je de zuiger die wel naar buiten komen tegenhoudt en blijft pompen, komt dan de andere zuiger wel naar buiten? Zo nee, dan zit daar (toch) een probleem.
De linkse zuiger vertrekt zelfs eerst wanneer je ze naar elkaar toe pompt, bij aanraking van de schijf vertrekt de rechtse en die duwt dan heel het boeltje naar links. Zeer vreemd.Volgens Newton nietof je moet de leiding omhoog houden voor je de klauw eraf haalt
Bij jou klinkt het alsof de druk achter de ene zuiger hoger is dan de druk achter de andere zuiger en ik vermoed dat je dealer weet waarom (bv fout in de productie of het ontwerp van de klauw). Misschien een verkeerde batch en/of is er een verbeterde versie beschikbaar.
Pascal says no.
Die remblokken, hoort daar maar voor de helft voering op te zitten?
|Gaat die geleider dan ook door een gat in de remschijf?als ik een beetje naar die fotos kijk vermoed ik dat je wat mist,
Waarom zit dat gat in die remblokken?, kan zijn dat daar een soort geleider doorheen moet die voorkomt dat de blokken scheef naar de schijf gedrukt worden?