Triumph heeft een accesoire omv de kopp hendel bij het blok te verlengen, zodat kopp lichter gaat. Past wellicht ook op de GSX? Kan ook zijn dat smeren of kabel vervangen afdoende is !
De Kale
ik weet dat standaard gewoon normaal tot licht moet gaan. (mijn zwager heeft dezelfde motor).
maar dit is wel uitzonderlijk zwaar..
Begin maar met kabel smeren met WD40 (tast teflon smering in kabel niet aan) Helpt dit niet, dan kabel vervangen of bij Triumph informeren
ja daar dacht ik ook al.. maar ik dacht misschien dat er nog iets anders kon zijn.
WD40 heeft nauwelijks smerend effect, al helemaal niet als de kabel al zo zwaar gaat.
Hiervandaan is het niet te bepalen wat er eventueel fout aan is. De korf kan zijn ingelopen, er kunnen verkeerde vervangingsveren zijn gemonteerd, de koppelingshevel kan aanlopen of de kabel staat op het punt het te begeven.
Maar als je 'm wil kopen stel je toch als eis dat de koppeling in orde wordt gemaakt?
om het vervangen van de koppelingsplaten nog wat uit te stellen,
doen ze wel eens wat zwaardere drukveren in de koppeling...
het is dan idd zo dat je het zwaar in moet knijpen.
Je kan de kabel smeren met motorolie, dan glijd die weer soepel door de kabelmantel.
Het glijlagertje van de koppelingshendel wordt nogal eens vergeten te smeren. (Dat geldt trouwens ook voor je remhendel) Even los halen schoon maken en smeren met wat vet laat de boel ook wat lichter lopen.
Bij een gsx-f zit er een mechanisme om de koppeling aftestellen op het blok. Daar zit een wormwieltje wat sterk vervuilt kan zijn. Dit zorgt voor een zwaar gaande koppeling.
Als je dit uit elkaar neemt en opnieuw voorziet van vet dan moet het een stuk soepeler gaar, eventueel in combinatie met een nieuwe koppelings kabel.
succes