ZX7R topic part 5

Even een vraagje aan de kenners hier. Kan een motor kopen met 32k waar vorig jaar de nokkenas vanwege slijtage is vervangen. Is dit normaal bij deze km stand of kan het duiden op een ander probleem?
 
Gewoon SAMCO cooling kit kopen :Y

hier en hier voor de details, ik heb ze hier ook vandaan, topslangen en prima webwinkel.

Ik wil geen chinees rubber onder mijn auto (zoals de Ling Long banden), maar ik wil ook geen chinees rubber als koelslang :N

\[edit] De enige plek waar ik chinees wil is op mijn bord :P
Daar heb ik ze ook vandaan :Y
Goeie levering, geen problemen mee gehad :)
 
Dan heb je het ook over de ZXR750 '93-'95... En hoe de nokkenassen daarvoor zijn weet ik niet...

Dat klopt ja, maar aangezien hij over de nokkenassen begint op een zx7 en deze daar nou niet direct om bekend staan moest ik gelijk aan het oudere broertje denken. :)
 
Da's waar, het is geen bekende kwaal voor een 7R. Bij 32000km al je nokkenassen aan puin ken je je vraagtekens bij zetten... Is het gewoon perongeluk een slecht exemplaar geweest of is er een poosje met een te laag oliepeil gereden.
In het laatste geval zou ik 'm laten staan :Y
 
Da's waar, het is geen bekende kwaal voor een 7R. Bij 32000km al je nokkenassen aan puin ken je je vraagtekens bij zetten... Is het gewoon perongeluk een slecht exemplaar geweest of is er een poosje met een te laag oliepeil gereden.
In het laatste geval zou ik 'm laten staan :Y

:^

Met als toevoeging dat hij zegt nokkenas, dus 1...
nog een bekend iets van de zxr die meestal op de uitlaat nokkenas hevige pitting kreeg.
 
Laatst bewerkt:
@PKAWA: Heee kerel, lang geleden *D Heb je al een nieuwe motor gekocht?

Zeg heb jij toevallig een cooling reservoir dopje over? Die van mij is gejat :( :( Ergens geparkeerd en toen doppie weg..

Of iemand anders ? :P
 
Laatst bewerkt:
@PKAWA: Heee kerel, lang geleden *D Heb je al een nieuwe motor gekocht?

Zeg heb jij toevallig een cooling reservoir dopje over? Die van mij is gejat :( :( Ergens geparkeerd en toen doppie weg..

Of iemand anders ? :P

Hey Xue! nee hoor geen nieuwe motor gekocht :)
Is toen wel nog even sprake van geweest, maar zou m toch teveel gaan missen...
Dus nu wacht ik nog een tijdje en m'n vriendin wil ook gaan lessen en waarschijnlijk uiteindelijk een eigen motor aanschaffen... ;)
We komen net van de dealer af en zag dr al kijken naar de motortjes haha
doppie heb ik helaasch ook niet voor je want mn eigen dop heb ik toen ook zelf moeten bestellen. Wel lijers dat ze dat dan gaan jatten zeg :(
Goeie vakantie gehad zie ik?
:W
 
Laatst bewerkt:
:^

Met als toevoeging dat hij zegt nokkenas, dus 1...
nog een bekend iets van de zxr die meestal op de uitlaat nokkenas hevige pitting kreeg.

Vandaag even wezen kijken, nog maar niet gekocht want er zaten wel veel gebruikerssporen op...

Dus mocht nog iemand zijn zx7 kwijt willen voor een vriendelijk prijsje... :P

Dank iig voor jullie reacties mbt de nokkenas.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even wezen kijken, nog maar niet gekocht want er zaten wel veel gebruikerssporen op...

Dus mocht nog iemand zijn zx7 kwijt willen voor een vriendelijk prijsje... :P

Dank iig voor jullie reacties mbt de nokkenas.

Ik heb nog een ZX7R in de aanbieding :) Alleen jammer dat het boven jouw budget is..
Nog bedankt voor je kickje :D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even wezen kijken, nog maar niet gekocht want er zaten wel veel gebruikerssporen op...

Dus mocht nog iemand zijn zx7 kwijt willen voor een vriendelijk prijsje... :P

Dank iig voor jullie reacties mbt de nokkenas.

Ik weet niet wat je een vriendelijk prijsje vind, maar ik ken nog wel iemand met een groen/witte 7 uit 2000 met een acropovic uitlaat en bochten. Een zwart frame (standaard), een Puig dubble bubble ruitje. Een undertail en hugger. Helaas met een deukje in de tank en klein beetje schade op de linkerkap.
 
die van mij begint polots erg te tikken, klinkt als een klep, en komt van de linkerkant. maar de kleppen zijn pas gesteld. kan het iets anders zijn? zou het ersntig zijn? want vrijdag ga ik nog een weekje weg naar de ardennen. er zal niet echt veel gereden worden hooguit een km of 1000, maar toch...
 
Heb ik ook. En het kan bij mij geen kwaad. Zijn niet je kleppen denk ik. Want dan hoor je een keer een kut geluid en is er iets kapot. Bij mij is het waarschijnlijk de nokkenas die tegen die ronde klepstoters komt. Iets te ruime afstelling denk ik. Misschien een keertje andere olie, kijken of het uitmaakt!?
 
Heb ik ook. En het kan bij mij geen kwaad. Zijn niet je kleppen denk ik. Want dan hoor je een keer een kut geluid en is er iets kapot. Bij mij is het waarschijnlijk de nokkenas die tegen die ronde klepstoters komt. Iets te ruime afstelling denk ik. Misschien een keertje andere olie, kijken of het uitmaakt!?

je bedoelt t afstelplaatje van je kleppen? :+ /Shim / KLEPspeling te groot dus?
 
Laatst bewerkt:
full


Mijn nieuwe aanwinst sinds een paar weekjes !!
Deze aub plaatsen op Openingspost !!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan