Remklauw achter glijdt niet over de rotor. (sv650s 2004)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
335
170

Korte samenvatting: paar weken terug banden vervangen, band terug gemonteerd en toen dus het probleem gelijk aan wat je in het filmpje ziet. Heb de caliper gereviseerd, en het probleem zit ook niet met het activeren/loslaten van de rem. Dit doet die gewoon goed.

Zoals je in de video ziet, glijdt de remklauw zelf niet. De sliding pins, rubbers en dergelijke zijn ook allemaal vervangen met geen verbeterd resultaat.

Achterwiel staat recht, rotor is niet gebogen. Heb de achterwiel ook 100x opnieuw gemonteerd om te checken of alle lagers en spacers in de juiste opstelling staat; dat staan ze. De sliding pins en dergelijke zijn opnieuw gevet. Alles is ook met een momentsleutel vastgedraaid zoals de werkplaatshandboek dat aangeeft.

Als je goed kijkt in de video, zie je dat de remklauw de rotor zelf aan het drukken is ipv zichzelf erover heen te glijden tijdens de remactivatie zelf. Zijn ook gloednieuwe remblokken inmiddels met geen verandering.

Ik snap het niet meer.

En als je je afvraagt waarom dit een probleem is; 2 min rondrijden en de rotor en caliper zijn heter dan de zon. Ze slepen enorm.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een SV650, toevallig op bezoek bij iemand met dit model:
 

Bijlagen

  • IMG_20230909_175009.jpg
    IMG_20230909_175009.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230909_175002_1.jpg
    IMG_20230909_175002_1.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20230909_175025_1.jpg
    IMG_20230909_175025_1.jpg
    144 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20230909_175018.jpg
    IMG_20230909_175018.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20230909_174941_1.jpg
    IMG_20230909_174941_1.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 2
geen idee of het al gezegd is maar ik zou met een stukje papier de speling schijf / blokken links en rechts checken. Als één kant vast zit dan toch iets niet goed gemonteerd of erg veel troep ertussen. Beide kanten vast, dan ziijn de rubber ringen uitgehard en doen niets meer
 
geen idee of het al gezegd is maar ik zou met een stukje papier de speling schijf / blokken links en rechts checken. Als één kant vast zit dan toch iets niet goed gemonteerd of erg veel troep ertussen. Beide kanten vast, dan ziijn de rubber ringen uitgehard en doen niets meer
ik kan je garanderen : dat heeft nog nooit iemand gezegd :')
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan TS:

Wanneer is de originele bevestiging bout vervangen door het nieuwe glimmende exemplaar?

Was dit toevallig gelijktijdig met de betreffende bandenwissel? Heb jij bij de tweedehands set misschien ook deze bout ontvangen en kan jij ze dan even wisselen?
 
Alles is al op de eerste twee pagina's gemeld , waarom lezen jullie niet terug vanaf het begin voor je een antwoord neerkwakt .
Niet dat ik het antwoord hebt daarvoor zou ik de betreffende motor zelf moeten zien helaas is die een erg dikke honderd kilometer bij mijn vandaan .
Ik vraag me af als de zuiger geheel terug gedrukt is en de remblokken er in en dus ( veel) ruimte hebben , de bouten en as vast gedraaid zijn op fabriekswaarde is dan met de hand die remklauw wel te schuiven of niet ???? zoals op dat filmpje op de eerste pagina
 
Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik leg het uit onder deze foto.

Bekijk bijlage 1919302

Er lijkt een ruimte te zitten tussen de beugel van de remklauw en de gleuf op de achterbrug. Ik denk dat dit de reden is waarom het lijkt alsof de beugel naar de achterbrug toe buigt als ik rem zoals te zien was op de video's (en de rotor gebruikt als soort hefboom).

Als ik mijn wiel zo uitlijn dat het vlak is (dus geen spleet), is het probleem waarvoor ik mijn hoofd heb gegrijsd opgelost. Dat betekent echter wel dat het wiel niet recht op de motor staat.

Nog iets, als ik de alleen de schuifpen/bout alleen van de linkerkant op de klauw monteer, is het probleem ook opgelost en blijft het wiel recht met de motor, maar dan zit de remklauw niet 100% vast, dus dat is natuurlijk ook geen optie.

Nu ben ik echter in de war over wat ik kan doen. Is mijn achterbrug naar de klote? Koop ik gewoon een nieuwe bevestigingsbeugel voor de remklauw? Probeer ik hem te buigen?

Wat is slim?
daarom graag een foto van de uitlijning van je achterwiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan