Welke ringen kunnen tussen de 2 helften van een remklauw?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.132
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... het volgende.

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2001. Hiervan ging ik de remleidingen vervangen en bij de eerste banjobout maar gelijk een revisiesetje voor de remklauwen besteld want dat zag er niet best uit dus kan geen kwaad.

Tourmax eigenlijk altijd goed dus rond neuzen, zou de Tourmax BCF-327 moeten zijn. Besteld, 1 klauw klaar... hey fuck. Ik mis 2 ringetjes die tussen de beide remklauwhelften moeten. Na het nodige Googlen kwam ik erachter dat ik de BCF-326 moet hebben. Is dezelfde set als de 327 maar dan met 4 ringetjes ipv 2.
Inmiddels heb ik 4x besteld en telkens krijg ik of een habi babi merk of ik krijg weer die BCF-327.
(Want zo blijkt, de 326 is vervangen voor de 327 wat gewoon niet klopt)

Het zal misschien niet heel bijzonder zijn die 2 ringetjes, maar het zijn wel mijn remmen, voorremmen en daar wil ik niet mee kloten.
(Toch vrij vervelend als het ringetje toch niet tegen remvloeistof kan en de klauw begint te lekken terwijl ik net hard remmen moet)

De opties:
  • Is er iemand die me met 200% zekerheid tips kan geven welke ik hier tussen kan doen?
  • Of nog mooier, die 2 ringen liggen?
  • Of wil iemand zijn remklauwen voorzien van nieuwe rubbers maar niet de klauwen splitsen? (Past op de GSX-R 600 / 750 van 2004 / 2005 / 2006 en de GSR 600 van 2006 / 2007 / 2008)
  • Of andere nuttige tips?
IMG_5165.jpeg

IMG_5138.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hoe zien de oude er uit.


Edit:

Bij de originele suzuki revisieset zitten die ringen er gewoon bij als ik ff rondzoek op google..
Naar de klote.

Probleem is dat ik dus 1 klauw al klaar heb en ook weer weinig zin heb om 2 setjes te betalen.

Overigens heb ik daar ook een vervangend OEM artikel nummer gezien en bij die vervangende zit er dus ook maar 2 bij.
 
Naar de klote.

Probleem is dat ik dus 1 klauw al klaar heb en ook weer weinig zin heb om 2 setjes te betalen.

Overigens heb ik daar ook een vervangend OEM artikel nummer gezien en bij die vervangende zit er dus ook maar 2 bij.

Laat eens zien hoe ze er uit zien.

Wel grappig dat je niet wil klooien met je remmen maar wel begint bij imitatieonderdelen terwijl origineel gewoon leverbaar is :+
 
Laatst bewerkt:
Jij gebruikt je ringetjes van de olie aftapplug ook altijd weer opnieuw? Dicht is dicht, opnieuw gebruiken is gevaar op lekken.

Bijlage is nu een link.

Ik reviseer en reinig jaarlijks echt tientallen remklauwen in diverse staten van goedheid en ontbinding, er is er nog geen 1 lek gegaan met het hergebruiken van die oring die tussen de helften zit.


Bijlage is nu een link.

Ja, die set klopt toch gewoon, je hebt 1 zon afgebeeld setje per klauw nodig.
 
Ik reviseer en reinig jaarlijks echt tientallen remklauwen in diverse staten van goedheid en ontbinding, er is er nog geen 1 lek gegaan met het hergebruiken van die oring die tussen de helften zit.
Note to self: Remmen reviseren na aankoop motor van RC ;)

Maar prima, moet je zelf weten. Ik heb daar geen zin in.
 
Dat ik niet weet of remvloeistof en elke rubber ring zomaar kan. Dat de bedoelde ringen plat zijn en (snelle scan) op die site ik ronde O-ringen zie, hoe goed is de afdichting dan?
Qua vloeistof is dat makkelijk: FFKM, FPM, PTFE en je zit veilig (zijn alle 3 ook veel voorkomende materialen).
Afdichting met een ronde O-ring gaat waarschijnlijk wel goed, die worden ook gewoon gebruikt.
Maar als je een platte ring in de goede maatvoering kan vinden met genoemde materialen, is dat hetzelfde als je OEM koopt
 
Qua vloeistof is dat makkelijk: FFKM, FPM, PTFE en je zit veilig (zijn alle 3 ook veel voorkomende materialen).
Afdichting met een ronde O-ring gaat waarschijnlijk wel goed, die worden ook gewoon gebruikt.
Maar als je een platte ring in de goede maatvoering kan vinden met genoemde materialen, is dat hetzelfde als je OEM koopt
Helder!
En niet om je leugenaar te noemen, maar dit heb je gegoogled of weet je uit nerd/professionele ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan