zx6r 1996 houd in

Status
Niet open voor verdere reacties.

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
hallo allemaal,
ik heb een maandje geleden een kawasaki zx6r 1996 gekocht
(25 kw op kenteken, toen ook op motorisch vermogen..)

De motor liep vanaf het begin al slecht, onderin en bovenin het toeren bereik:
onderin: stationair viel heel langzaam terug van 3.000 toeren naar 1.300-1400

bovenin: trok voor geen meter vanaf 11.000 toeren..

om de motor goed te laten afstellen (en evt. op gas te begrenzen wou ik alles terug zetten naar origineel)

nu was ik in de eerste instantie naar het zoeken naar de begrenzing (inlaat) plaatjes maar die waren er niet, wel kwam ik de begrenzing boutjes tegen door de carburateur deksels heen.
die eruit gedraaid, gaatjes afgedicht..

de motor heeft nog een standaard uitlaat+ demper




hierna mijn carburateurs schoongemaakt, (sproeiers, gasnaalden vlotternaalden etc) en alles op fabrieksafstellingen terug gezet
maar de motor stottert nog steeds..

het volgende heb ik gedaan :
nieuwe bougies (irridium)
nieuwe luchtfilter
nieuw benzinefilter
olie + filter is 200km 'oud'

zijstandaard schakelaar schoongemaakt van binnen (kawa probleem)
bobine's vast gezet (krijgt de bobine de (-) door de boutjes in het frame?)
op valse lucht gecontroleerd dmv deo proef ''willem1940''
alle slangen bekeken, nagelopen etc.
ook de vacuum valve gecontroleerd, zit goed en werkt..

de motor heeft 64.000 km gereden, kleppen zijn gesynchroniseerd (zo een 4.000 km geleden)
carburateurs staan nog synchroon
ook is er een flesje forte 1 door de tank gegaan, en tot de laatste liter op gereden.. daarna al weer 3 keer getankt.
de co schroef staat nu op 2 hele slagen open (ala fabrieksafstellingen)

de motor ploft bij gasdicht (niet altijd)
trekt in 1 en 2 redelijk- goed door
3-4-5-6- tot 5.000 toeren redelijk
erna niet veel meer dan haperen en terugvallen bij rustig gas geven of in 1 keer vol open..

wie weet nog een mogelijke oplossing?

alvast bedankt
(lang verhaal, maar ik wou alles alvast gezegd hebben, scheelt onnodige antwoorden)
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,
ik heb een maandje geleden een kawasaki zx6r 1996 gekocht
(25 kw op kenteken, toen ook op motorisch vermogen..)

De motor liep vanaf het begin al slecht, onderin en bovenin het toeren bereik:
onderin: stationair viel heel langzaam terug van 3.000 toeren naar 1.300-1400

bovenin: trok voor geen meter vanaf 11.000 toeren..

om de motor goed te laten afstellen (en evt. op gas te begrenzen wou ik alles terug zetten naar origineel)

nu was ik in de eerste instantie naar het zoeken naar de begrenzing (inlaat) plaatjes maar die waren er niet, wel kwam ik de begrenzing boutjes tegen door de carburateur deksels heen.
die eruit gedraaid, gaatjes afgedicht..

de motor heeft nog een standaard uitlaat+ demper

[~[url="http://imageshack.us/a/img703/4370/wp001574.th.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imageshack.us/a/img402/6347/wp001573.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

hierna mijn carburateurs schoongemaakt, (sproeiers, gasnaalden vlotternaalden etc) en alles op fabrieksafstellingen terug gezet
maar de motor stottert nog steeds..

het volgende heb ik gedaan :
nieuwe bougies (irridium)
nieuwe luchtfilter
nieuw benzinefilter
olie + filter is 200km 'oud'

zijstandaard schakelaar schoongemaakt van binnen (kawa probleem)
bobine's vast gezet (krijgt de bobine de (-) door de boutjes in het frame?) :N :N
op valse lucht gecontroleerd dmv deo proef ''willem1940''
alle slangen bekeken, nagelopen etc.
ook de vacuum valve gecontroleerd, zit goed en werkt..

