Die choke zit er idd op, maar dat maakt geen verschil. Zolang de motor echt warm is, gaat het starten prima. Het stotteren gaat niet weg. Zodra de motor weer kouder is, krijgt hij weer meer moeite met starten.
Het lijkt mij niet verstandig om aan het toerental gaan zitten te sleutelen, als dat al kan, want het is een injectie. En ik dacht dat dat allemaal electronisch gestuurd wordt... Daarnaast is het van de ene op de andere dag, dus ik denk dat ik daar zeker niet mee moet klooien.
Een betere beschrijving van het stotteren: bij het gas opendraaien houdt hij even in. Tussen de 3 a 4000 rpm gaat hij opeens, zonder aan het gas te draaien, 2000 toeren omhoog schieten. Rijdend betekend dit even lekker sterk optrekken, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Daarnaast houdt het vaak bij 8 tot 11000 rpm op. Op de snelweg wou hij in de zesde niet sneller dan 140 a 150 km/h.
Let wel, dit allemaal van de ene op de andere dag, na een regenachtige nacht. RARA wat is het??:s