Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZX10R Turbo naked/streetfighter

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmilleR

MF veteraan
27 okt 2006
6.191
178
Midden Nederland
Hier een overzicht van mijn project. Ik weet de scheidslijn niet tussen naked en streetfighter, dus noem het wat je wilt


Eerst een schademotor gekocht






Verbogen valblok




Afgebroken clip-on




Deksel van startmotorhuis gebroken




Eerst maar eens alle kuipdelen verwijderen




Nog meer onbruikbare onderdelen verwijderd






Een nieuw startmotorhuis deksel gemonteerd




De bedrading van koplampen, knipperlichten, tellerunit en gear indicator ontrafeld




Vervolgens de bedrading niet langs maar door het frame gelegd, door wat normaal het ram-air kanaal is








De originele kroonplaat verwijderd




De uitlaat en radiator verwijderd. Die demper moet onder het blok komen




Het subframe ingekort en verbogen om een klein kontje pas te maken






Een kroonplaat met risers en een zwart conisch stuur gemonteerd






Een (omstreden) koplamp gemonteerd en daarop de tellerunit en gear indicator geplaatst




Remtangen van een R1 in combinatie met RVS omvlochten remleidingen en Brembo RCS radiale rempomp gemonteerd






Voor de montage van de turbo eerst testen of het motorblok in goede staat is. Met 155 DIN pk op het achterwiel is dat in orde.
De afstelling van de turbo gebeurt door Erik Jennes van E&R Turbosystems www.erturbosystems.com




Carterpan verwijderd om oliekanaal naar turbo aan te sluiten




Een bak met onderdelen die gemonteerd moeten worden




De inlaat drukbox en up-pipe vanaf de turbo gemonteerd




De aangepaste uitlaatbochten met daaraan de turbo




In het kontje de Power Commander en Ignition Module




Stuurlucht slangen naar de dump valve en wastegate actuator van de turbo







De uitgang van de turbo verbonden met de demper onder het blok




Hier een tank kap en ander voorspatbord gemonteerd




Mile Pajic heeft een extra Laser Hotcam demper pas gemaakt om het geluidsniveau voor circuitgebruik te krijgen










Een boost meter voor de turbodruk gemonteerd




De motor is inmiddels opnieuw afgesteld bij E&R Turbosystems met de extra demper.
Vervolgens de voorpoten eruit gehaald om te laten reviseren en aanpassen bij André Stamsnijder (SO Products)






Ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:




Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:








Carbon achterwiel passen:




Luchtfilter verticaal plaatsen:






Carbon wiel met verse band:




Ondertussen de wijzerplaat ook maar wit gemaakt, past beter bij de rest:






De gemodificeerde voorpoten (extra geleidebussen en gepolijste glijvlakken) weer gemonteerd met het voorwiel:




De bouten van de remtangen en de pen door de remblokken worden geborgd. Net als vul- en aftappluggen van olie en koelvloeistof, klembouten van voorwiel-as, moeren van voor- en achter-as enz.:




Om alles een beetje in één stijl te maken, worden de blokdeksels, achterbrug en frame bedekt met carbon:








Montage van een Matris stuurdemper:






Vandaag lekker met blokken gespeeld






Rijklaargewicht (incl. koelvloeistof olie en halve tank benzine) 176,7 kg!






Eindelijk eens foto's in het wild kunnen maken








26 april 2011 mijn eerste circuitkilometer gemaakt op Assen. De rondetijden laten nog te wensen over, maar genoten heb ik wel!










Alleen de grondspeling bij de turbo moet nodig verbeterd worden:






Dus maar de zaag in de turbo gezet. Verder ook de wastegate actuator naar boven verplaatst, zodat hopelijk de grondspeling voldoende is. Zo niet dan zal ik een plat filterje op de ingang van de turbo moeten plaatsen die ik regelmatig moet reinigen.








Inmiddels een ander filter geplaatst voor meer grondspeling en daarmee de tweede ZAC race gereden op Assen:




Helaas de laatste ronde van de tweede race op de zevende plek iets te wijd in de (vervuilde?) Strubben en het voorwiel weggeschoven. Ik heb dus weer wat te knutselen voorlopig….










Handen dus uit de mouwen en alle kapotte onderdelen vervangen of repareren:







Een andere koplamp met klein windschermpje aangeschaft en daarvoor en voor de teller-unit nieuwe montagebeugels gemaakt:









Het huidige resultaat:








Ook maar mijn helm in dezelfde stijl gemaakt:




Met Xenon inbouwen deze spaghetti opgelost:




Helaas tijdens het rijden erachter gekomen dat de turbo bijna geen druk meer leverde.
Dit bleek te komen door vuil tussen het BOV-membraam wat opgezogen is tijdens de val. Verder was de wastegate actuator door de val wat verplaatst waardoor de wastegate valve niet genoeg bediend werd. De turbo moest voor reparatie er af.




Gelukkig was de turbo inwendig nog heel:




Het turbohuis is door Erik Jennes van E&R Turbosystems gelast en gerepareerd.






Daarna op de rollenbank afgesteld en weer tevreden naar huis




Het zadel opnieuw laten verkleden en het Kawasaki logo laten aanbrengen:






Een nieuwe turbodrukmeter gemonteerd en de gear indicator op een stabielere beugel geplaatst:




Verse foto’s:










Ook op de kalender 2012 van XtremeBikez:

 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
Het project ligt even stil omdat ik aan een hernia geopereerd ben. Zodra ik weer verder kan gaan wordt er een WP Super Competition 4618 schokdemper gemonteerd en de voorpoten moeten bij SO aangepast worden voor circuitgebruik.
Het kontje, de tank kap en voorspatbord zijn nu in het wit gespoten, er moeten nog stickers op komen.
Er komen Dymag carbon wielen in met wit hart.
En hier en daar zullen nog wat carbon afdekkapjes komen.
 
WOW! Die word bruut! Is dat goed bevallen bij Pajic? Mijn VTR project krijgt een seatpipe en daarvoor moet de hele uitlaatlijn aangepast worden en zit te denken om dat bij hem te laten doen.
 
  • Onderwerp starter
  • #7
WOW! Die word bruut! Is dat goed bevallen bij Pajic? Mijn VTR project krijgt een seatpipe en daarvoor moet de hele uitlaatlijn aangepast worden en zit te denken om dat bij hem te laten doen.

Hij is een tovenaar met uitlaten! Misschien niet een koopje maar hij maakt alles exact naar wens
 
Laatst bewerkt:
supervet!!.. ben dol op kawa's!!... alleen denk ik dat je VEEELS te recht op zit met het stuur zo op je schoot....
 
Heb je het blok standaard gelaten,of de compressie verlaagd? Hoeveel psi ga je rijden?

Ik zie dat je Erik's kit hebt geconfisqeerd waar gaat hij nou mee rijden?

Anyway,mooi project.... [duimomhoogsmiley]
 
Heb je het blok standaard gelaten,of de compressie verlaagd? Hoeveel psi ga je rijden?

Ik zie dat je Erik's kit hebt geconfisqeerd waar gaat hij nou mee rijden?

Anyway,mooi project.... [duimomhoogsmiley]



Standaard blok.
Erik gaat met een grotere turbo dragracen, want hij had "maar" 260 pk op het achterwiel met deze turbo.
Ik rij met zo'n 4,5 psi volgens Erik, je moet ergens mee beginnen
 
Voor mijn rug is dat juist prima! Maar ik zal evengoed gaan platliggen als ik echt ga gassen


recht stuur is prima... maar toch heb je bij een echt kaarsrechtop houding sneller last van je onderrug heb ik geconstateerd, heeft beetje met de rijwindt te maken! ... mijn broer en vader hadden beide nakeds (xjr en cb1000) en daar kreeg ik veel sneller last van dan op mn kawa die ook recht stuur heeft maar iets minder gebogen en naar voren..

maar dat kan je zelf evt ook ondervinden!
 
Laatst bewerkt:

Ik weet uit ervaring dat dit voor mij een goede houding is
Het is wel belangrijk dat je de buikspieren spant en niet onderuit zakt.
En na drie hernia's ben ik extra zuinig op mijn rug, voor zover dat nog helpt
 
gaaf project zeg en die draadboom door het balhoofd mooie oplossing lekker clean

ben benieuwd wat ie straks doet op de bank.

maar dan voor mij de hamvraag, is een standaard ZX10R je te tam op het circuit? (of beter geformuleerd, kan je met een Turbo ZX10 wel knap uit de voeten?)
leuke motor voor de JoeBar raceklasse daar mag alles zolang het maar niet standaard eruitziet en is
 
Super vet project! Alleen ik denk wel dat je een soort kamikaze gevoel krijgt als je hier op gaat rijden Misschien een idee om je achterbrug wat te verlengen? Om te zorgen dat je voorwiel niet 24/7 in de lucht zit
 
Niet de looks van een Corsaro Veloce , maar dit wordt wel een hele vette fiets (met hele fijne spulletjes).

Wedstrijdje doen wie het LANGST zijn voorwiel aan de grond kan houden bij stoplichtsprintje
 
Niet de looks van een Corsaro Veloce , maar dit wordt wel een hele vette fiets (met hele fijne spulletjes).

Wedstrijdje doen wie het LANGST zijn voorwiel aan de grond kan houden bij stoplichtsprintje

Tja geen Italiaans design, maar een doe-het-zelf kaaskop ontwerp Tja je probeert weer eens wat anders hè.
Het wordt inderdaad een enorme uitdaging om hiermee "normaal" weg te rijden denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.