TomTom Go route dichtsbijzijnde punt

sterremos20

MF'er
14 apr 2015
75
23
Ik gebruik TomTom Go als navigatie.
Als ik een route inlaad en aangeeft dat ik naar het dichtstbijzijnde punt wil rijden vak mij op dat de route niet meer compleet is.
Moet je nog iets aanpassen of gaat de TomTom dan verder. Ook geeft het scherm aan dat het eindpunt is?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-08-24-13-42-30-51_85246631b112c25006322a59985e50bb.jpg
    Screenshot_2023-08-24-13-42-30-51_85246631b112c25006322a59985e50bb.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 15
  • Screenshot_2023-08-24-13-42-17-07_85246631b112c25006322a59985e50bb.jpg
    Screenshot_2023-08-24-13-42-17-07_85246631b112c25006322a59985e50bb.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 13
TomTom brengt je naar het dichtstbijzijnde punt op de route en van daaruit verder naar het eindpunt. Dat is je "nieuwe" route zoals op je eerste plaatje is aangegeven. Jij wilt hem natuurlijk verder rijden tot het punt waar je de route opgekomen bent. Dit kun je alleen doen door aangekomen op het eindpunt van de route de route weer opnieuw op te starten en van daaruit vanaf het begin van de route verder te rijden. Je moet dan zelf de route weer verlaten waar je er opgekomen bent anders doe je nog een keer een volledig rondje. ;)
 
dank je wel voor de reactie, das wel jammer dat TT niet de volledige route dan weer berekend.
dan is het maar beter om naar het startpunt te rijden
 
Bedoel je een route inladen als zijnde een gpx track? Dan zou je toch verwachten dat de track blijft wat ie was en de tomtom je naar het dichtbijzijnde punt op die track brengt?
 
Dat gebeurt hier ook, het probleem is alleen dat het eindpunt van de track ook blijft liggen waar die lag...
Het liefst zou je zien dat die mee schuift zodat je een heel rondje rijdt vanaf het punt dat je op de track terecht komt.
 
Of als je aan het einde bent, weer opnieuw beginnen en als je dan op het punt van aanvang bent aangekomen stoppen?
 
Handmatig de track opnieuw starten kan altijd natuurlijk. Maar wat je inderdaad zou willen, is dat het originele start-en eindpunt dus meeschuiven naar je 'aanhaak' positie. Op zich geen gekke gedachte.

Wat ik me dan wel afvraag, dat idee werkt dan alleen als de track van zich al een mooi rondje is. Waarmee ik bedoel dat het originele start- en eindpunt al dicht genoeg bij elkaar liggen. En dat de track daar zonder gekkigheden kan doorlopen zegmaar?
 
Hoewel heel vaak aangeraden wordt om begin- en eindpunt niet op elkaar te leggen zul je in de praktijk toch meestal rondritten tegenkomen waar dat wel het geval is. Als ze wel uit elkaar gelegd zijn (100 m is voldoende) dan kan je GPS het ontbrekende stuk prima zelf overbruggen.
 
TomTom brengt je naar het dichtstbijzijnde punt op de route en van daaruit verder naar het eindpunt. Dat is je "nieuwe" route zoals op je eerste plaatje is aangegeven. Jij wilt hem natuurlijk verder rijden tot het punt waar je de route opgekomen bent. Dit kun je alleen doen door aangekomen op het eindpunt van de route de route weer opnieuw op te starten en van daaruit vanaf het begin van de route verder te rijden. Je moet dan zelf de route weer verlaten waar je er opgekomen bent anders doe je nog een keer een volledig rondje. ;)

Of je zet het startpunt op een andere plek: geo.javawa.nl | Startpunt verplaatsen
dat wist ik niet, net een route aangepast binnenkort eens rijden ,
Thanks

Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan