Weet je 100% zeker dat je de juiste frictieplaten hebt, van 100% de juiste dikte?
Dan blijven tussenplaten en verkeerde olie(resten) over. Veren had je ook al gedaan, toch?
ingeslagen koppelingskorf misschien?
Vervelend dat na zoveel werk het nog steeds niet is opgelost.
Even back to basics, als je koppeling slipt heb je te weinig wrijving tussen de platen (logisch). Dit kan komen door een te lage wrijvingscoefficient, of door een te lage aandrukkingskracht .
Aangezien er nieuwe platen en nieuwe goede olie inzit kan de wrijvingscoefficient het probleem niet meer zijn.
Aandrukkingskracht wordt bepaald door de veren en de dikte van het platen pakket. De veren heb je vervangen toch? Door nieuwe, of tweedehands? En zijn die zeker weten het goede type?
Komt de slave cilinder helemaal vrij, is het compensatiegaatje bij je master cilinder open?
Is je koppelingskorf nog goed, niet ingeslagen?
Zeker weten het goede aantal frictieplaten gemonteerd, niet een setje vergeten? Ik ken deze koppeling niet, zijn alle platen hetzelfde, of zit er een volgorde in?
Het is wat vergezocht allemaal, maar de basics heb je al gedaan :S
Succes!
Zit inderdaad in je koppeling cylinder, heb ik ook gehad.
De zuiger moet vanzelf naar buiten komen als je je handel niet inknijpt.
Achter de zuiger zit een veer die hem naar buiten duwt.
Cylinder uit elkaar goed schoon maken, niet vet op stof ring dan werkt hij weer.
Ik heb de frictieplaten bij de dealer gekocht en van tevoren opgemeten. Ze hadden dezelfde dikte als de oude.
.
hoezo dezelfde dikte, hadden je nieuwe platen dezelfde dikte als je oude "versleten"platen?
Wij hebben dit probleem ook gehad met een ZX7R, en na het monteren van 3 (oer)Z1000 veren en 3 orginelen was het probleem over
Of de druk kan niet retour (mastercilinder verstopping oid) of je slavezuiger "schrankt" (loopt scheef vast) lijkt mij. Aangezien deze wel schuift zonder vloeistof neig ik naar de mastercilinder.
De originele koppelings-veren vervangen door langere of stuggere/dikkere is allemaal leuk en aardig, maar blijft het dan nog te doen om fatsoenlijk de koppeling te bedienen zonder dat je, na een aantal keer de koppeling bedient te hebben, een lamme linkerhand hebt door de hoeveelheid kracht die je elke keer moet uitoefenen?
Lucht is het probleem niet als ik je verhaal zo lees.
Lucht in de remcilinder geeft toch juist problemen bij het intrekken van de koppeling.
Je zal dan de motor moeilijk in de versnelling krijgen.
Tevens is lucht beter samendrukbaar dan vloeistof en zal de zuiger juist makkelijker teruggaan naar zijn oorspronkelijke positie.
Slipt de koppeling alleen wanneer je op het gas gaat of altijd?
Er loopt toch een koppelings -stangetje van je Koppelingscilinder naar de andere kant van je blok, is het mogelijk dat hier iets niet goed zit?
Verkeerd om gemonteerd of iets dergelijks?
Hij slipt alleen als ik bijvoorbeeld in z'n 2 vol (maar dan ook vol) gas geef. Dan slipt ie vanaf 5 a 6000 toeren ongeveer. Met rustig rijden merk ik helemaal niets.
Er zit inderdaad zo'n koppelingsstang (push rod heet ie geloof ik, ziet eruit als een lange as). Aan de kant van de slavecilinder zit er een los dopje op, aan de andere kant moet een beetje vet zitten. Ik zie verder geen verschil tussen de voor-en achterkant van deze as.
Hij slipt alleen als ik bijvoorbeeld in z'n 2 vol (maar dan ook vol) gas geef. Dan slipt ie vanaf 5 a 6000 toeren ongeveer. Met rustig rijden merk ik helemaal niets.
Er zit inderdaad zo'n koppelingsstang (push rod heet ie geloof ik, ziet eruit als een lange as). Aan de kant van de slavecilinder zit er een los dopje op, aan de andere kant moet een beetje vet zitten. Ik zie verder geen verschil tussen de voor-en achterkant van deze as.
Veren zijn vervangen voor nieuwe en hadden dezelfde lengte als de oude. Ook bij de dealer gekocht, dus dat lijkt mij oke.
Er komt lucht uit het compensatiegaatje, dus die lijkt mij open. Ik heb hem ook opengespoten. Koppelingskorf moet ik nakijken. Alle frictieplaten zitten erin en ze zijn even dik. Ook als diegene die erin zaten.