Routeyou in combinatie met Zumo

11 nov 2023
3
3
Wie gebruikt Routeyou als trip planner?

De app zelf lijkt me waardeloos om te navigeren en als ik de gpx file via Garmin drive naar mijn Zumo stuur is het niet veel beter. Naar een beginpunt navigeren lukt wel, maar dan slaat heel het systeem op hol.
Ik zou u bocht na u bocht moeten nemen of afslaan waar geen straat is.

Gebruikt iemand dat effectief met resultaat?

Groetjes

Ivo
 
Wel gebruikt ooit.
Nu over op kurviger.

Je hebt een volledige gpx nodig. Niet eentje met maar een paar punten.
Even experimenteren met de verschillende output-gpx-en dus.

Je kunt zelfs exporteren naar een kml-file en die op de PC met GPX babel (of iets vergelijkbaars) weer exporteren naar GPX>
 
Ik heb een simpele motor route van een beginpunt naar een eindpunt laten maken in www.routeyou.com het resulaat lijkt nergens op: het stuurt de route bijvoorbeeld tegen het verkeer in terwijl het kaartje wel correct eenrichtingsverkeer aangeeft.
 
Ik heb op mijn reis naar de Balkan jl. september diverse bestaande routes van Routeyou gebruikt in mijn Zumo 595LM. Werkte perfect!
 
Als je in kurviger een route maakt.
De track in de zumo omzet naar een route.
Dan heb je altijd een goede route
 
Er is in feite maar 1 manier om betrouwbare route te krijgen.
Maak je routes op dezelfde kaart (fabrikant) als je navigatie.
In andere gevallen kan je rare dingen verwachten (hoeft niet).
Daarnaast is de ene persoon kritischer dan de andere.

Op vakantie al eens mee gemaakt dat iemand helemaal tevreden is met zijn navigatie. Hij krijgt de GPX zet deze in zijn navigatie en gaat rijden. Onderweg gebeuren er dan wel eens rare dingen. Zijn reactie. Het is vakantie waar maak je je dan druk om. Ik kom toch aan waar ik wezen moet.
 
Inderdaad tijden veranderen. Zelf direct met een Garmin Zumo begonnen maar ook dat is alweer 20 jaar geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan