MRA in combinatie met TomTom Go

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
10.855
3.340
Achterhoek
Hallo. Ik gebruik in de auto best vaak Android Auto, en dan de TomTom Go app. Op de motor gebruik ik een TT550. Routes maak ik in MRA, en via TomTom MyDrive upload ik ze naar de 550. Dat werkt prima. Ik kan ze dan ook zien in de GoRide app van TomTom, maar niet in de TomTomGo app. Waar wel mijn plaatsen en mijn favoriten in gesynchroniseerd worden, maar dus niet mn routes.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
 
Staan deze dus niet in de "mijn routes" in TomTom Go app?

Weet je zeker dat je in de Go app bij instellingen "services" de "mydrive" aan hebt staan?


(Overigens nog niemand gehoord over de TomTom Go ride app voor smartphone?
Geen idee wat t kost trouwens want ik heb een rider 410 en de Go app voor in mn auto, dus ik heb m niet nodig.

Echter voor mensen die routes willen rijden op de motor met hun smartphone, lijkt me dit n geweldige keuze)
 
Staan deze dus niet in de "mijn routes" in TomTom Go app?

Weet je zeker dat je in de Go app bij instellingen "services" de "mydrive" aan hebt staan?


(Overigens nog niemand gehoord over de TomTom Go ride app voor smartphone?
Geen idee wat t kost trouwens want ik heb een rider 410 en de Go app voor in mn auto, dus ik heb m niet nodig.

Echter voor mensen die routes willen rijden op de motor met hun smartphone, lijkt me dit n geweldige keuze)
Nee, ze staan er niet in , en ik weet zeker dat MyDrive aanstaat. Tenminste, het schuifje staat op [aan].
 
Ik doe mijn routes via de website van MyDrive synchroniseren op mijn systemen. Dan staan ze wel in de TT Go app.
Via de MyDrive app lukt me niet, en ik vind dat redelijk ambetant.
 
Dit probleem had ik ook ooit.
De tip die ik ergens kreeg en mij heeft geholpen is alsvolgt:

Als je bij My Drive naar Mijn routes gaat en daar vervolgens een route aanklikt, dan staat het schuifje ernaast op "aan" (dus op groen).
Zet dat schuifje eens "uit" en vervolgens weer "aan".

Dan de TomTom go app op je telefoon even afsluiten en opnieuw openen.

Lijkt omslachtig, maar helpt bij mij heel vaak.
 
Dat is inderdaad de werkwijze.
Het opnieuw openen van de App op je smartphone hoeft eigenlijk niet eens maar het helpt vaak wel. Het verversen van de data dat via Mydrive binnenkomt gaat dan gewoon beter.

Ik heb dit al eens bij MRA neergelegd.
Er is geen duidelijk antwoord gekomen waar dit probleem vandaan komt.
 
Het werkt. Maar wel nadat ik bij aanzetten van dat schuifje wacht op een popup, en het schuifje nogmaals aanklik

Zou ik er geen standaard instelling van kunnen maken? Of moet ik dit voor elke nieuwe route zo doen?
 
Op de PC hoef je niet te wachten op de Pop-up. Ik gebruik overigens de Beta van de MyDrive website. Lijkt net wat soepeler te zijn dan oude versie.
Je moet het helaas voor iedere route apart doen.

Het is helaas wat vervelend maar als je het eenmaal weet, is het niet zo'n probleem meer. TomTom Go blijft gewoon een hele goede en stabiele navigatietool. Vooral die stabiliteit vind ik belangrijk. Ik laat die hick-up van MyDrive daarom mijn plezier niet bederven.
 
Ik had eigenlijk het plan om MRA navigatie te gaan gebruiken. Maar daar hoor ik nog niet zulke goede dingen over.
 
Op je Smartphone lijkt MRA Next het best wel goed te doen maar biedt nog niet de stabiliteit die TomTom GO bieden kan.

Laat ik anders formuleren. Vergelijk TomTom Go met Japanse betrouwbaarheid. Je kan er op vertrouwen dat het doet wat je verwacht. En MRA Next met Italiaanse Betrouwbaarheid. Het doet het best goed maar er zijn links en rechts rare dingen waar onderweg tegen aan kan lopen. Maar MRA brengt je wel degelijk naar je eindpunt.

Ik gebruik MRA Next alleen i.c.m Android Auto. Daar is nog veel meer te verzetten en daarom gebruik ik het zeker nog niet als mijn primaire navigatie.
MRA heeft wel degelijk een aantal pluspunten t.o.v TomTom GO.
Zoals het kunnen laten zien van geplande pauze plekken en je kan daarvoor tijd reserveren die dan vervolgens bij de totale tijd wordt opgeteld.
MRA Next kan je onderweg ook dingen vertellen in je headset als je in de routeplanner deze gegevens verwerkt bij een routepunt. Is een leuke feature. Heb ik een paar keer gebruikt.

Ik zie in ieder geval nog genoeg verbeterpunten voordat ik overstap. Ik heb overigens een lifetime abonnement op beide (navigatie en routeplanner). Dus ik heb geen haast.
 
Op je Smartphone lijkt MRA Next het best wel goed te doen maar biedt nog niet de stabiliteit die TomTom GO bieden kan.

Laat ik anders formuleren. Vergelijk TomTom Go met Japanse betrouwbaarheid. Je kan er op vertrouwen dat het doet wat je verwacht. En MRA Next met Italiaanse Betrouwbaarheid. Het doet het best goed maar er zijn links en rechts rare dingen waar onderweg tegen aan kan lopen. Maar MRA brengt je wel degelijk naar je eindpunt.

