zx10r 2004 van Europa ecu naar USA ECU geen start ontbreker

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo,

Ik heb een zx10r van 2004, ik heb al erg lang af en toe start problemen. de storing code wijst uit naar de immobiliser. En soms is er ook niks aan de hand.

Ik wou dus helemaal af van de start immobiliser, in amerika is de zx10r verkocht zonder startontbreker. ik heb dus een ecu uit amerika gekocht.

De motor wil dan nog niet gelijk starten je zou ergens een weerstand moeten plaatsen bij het contact slot. Carmo wou deze informatie niet delen ik moest de ecu opsturen ze konden het in de ecu aanpassen door daar iets te veranderen dat is dus gedaan en er moest ook een flash er in van Europa. De aanpassing met flash voor de ecu koste €500,- Totaal ben ik €950,- verder met ecu maar hij start nog niet.. De brandstof pomp is niet hoor baar en heeft storing code 45 de relay kast is gecontroleerd en is goed.

Op het moment dat ik de standaard ecu monteer dan is er geen storing en als de immobiliser mee werkt dan start hij ook. Zet ik de aangepaste Amerikaans ecu erin dan hoor ik geen benzine pomp en heb ik storing code 45.
Ik kom er helemaal niet meer uit, Carmo wil er graag naar kijken maar uiteraard gaat dit geld kosten wat normaal is . Ik vind het gewoon raar dat hij met 1 ecu wel start. ik heb ook geen andere zx10r om het te testen.

Ik moet wel zeggen dat dit blok in een auto hangt maar alles is letterlijk van de motor in de auto geplaatst. en het ging ook jaren goed.

is er iemand die ideen heeft?


hierbij een filmpje met de stock ecu en de USA aangepaste ecul:
 
Update!!

Ik heb nu een andere Usa ecu + kabelboom en het is nu starten en lopen!!

De Ecu die carmo had aangepast is kapot zoals mijn gevoel het al zei. Carmo heeft de ecu weer orgineel gemaakt maar werkt ook niet op de kabelboom waar die op hoort.

Ik heb van carmon het reparatie bedrag terug gekregen alleen de kapotte ecu moet ik voor lief nemen.

Ik heb een filmpje gepost nog niet getuned en de 6e versnelling is een overdrive(aangepast)
 

Bijlagen

  • 20240313_221302.mp4
    50,3 MB
Terug
Bovenaan Onderaan