Zwart kunstof(dashboard enz..) mooi maken

michael007

MF'er
9 jun 2009
134
0
oud-vossemeer
Weet iemand misschien nog iets om het zwarte ongelakte kunstof weer mooi diepzwart te krijgen. Ik heb alle merken cockpitspray al geprobeerd. Laatst heb ik bij de autozaak een flesje Meguiars dash & trim restorer gehaald, maar ook dit werkte niet.

Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, slaat na zeer korte tijd(15 min ofzo) alweer dof en mat uit.

Ik moet er wel bij zeggen dat de nexus altijd buiten staat, in weer en wind.
 
Plasticshine van Valma. Moet je wel alleen maar voor de zwarte kunstof gebruiken.
Daar heb ik zelf goede resultaten mee.

Van belang is dat het, niet te agressief spul is wat je koopt. Kunstof wordt dan snel mat na een aantal jaren.
 
Gaat het zwarte dan ook weer mooi glanzen? Want dat resultaat kreeg ik altijd met cockpitspray van valma. Maar die hebben volgens mij iets verandert in de samenstelling ofzo, want dit doet niet meer wat het vroeger deed.
 
Siliconen spray doet ook wonderen met plastic.
Matte delen zien er na een poetsbeurt met siliconen spray weer als nieuw uit.
 
Je kunt ook bumper black halen bij de Action, 1,40 per spuitbus, telkens na een wasbeurt opbrengen en je scoot glanst je tegemoet.
 
Die spraytjes werken wel als het plastic niet al te oud en verweerd is, maar als het eenmaal grijs is wordt het volgens mij nooit meer diepzwart. Vroeger met de bromscootertjes gebruikten we dan een hele hete fohn (a la verfbrander) maar dan moet je een hele vaste hand hebben en gloeiend oppassen dat je niet je hele kap smelt of vervormd...
 
Siliconen spray doet ook wonderen met plastic.
Matte delen zien er na een poetsbeurt met siliconen spray weer als nieuw uit.
:^

Gewoon even tien minuten laten staan na het sprayen en niet gelijk wegvegen. :P
 
Laatst bewerkt:
Die spraytjes werken wel als het plastic niet al te oud en verweerd is, maar als het eenmaal grijs is wordt het volgens mij nooit meer diepzwart. Vroeger met de bromscootertjes gebruikten we dan een hele hete fohn (a la verfbrander) maar dan moet je een hele vaste hand hebben en gloeiend oppassen dat je niet je hele kap smelt of vervormd...

Ik heb ook gewoon het idee dat het kunstof teveel verweerd is, ook mede omdat hij altijd buiten staat.
 
Ik heb ook gewoon het idee dat het kunstof teveel verweerd is, ook mede omdat hij altijd buiten staat.
Tijdje terug nog vernomen van een mede reisgenoot dat zijn stuurhelften weer helemaal opgeknapt :? *O* waren met siliconenspray. Goed in laten weken en niet afvegen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan