ZX7R olie checken

Optikn3rv

MF'er
17 dec 2006
100
0
midden limboland
Ok weer een noobie vraag,
Ik wil mijn olie checken op een zx7r 1999. Als het fiets op een standard zit is de achterkant veel hoger dan het voorkant, loopt het olie dan allemaal naar voor of ligt het blok shijf?
Ook heb ik maar een klein raamtje achter het kuip en daar zie ik niets. (Gewoon donker raam)Is er geen pijlstok voor een zx7r uit 1999?

(no jokes about my Dutch ;)
 
:?
Gewoon je motor recht zetten, vasthouden, door je knieen gaan en door je peilglas kijken. Zo makkelijk kan het zijn. Peilglas zit aan de linker onderkant (uit mijn hoofd gezegd).

Overigens wel je motor eerst goed warm rijden, dan een paar minuutjes neerzetten en dan kijken.
 
:?
Gewoon je motor recht zetten, vasthouden, door je knieen gaan en door je peilglas kijken. Zo makkelijk kan het zijn. Peilglas zit aan de linker onderkant (uit mijn hoofd gezegd).

Overigens wel je motor eerst goed warm rijden, dan een paar minuutjes neerzetten en dan kijken.

:^
En met standaard bedoel je zeker een paddock-stand.
Als je alleen maar een stand hebt voor achter dan moet je ff opmeten hoeveel het achterwiel ongeveer van de grond getilt wordt en dit onder het voorwiel opvullen met latjes oid en dan achter opbokken.
Je motor staat op deze manier in de X-richting(breedte motor) en Y-richting(lengte motor) horizontaal.

Het leven kan zo makkelijk zijn. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Verse olie, eventueel een zaklampje, en iemand laten kijken als je op de motor zit. :P

Is het pijlglas ook donker als hij op de zijstandaard staat? *D
 
:^
En met standaard bedoel je zeker een paddock-stand.
Als je alleen maar een stand hebt voor achter dan moet je ff opmeten hoeveel het achterwiel ongeveer van de grond getilt wordt en dit onder het voorwiel opvullen met latjes oid en dan achter opbokken.
Je motor staat op deze manier in de X-richting(breedte motor) en Y-richting(lengte motor) horizontaal.

Het leven kan zo makkelijk zijn. 8-)
Als je dat eenmaal hebt gedaan en de boel goed op peil hebt dan kan je de voorkant laten zakken en daarna controleer je wat de stand dan is en je weet meteen hoe het peil moet zijn voor de volgende keer.
Ik gebruik ook vaak een zaklamp erbij omdat helemaal bij verse olie de garage net te donker is op die hoogte als ik de TL verlichting niet aan heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan