Zumo met "u nadert"

Ah... dat is dus wat anders dan het corrigeren van glitches want de route dient in dit geval al op de wegen te liggen. Maar waarvoor dient dan de optie: "Corrigeer glitches" (viapunten die naast de weg zijn geplaatst) als de wegen bij RTWtool niet in beeld zijn?
 
Die optie is om glitches te verwijderen zoals die in je plaatje van donderdag. Vanwege hun karakteristiek zijn die heel goed zonder kaart te corrigeren.
De glitch in je plaatje van vrijdag om twee uur kun je echter niet meer automatisch corrigeren omdat de route een zijweg inslaat en daarna een klein stukje naast de weg. Dat laatste kleine stukje wordt nog wel automatisch gecorrigeerd, maar de zijstraat niet. Daarom is het toevoegen van viapunten aan een goed liggende route een beter idee dan het proberen te corrigeren van een slecht geplaatste directe route.
 
Hm inderdaad, je krijgt alleen de vraag om het aantal via-punten als het Profiel op direct staat:

Bekijk bijlage 1647569
Als een ander profiel geselecteerd staat zoals Motor of Rijden komt die vraag niet en krijg je een route met alleen een begin en een eindpunt (de eindeloze hoeveelheid route-punten die daarbij gemaakt worden zie je alleen terug in de GPX file). Zet je zo'n route in een navigator, dan ben je weer erg kaart afhankelijk of de route wel precies over de weg loopt.
Dat was nu net de optie die ik zocht, bedankt!
 
ik heb dit soms ook met mijn 345. lijkt mij dat het in de kaart zit want ik heb het nu aantal keren gehad op een plaats, bij mij loopt route gewoon door. ik kan er mee leven.
 
Die optie is om glitches te verwijderen zoals die in je plaatje van donderdag. Vanwege hun karakteristiek zijn die heel goed zonder kaart te corrigeren.
De glitch in je plaatje van vrijdag om twee uur kun je echter niet meer automatisch corrigeren omdat de route een zijweg inslaat en daarna een klein stukje naast de weg. Dat laatste kleine stukje wordt nog wel automatisch gecorrigeerd, maar de zijstraat niet. Daarom is het toevoegen van viapunten aan een goed liggende route een beter idee dan het proberen te corrigeren van een slecht geplaatste directe route.
Duidelijk, Waarvoor dank!
 
net even gekeken wanneer ik het had. in beide gevallen kwam het bij mij voor als ik op een weg reed die eigenlijk gesplitst was maar wel toegankelijk is. bv bij fort benoorden spaarndam. als ik vanaf velserbroek kom en langs fort rij krijg ik melding u nadert redoute. ik denk dat het komt omdat je een klein stukje over een parkeer terrein ga. zelfde had ik bij doorn kwam stukje over parkeerterrein en zuma gaf aan de weg die erna lag.
 
Laatst bewerkt:
Daarom is het toevoegen van viapunten aan een goed liggende route een beter idee dan het proberen te corrigeren van een slecht geplaatste directe route.
Hier sta ik nog steeds achter, maar om dat voor elkaar te krijgen bij een track die je van het internet haalt moet je wel de beschikking hebben over een computer met daarop BaseCamp. Dat laatste is wel lastig als je onderweg bent en alleen een smartphone (en de zumo natuurlijk) bij je hebt.

De tweede keuze wordt dan toch het omzetten van de track naar een directe route met een aantal viapunten naar keuze met een tool die het wel op je smartphone doet: JaVaWa | Route & track filter
Dit tooltje is primair bedoeld voor bezitters van outdoortoestellen, maar na wat aanpassingen (t.a.v. zachte viapunten) is hij nu ook geschikt voor de zumo. De daarmee gemaakte directe route wordt door het toestel bij de berekening op de wegen gelegd; vooraf glitches verwijderen zit er dus niet in.
 
De tweede keuze wordt dan toch het omzetten van de track naar een directe route met een aantal viapunten naar keuze met een tool die het wel op je smartphone doet: JaVaWa | Route & track filter
Dit tooltje is primair bedoeld voor bezitters van outdoortoestellen, maar na wat aanpassingen (t.a.v. zachte viapunten) is hij nu ook geschikt voor de zumo. De daarmee gemaakte directe route wordt door het toestel bij de berekening op de wegen gelegd; vooraf glitches verwijderen zit er dus niet in.

Zal dit eens proberen voor mijn 276Cx. Heb hiervoor exact dezelfde kaarten geïnstalleerd op mijn PC en in het apparaat.
 
De 276Cx is een outdoorapparaat, gebruik dus niet meer dan 50 punten!
De tool is juist bedoeld voor routes die (meestal door anderen) gemaakt zijn op andere kaarten dan die jij hebt, als je zelf je routes maakt met BaseCamp heb je de tool niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan