Welke ringen kunnen tussen de 2 helften van een remklauw?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.132
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... het volgende.

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2001. Hiervan ging ik de remleidingen vervangen en bij de eerste banjobout maar gelijk een revisiesetje voor de remklauwen besteld want dat zag er niet best uit dus kan geen kwaad.

Tourmax eigenlijk altijd goed dus rond neuzen, zou de Tourmax BCF-327 moeten zijn. Besteld, 1 klauw klaar... hey fuck. Ik mis 2 ringetjes die tussen de beide remklauwhelften moeten. Na het nodige Googlen kwam ik erachter dat ik de BCF-326 moet hebben. Is dezelfde set als de 327 maar dan met 4 ringetjes ipv 2.
Inmiddels heb ik 4x besteld en telkens krijg ik of een habi babi merk of ik krijg weer die BCF-327.
(Want zo blijkt, de 326 is vervangen voor de 327 wat gewoon niet klopt)

Het zal misschien niet heel bijzonder zijn die 2 ringetjes, maar het zijn wel mijn remmen, voorremmen en daar wil ik niet mee kloten.
(Toch vrij vervelend als het ringetje toch niet tegen remvloeistof kan en de klauw begint te lekken terwijl ik net hard remmen moet)

De opties:
  • Is er iemand die me met 200% zekerheid tips kan geven welke ik hier tussen kan doen?
  • Of nog mooier, die 2 ringen liggen?
  • Of wil iemand zijn remklauwen voorzien van nieuwe rubbers maar niet de klauwen splitsen? (Past op de GSX-R 600 / 750 van 2004 / 2005 / 2006 en de GSR 600 van 2006 / 2007 / 2008)
  • Of andere nuttige tips?
IMG_5165.jpeg

IMG_5138.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lekker doseerbaar ook nu dat voorbeeld.

Voor mij hoeft dat niet, remmen die zo keihard zijn dat ze anderhalve cm travel hebben op de punt van de remhandel tussen helemaal los en een geblokkeerd voorwiel.

1 keer een noodstop en je remt jezelf onderuit. En ja, ik rij al 35 jaar intensief....
 
Lekker doseerbaar ook nu dat voorbeeld.

Voor mij hoeft dat niet, remmen die zo keihard zijn dat ze anderhalve cm travel hebben op de punt van de remhandel tussen helemaal los en een geblokkeerd voorwiel.

1 keer een noodstop en je remt jezelf onderuit. En ja, ik rij al 35 jaar intensief....
Dit is punt van aangrijpen, heeft met doseren niets te maken?
Of je nu 1cm of 10cm vrije slag hebt, remmen doet hij hetzelfde.

En daarbij, volgens mij is daar weinig op in te stellen? Ik kan niet meer vrije slag maken zover ik weet?
 
Ik kan niet meer vrije slag maken zover ik weet?
Hooguit een stukje van de hendel wegvijlen.

Ik denk dat er niet voor niets een stelboutje in de hendel van de RD zit. Ik zelf heb ook graag wat meer vrije slag, temeer omdat je dan wat beter gevoel hebt. Dit topic heb ik even zijdelings aangekeken. Juist vanwege die ringen(tjes) Yamaha (dat is geen Suzuki) zegt dat de klauwhelften niet gescheiden mogen worden en verkoopt de ringen dus niet los, niet voor de RD's, niet voor de FZRren... Ik ga nog even in de leesmodus om toch nog wat klauwen te kunnen redden
 
Hooguit een stukje van de hendel wegvijlen.

Ik denk dat er niet voor niets een stelboutje in de hendel van de RD zit. Ik zelf heb ook graag wat meer vrije slag, temeer omdat je dan wat beter gevoel hebt. Dit topic heb ik even zijdelings aangekeken. Juist vanwege die ringen(tjes) Yamaha (dat is geen Suzuki) zegt dat de klauwhelften niet gescheiden mogen worden en verkoopt de ringen dus niet los, niet voor de RD's, niet voor de FZRren... Ik ga nog even in de leesmodus om toch nog wat klauwen te kunnen redden
Is dat niet alleen om de afstand tussen hendel en handvat in te stellen? Die heb ik ook, verandert de vrije slag tot aanremmen niet van?
 
Met dat boutje bepaal je de afstand tot de plunjer en dus de vrije slag tot dat de plunjer ingedrukt wordt. Als je zó weinig vrije slag als jij hebt bestaat de kans dat het compensatiegaatje op enig moment niet vrij komt
 
Helder als modder! Ik dacht dat jullie met vrije slag bedoelde de vrije slag in het hele systeem. Dus tot en met de afstand van de zuigers/blokken tot aan de schijf.
 
Met dat boutje bepaal je de afstand tot de plunjer en dus de vrije slag tot dat de plunjer ingedrukt wordt. Als je zó weinig vrije slag als jij hebt bestaat de kans dat het compensatiegaatje op enig moment niet vrij komt
tegelijk verander je er toch ook de afstand van het hendel tot het stuur mee. dus blijft de vraag waarvoor het ontworpen is.
en dan denk ik dat hendel-afstand het doel was en de vrije-slag een (nadelig) neveneffect.
 
tegelijk verander je er toch ook de afstand van het hendel tot het stuur mee. dus blijft de vraag waarvoor het ontworpen is.
en dan denk ik dat hendel-afstand het doel was en de vrije-slag een (nadelig) neveneffect.
Je hebt het over de perfecte motor Jan... wat niet wegneemt dat je verhaal klopt. Het 1234 wieltje zou er bij moeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan