hallo allemaal,
ik heb een maandje geleden een kawasaki zx6r 1996 gekocht
(25 kw op kenteken, toen ook op motorisch vermogen..)
De motor liep vanaf het begin al slecht, onderin en bovenin het toeren bereik:
onderin: stationair viel heel langzaam terug van 3.000 toeren naar 1.300-1400
bovenin: trok voor geen meter vanaf 11.000 toeren..
om de motor goed te laten afstellen (en evt. op gas te begrenzen wou ik alles terug zetten naar origineel)
nu was ik in de eerste instantie naar het zoeken naar de begrenzing (inlaat) plaatjes maar die waren er niet, wel kwam ik de begrenzing boutjes tegen door de carburateur deksels heen.
die eruit gedraaid, gaatjes afgedicht..
de motor heeft nog een standaard uitlaat+ demper
hierna mijn carburateurs schoongemaakt, (sproeiers, gasnaalden vlotternaalden etc) en alles op fabrieksafstellingen terug gezet
maar de motor stottert nog steeds..
het volgende heb ik gedaan :
nieuwe bougies (irridium)
nieuwe luchtfilter
nieuw benzinefilter
olie + filter is 200km 'oud'
zijstandaard schakelaar schoongemaakt van binnen (kawa probleem)
bobine's vast gezet (krijgt de bobine de (-) door de boutjes in het frame?)
op valse lucht gecontroleerd dmv deo proef ''willem1940''
alle slangen bekeken, nagelopen etc.
ook de vacuum valve gecontroleerd, zit goed en werkt..
de motor heeft 64.000 km gereden, kleppen zijn gesynchroniseerd (zo een 4.000 km geleden)
carburateurs staan nog synchroon
ook is er een flesje forte 1 door de tank gegaan, en tot de laatste liter op gereden.. daarna al weer 3 keer getankt.
de co schroef staat nu op 2 hele slagen open (ala fabrieksafstellingen)
de motor ploft bij gasdicht (niet altijd)
trekt in 1 en 2 redelijk- goed door
3-4-5-6- tot 5.000 toeren redelijk
erna niet veel meer dan haperen en terugvallen bij rustig gas geven of in 1 keer vol open..
wie weet nog een mogelijke oplossing?
alvast bedankt
(lang verhaal, maar ik wou alles alvast gezegd hebben, scheelt onnodige antwoorden)
ik heb een maandje geleden een kawasaki zx6r 1996 gekocht
(25 kw op kenteken, toen ook op motorisch vermogen..)
De motor liep vanaf het begin al slecht, onderin en bovenin het toeren bereik:
onderin: stationair viel heel langzaam terug van 3.000 toeren naar 1.300-1400
bovenin: trok voor geen meter vanaf 11.000 toeren..
om de motor goed te laten afstellen (en evt. op gas te begrenzen wou ik alles terug zetten naar origineel)
nu was ik in de eerste instantie naar het zoeken naar de begrenzing (inlaat) plaatjes maar die waren er niet, wel kwam ik de begrenzing boutjes tegen door de carburateur deksels heen.
die eruit gedraaid, gaatjes afgedicht..
de motor heeft nog een standaard uitlaat+ demper
hierna mijn carburateurs schoongemaakt, (sproeiers, gasnaalden vlotternaalden etc) en alles op fabrieksafstellingen terug gezet
maar de motor stottert nog steeds..
het volgende heb ik gedaan :
nieuwe bougies (irridium)
nieuwe luchtfilter
nieuw benzinefilter
olie + filter is 200km 'oud'
zijstandaard schakelaar schoongemaakt van binnen (kawa probleem)
bobine's vast gezet (krijgt de bobine de (-) door de boutjes in het frame?)
op valse lucht gecontroleerd dmv deo proef ''willem1940''
alle slangen bekeken, nagelopen etc.
ook de vacuum valve gecontroleerd, zit goed en werkt..
de motor heeft 64.000 km gereden, kleppen zijn gesynchroniseerd (zo een 4.000 km geleden)
carburateurs staan nog synchroon
ook is er een flesje forte 1 door de tank gegaan, en tot de laatste liter op gereden.. daarna al weer 3 keer getankt.
de co schroef staat nu op 2 hele slagen open (ala fabrieksafstellingen)
de motor ploft bij gasdicht (niet altijd)
trekt in 1 en 2 redelijk- goed door
3-4-5-6- tot 5.000 toeren redelijk
erna niet veel meer dan haperen en terugvallen bij rustig gas geven of in 1 keer vol open..
wie weet nog een mogelijke oplossing?
alvast bedankt
(lang verhaal, maar ik wou alles alvast gezegd hebben, scheelt onnodige antwoorden)
Laatst bewerkt: