SV650S start langzaam

25 sep 2023
12
5
Goedendag,

Ik heb een paar dagen geleden een mooie suzuki SV650S gehaald als eerste motor.
Hij rijdt en klinkt heerlijk maar er is 1 ding waar ik mij wat over afvraag is het starten van de motor.
Dit gaat namelijk wat traag, de starter doet het prima alleen hij moet met de choke bijna vol open even flink doorstarten voordat er ineens leven ontstaat en hij meestal ineens de toeren injaagt van de choke daarna valt hij ook niet uit en is hij goed. Is dit een beetje het karakter van de motor? Of iets wat ik naar de garage moet brengen voor bijvoorbeeld carb reiniging, mijn broer en ik hadden toen al flink ruzie met zijn carbs dus liever maar even goed laten doen, stellen ze ook meteen alles nog ff af
 
Rustig rustig, keep it cool.

En als ie op de choke niet lekker wil starten? En ja de boel is reeds helemaal gecontroleerd.

Dan is er toch iets niet goed gecontroleerd.
Een motor moet zonder gas bij te geven starten.
Ook dat jengelen aan het gas direct na starten achterwege laten.

Een motor is net een mens, al jij net wakker bent wil je ook niet gelijk gaan rennen, maar eerst even bijkomen.
 
Leg eens uit wat dat is en hoe het is gecontroleerd?
Grote beurt, kleppen stellen, carburateurs gereinigd, origineel luchtfilter teruggeplaatst, etc... (bij een garage) Misschien eens een keer de carburateurs ultrasonisch laten reinigen.
Recent nog de bekabeling langsgelopen vanwege een incident (tank lekte benzine en kortsluiting, feest!), dus gerepareerd en connectoren gereinigd.

Ik zal straks eens kijken met verschillende choke standen en anders maar weer even terug de garage in voor een extra checkup.

Nog even ter aanvulling, wanneer de motor is gestart loopt ie als een zonnetje, ook stationair. Dus dan zou het probleem, mits het aanhoud, denk ik elektronisch zijn.
 
Laatst bewerkt:
En wat verwacht je van dat additief? (Naast dat het goed is voor de bankrekening van de verkoper?)
Begin nou eens met de carburateurs uit elkaar te halen en gewoon goed schoon te maken & te controleren?
 
En wat verwacht je van dat additief? (Naast dat het goed is voor de bankrekening van de verkoper?)
Begin nou eens met de carburateurs uit elkaar te halen en gewoon goed schoon te maken & te controleren?
Is het geen magisch goedje? Nu is mijn dag verpest... bedankt! Nee geintje.

Als ik tijd heb pak ik dat klusje eens op. Eerst de andere motor nalopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan