zwevende schijf vraagje

erq

Rookie
12 aug 2007
14
0
Kortessem
Goeiemorgen!

In een vlaag van enthousiasme heb ik gisteren mn ducje gepoetst. Hij blinkt weer errrug mooi maar ik ben toch op iets minder aardigs uitgekomen.

Aan de rechter remklauw van voor stak er namelijk een rubbertje uit.


Dit beschermt een bout die de klauw op zn plaats houdt.
voorsmaakje links

en rechts


Ik dacht nou dan vijs ik de bout er af en plaats alles gewoon terug.... nou nee.

De schroefdraad van de bout is te lang en ik krijg hem er dus niet uit.
Moet ik hiervoor de hele remklauw losmaken?

Dus hier 2 beginnersvraagjes:
1. Kan ik dit zelf eenvoudig oplossen?
2. Is het schadelijk om er zo mee rond te rijden?

Thanks!

Erik
 
Goeiemorgen!

In een vlaag van enthousiasme heb ik gisteren mn ducje gepoetst. Hij blinkt weer errrug mooi maar ik ben toch op iets minder aardigs uitgekomen.

Aan de rechter remklauw van voor stak er namelijk een rubbertje uit.
[afbeelding]

Dit beschermt een bout die de klauw op zn plaats houdt.
voorsmaakje links
[afbeelding]
en rechts
[afbeelding]

Ik dacht nou dan vijs ik de bout er af en plaats alles gewoon terug.... nou nee.

De schroefdraad van de bout is te lang en ik krijg hem er dus niet uit.
Moet ik hiervoor de hele remklauw losmaken?

Dus hier 2 beginnersvraagjes:
1. Kan ik dit zelf eenvoudig oplossen?
2. Is het schadelijk om er zo mee rond te rijden?

Thanks!

Erik
..gaat hij er niet uit als je de remschijf zo verdraait, dat je tegenover een opening staat ?
zo nee, remklauw er even afhalen ja .. werkje van 2 minuten, als het meezit (als hij langs je velg gaat) maar zo te zien, door de adabtorplaat, komt dat wel goed.. zou hem er wel terug opzetten ja !
 
Lijkt mij een rubber afdichting tegen vuil? In dat geval kan je er mee doorrijden, maar zal je problemen kunnen krijgen om te klauw er af te halen als de kop van de bout vol vuil zit.

Maar als ik het mis heb zou ik het zeker even navragen bij iemand die vergelijkbare remmen heeft.
 
Draai de twee inbusbouten los en schuif dan de klauw van de schijf.
Nu kan je de klauw van zijn plaat afschuiven.
Stop dan het rubbertje terug in het gat en schuif daarna de klauw weer met de pen in het rubber.
 
Terug
Bovenaan Onderaan