Ik gebruik MRA Next alleen i.c.m Android Auto. Daar is nog veel meer te verzetten en daarom gebruik ik het zeker nog niet als mijn primaire navigatie.
MRA heeft wel degelijk een aantal pluspunten t.o.v TomTom GO.
Zoals het kunnen laten zien van geplande pauze plekken en je kan daarvoor tijd reserveren die dan vervolgens bij de totale tijd wordt opgeteld.
MRA Next kan je onderweg ook dingen vertellen in je headset als je in de routeplanner deze gegevens verwerkt bij een routepunt. Is een leuke feature. Heb ik een paar keer gebruikt.

Ik zie in ieder geval nog genoeg verbeterpunten voordat ik overstap. Ik heb overigens een lifetime abonnement op beide (navigatie en routeplanner). Dus ik heb geen haast.
Ik krijg in mn Ford nog een foutmelding als ik MRA icm met android auto wil gebruiken. Dat moet ik ook nog eens uitzoeken. Maar dat heeft geen prioriteit omdat ik daar TomTomGo kan gebruiken.
Dat Liftetime abo heb ik op de MRA planner ook al, en wil dat voor de navigatie ook gaan doen. Ik heb een Ottocast C5 lite besteld, ik wil met AndoidAuto op de motor gaan rijden. M'n huidige 550 heeft ook altijd kuren, dan met uitvallen, dan met wegvallende verbindingen, dan met de koppeling met MyDrive, er is altijd wel wat.
Daarbij kost zo'n Ottocast nu met kerst de helft van een 550
 
Aanvullende vraag mbt die tomtom GO app.

Ik heb deze ook op mijn iPhone. Werkt prima en volgens mij met met CarPlay is dit dé oplossing voor in de auto.

Daarnaast heb ik de GO app als een soort back-up navi. Op mijn motor heb ik de TT550 zitten welke prima werkt. In de vele jaren dat ik 'm heb slechts enkele keren uitgevallen. Heb vele mooie reizen mogen maken (Gibraltar, Polen, Schotland, etc..)

Nu werkt de GO redelijk.

De vraag; in "mijn routes" in de GO app staan een aantal routes (4 stuks) die ik verwijderd heb op mijn andere systemen. Alleen in de GO app verdwijnen deze niet. Hoe kan ik deze routes toch verwijderen?

ja; ik ben ingelogd omdat nieuwe routes erbij en weghalen prima werkt. Kaarten zijn up-to-date

Zie ik iets over het hoofd?
 
Je kan ze in app zelf ook verwijderen. Tenminste in de Android versie. Ik ken de iOS versie niet.
 
Dat lukt juist niet nu.

Dat "wijzig lijst" kan ik niet aanklikken.

Maar het gekke is dat ik in MyDrive wel enkele routes heb kunnen verwijderen. In de 550 netjes weg, maar in de GO blijven ze staan. Dat is dus het vreemde. Andere nieuwere routes komen en verdwijnen wel.

Heel raar.
 
Kan je in iOS ook de cache/gegevens van de app wissen/legen.
Het lijkt erop dat de routes er niet staan maar toch weergegeven worden.

Anders een volledige herinstallatie van de app.
 
Helaas, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ze staan er nog in :(
 
Helaas.

Maar toch vreemd in de GO app. op elke andere plek van mijn TomTom systemen (550/MyDrive) zijn ze weg.
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2024-01-11 om 18.20.10.png
    Scherm­afbeelding 2024-01-11 om 18.20.10.png
    24,7 KB · Weergaven: 0
Lastig. Ik blijf voor nu de mening houden dat iets van cache de oorzaak van dit probleem is.
 
Net een stuk op het forum van TomTom gelezen. Het lijkt erop dat het iets in de cloud is naar de GO app.

Enige optie is om een nieuw e-mail adres/account te maken en dan hopen dat het wegblijft
 
Ik heb exact dit ook eens gehad; een paar jaar geleden.
Ik weet niet of het bij jou ook werkt, maar het is het proberen waard.

Let op: je bent dan wel alle routes en Mijn plaatsen etc kwijt.

Ga op je telefoon, in de TomTom app, naar instellingen.
Ga naar TomTom account en meld je af.
Sluit de app helemaal af. (Naar boven swipen.)
Ga op de PC naar TomTom My drive en meld je af. (rechtsboven)
Ga naar instellingen.
Op de bovenste regel zie je: Kaarten - My Drive - Beta.
Ga naar: My Drive.
Helemaal onderaan, in het rood, staat: Wis gegevens.
Klik daar op.
My drive helemaal afsluiten.

Vervolgens open je My drive opnieuw en meld je je weer aan.
Open de app op je telefoon en meld je weer aan.

Ga naar: Mijn routes.

En dan.......
Ik hoop dat het werkt..
 
Nou reed ik vandaag in Duitsland, en daar werkte de TomTomGo app niet. Nu thuis geprobeerd routes te laden, en dat lukt. Maar vervolgens roept TTGo 'geen route mogelijk' bij routws doir het buitenland. Bij routes door Nederland werkt het wel. Ik heb de kaarten voor het buitenland wel geladen.
Iemand een idee?

Aanvuliing: gewoon navigren naar een plaats in duitsland of belgie lukt wel
 
Laatst bewerkt:
Verwijder de kaarten en download ze een opnieuw.
Staat roaming aan? Standaard instelling van TomTom Go is volgens mij dat er online gekeken wordt voor de beste route.
 
Verwijder de kaarten en download ze een opnieuw.
Staat roaming aan? Standaard instelling van TomTom Go is volgens mij dat er online gekeken wordt voor de beste route.
Kaarten zal ik opnieuw installeren. Roaming staat aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan