TomTom Go app versus Go Ride app

zaXan

MF'er
10 jul 2023
34
98
Noord-Brabant
Ik heb de afgelopen weken zitten spelen met de gratis TomTom Go Ride navigatie app voor motorrijders.
Op zich voldoet het voor wat ik wil, maar de app heeft wel enkele vervelende issue's.
Als alternatief zou ik TomTom Go kunnen proberen, maar dit is niet speciaal voor motorrijders.
Ik kan echter geen ervarings deskundigen vinden die meer over deze 2 apps weten en voor dan de voor en nadelen van de een of de andere. Vandaar mijn vragen hier.

1. Als ik een afslag mis gaat de app de route herberekenen. Soms blijft ie heel lang herberekenen en geeft het uiteindelijk op en het scherm gaat op zwart. Laatst, op een rit van 50km met enkele wegwerkzaamheden heb ik wel 4x moeten stoppen om de route te cancellen, herladen, start van dichtsbijzijnde punt op de route. Niet fijn! Ik denk dat dit komt omdat hij even geen dataverbinding kan maken die hij nodig lijkt te hebben voor het herberekenen, klopt dat? En heeft de Go app ditzelfde probleem?

2. In tegenstelling tot de Go Ride app, is de Go app niet speciaal voor motorrijders. Maar de TomTom Plan site op PC of Laptop is het enige wat ik gebruik om mijn routes te plannen, niet de app zelf. Het klopt toch dat de Plan Site voor beide Apps routes kan plannen? (en ook voor de TT GPS devices?)

3. De Plan site voldoet aan mijn wensen, dan maakt het toch niet meer uit of ik de Go app of de Go Ride app gebruik? Wat is in dit geval nog het voordeel of de meerwaarde van de Go Ride app? (afgezien van dat het gratis is)

4. Zijn er naast het abo van 20,- pj, nog andere mogelijke kosten aan de Go app? Ik denk aan kaart updates of kaarten van andere europese landen, flitsers, omleidingen of filemeldingen of andere dingen?

5. Iets anders wat ik niet fijn vind aan de Go Ride app, is het feit dat de stem-instructies worden verzorgd door de TextToSpeech engine van je phone, wat rond uit vervelend is als je GSM op engels staat. Is dit beter in de Go app?

Overigens, ik ga nooit offroad en probeer snelwegen, tolwegen en veerboten ook altijd te vermijden.
Ben benieuwd naar jullie inzichten over het verschil tussen TomTom Go en de Go Ride app.
 
Ik heb de go ride app nu ook voor enkele ritjes in zholland en Utrecht uitgeprobeerd, en kan er niet echt vrienden mee worden. Heb een oudere telefoon op t stuur die verbonden is via hotspot, dus continuverbinding. De routekeuze was in “spannend” wel af en toe verrassend leuk en goed. Verder herken ik jouw ervaringen met t herberekenen ook; moet je weer stoppen, en de route opnieuw invoeren, anders stuurt ie je terug naar huis 🤯…..
 
Ik ben erg tevreden met de TT Go app. Voor 20 euro per jaar all in, dus ook wereldwijde kaarten, verkeersinfo, alternatieve routes (als je van A naar B rijdt), de stemmen van Bram en Eva, en flitsers. En je hebt gezinsdeling, met een echtgenote en twee dochters komt dit neer op 5 euro p.p. per jaar. En ik kan GPX routes inladen die ik op MRA maak. En volgens mij kun je Go Ride itt Go niet off line gebruiken.
 
Vraag 1 : herberekening gaat snel bij Go app
Vraag 4 : voor kaart updates moet je niet betalen. Wel best thuis uitvoeren met een goede wifi verbinding
 
Heb ze ook beide op mijn mobiel staan , de Go app niets over te klagen en zoals hier boven het herberekenen gaat bij vlot .
Ook de routes die je heb in mydrive heb staan synchroniseert deze met beide apps .
Ik heb er niets over te klagen , bij mij werken ze goed .
 
Terug
Bovenaan Onderaan