de motor heeft 64.000 km gereden, kleppen zijn gesynchroniseerd (zo een 4.000 km geleden)
carburateurs staan nog synchroon
ook is er een flesje forte 1 door de tank gegaan, en tot de laatste liter op gereden.. daarna al weer 3 keer getankt.
de co schroef staat nu op 2 hele slagen open (ala fabrieksafstellingen)

de motor ploft bij gasdicht (niet altijd)
trekt in 1 en 2 redelijk- goed door
3-4-5-6- tot 5.000 toeren redelijk
erna niet veel meer dan haperen en terugvallen bij rustig gas geven of in 1 keer vol open..

wie weet nog een mogelijke oplossing?

alvast bedankt
(lang verhaal, maar ik wou alles alvast gezegd hebben, scheelt onnodige antwoorden)


of er zit ergens anders nog een begrenzing, of je electronische circuit die hapert.

en krijgen je bougies/cilinders wel genoeg benzine?
weet je dit zeker?
 
Laatst bewerkt:
boven de 5k dus geen vermogen? ploffen bij stationair? Klinkt als een slecht mengsel. Zijn de rubbers van de gasschuiven nog goed en goed teruggezet? Klinkt namelijk alsof de gasschuiven niet liften waardoor ie veel te am loopt bij hoge toeren. Zijn de gaten in de toppen goed afgedicht?
 
Als de deksels niet goed afsluiten heb je inderdaad een probleem, ook zou er met de sproeierbezetting gerommeld kunnen zijn. Als je in 1 klap van je problemen af wil zijn, ik heb een setje goede carburateurs voor je liggen...
 
of er zit ergens anders nog een begrenzing, of je electronische circuit die hapert.

en krijgen je bougies/cilinders wel genoeg benzine?
weet je dit zeker?

andere begrenzing heb ik niet kunnen vinden..

ik weet niet zeker of mijn cilinders genoeg benzine krijgen..
vandaag vrij dus ga weer aan de sleutel

de deksels van de carbs zijn goed dicht, in kleine stapjes dicht gesoldeerd met abs
de membramen onder goed licht nagekeken, geen scheurtjes etc..

alle sproeiers corresponderen met het wph.
maar ik ga zo nog een keer de carburateurs eruit trekken en kijken of ik iets over het hoofd heb gezien..



beetje slechte foto, maar je kan de membraam met gasschuif zien,
zit een wittig plaatje onder, is dit standaard??

ik zal zou een paar duidelijke foto's maken van de carbs,
mocht het zo niet opgelost zijn..
 
net de carbs los gehaald en vlotterbakken los gehaald, .. kwam er een hoofdsproeier uitvallen..

dus ik denk dat dit de oorzaak was, ga zo weer alles terug zetten en kijken hoe hij dan loopt

jullie horen het nog..
 
denk het ook wel.. ga nu een rondje rijden, moet waarschijnlijk de carbs ook weer synchroniseren (is gedaan voor de schoonmaak ..)

maar wat een afgang.. als deze thread daarvoor is geopend..
 
denk het ook wel.. ga nu een rondje rijden, moet waarschijnlijk de carbs ook weer synchroniseren (is gedaan voor de schoonmaak ..)

maar wat een afgang.. als deze thread daarvoor is geopend..

Heb je daar aan gezeten dan :?
(los van bakjes er af halen en sproeier terug schroeven)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee, maar hij liep al niet helemaal 100% gelijk, waarschijnlijk door het vuil..
en de basis synchronisatie doe ik zelf met de carbtune pro
(het fijne afstellen laat ik doen in een motorzaak bij mij in de buurt (kennis van mij)

maar de motor loopt iets beter, mijn bougie kabel van de 2e cilinder zat losjes, dit was ook de cilinder waar de sproeier uit was gevallen

ik denk dat ik een splinternieuwe irridium bougie heb gesloopt, kan dit?
dus zonder goede onsteking (af en toe ) en overmate veel benzine kan de bougie zijn 'vet' geslagen toch?
ik ga zaterdag de oude even terug draaien waren nog goed, zagen er kwa kleur niet heel verkeerd uit, iets zwarter dan koffiebruin..
 
Laatst bewerkt:
toch nog maar een keer een motorzaak laten kijken naar de carbs,
gingen de gasschuiven toch niet helemaal omhoog (voor 80% wel)

begrenzing terug gezet in de deksels
loopt weer even op 25 kw (redelijk goed, verzuipt wel boven de 8.000 toeren in de 4-5-6e versnelling..)

binnenkort maar ingaan op het aanbod van Rambammel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan