ZX7R topic part 7

Het is in dit topic wel rustig geworden, maar hopelijk zitten er nog de nodige ZX-7R liefhebbers.

Vele jaren geleden heb ik een ZX-7R gekocht voor op het circuit. Ook gewoon met kentekenplaat. Dus mee op het circuit geweest. Mee op vakantie geweest. Het was toen, en is nu nog steeds, een van mijn twee motoren.
Maar op een gegeven moment is de andere motor vervangen, en sindsdien rijdt ik eigenlijk alleen maar daar op. In eerste instantie wisselde ik nog wel eens, maar op een gegeven moment heb ik hem voor de winter nog een beurtje gegeven (verse olie, filtertje vervangen, carbs aftappen) en sindsdien heb ik er niet meer mee gereden.

En zoals dat gaat, eerst denk je nog: binnenkort. En langzaam maar zeker verstoft alles, en ondertussen staat de fiets al meer dan 5 jaar stil. Wordt de fiets duidelijk niet vrolijker van, en het is zonde. (Dat ie nog steeds op kenteken staat en verzekerd is maakt het ook nog geldverspilling, maar da's een ander verhaal)

Het kuipwerk is ooit gesneuveld, dus er zit nu en aftermarket oranje kuip op, maar verder was de fiets nog in hele goede staat voor hij aan zijn lange winterslaap begon. Aangezien de banden al 5 jaar stil staan, zou ik er niet mee gaan rijden in zijn huidige toestand.

Maar goed, waar ik naar toe wil: Ik heb dus een ZX-7R staan die staat te verpieteren, en die eigenlijk een nieuw baasje zoekt. Of iemand die hem op wil knappen, of iemand die al een ZX-7R heeft en een onderdelen-donor fiets zoekt.

Extra interessante onderdelen: Er zit een aftermarket RVS uitlaatsysteem op (dus uitlaatbochten die niet wegroesten!) en de wielen zijn zwart ge-poedercoat.

Ik weet niet of er hier liefhebbers zijn?
 
Het is in dit topic wel rustig geworden, maar hopelijk zitten er nog de nodige ZX-7R liefhebbers.

Vele jaren geleden heb ik een ZX-7R gekocht voor op het circuit. Ook gewoon met kentekenplaat. Dus mee op het circuit geweest. Mee op vakantie geweest. Het was toen, en is nu nog steeds, een van mijn twee motoren.
Maar op een gegeven moment is de andere motor vervangen, en sindsdien rijdt ik eigenlijk alleen maar daar op. In eerste instantie wisselde ik nog wel eens, maar op een gegeven moment heb ik hem voor de winter nog een beurtje gegeven (verse olie, filtertje vervangen, carbs aftappen) en sindsdien heb ik er niet meer mee gereden.

En zoals dat gaat, eerst denk je nog: binnenkort. En langzaam maar zeker verstoft alles, en ondertussen staat de fiets al meer dan 5 jaar stil. Wordt de fiets duidelijk niet vrolijker van, en het is zonde. (Dat ie nog steeds op kenteken staat en verzekerd is maakt het ook nog geldverspilling, maar da's een ander verhaal)

Het kuipwerk is ooit gesneuveld, dus er zit nu en aftermarket oranje kuip op, maar verder was de fiets nog in hele goede staat voor hij aan zijn lange winterslaap begon. Aangezien de banden al 5 jaar stil staan, zou ik er niet mee gaan rijden in zijn huidige toestand.

Maar goed, waar ik naar toe wil: Ik heb dus een ZX-7R staan die staat te verpieteren, en die eigenlijk een nieuw baasje zoekt. Of iemand die hem op wil knappen, of iemand die al een ZX-7R heeft en een onderdelen-donor fiets zoekt.

Extra interessante onderdelen: Er zit een aftermarket RVS uitlaatsysteem op (dus uitlaatbochten die niet wegroesten!) en de wielen zijn zwart ge-poedercoat.

Ik weet niet of er hier liefhebbers zijn?
Als het een J model zou zijn 😃
 
Liefhebber wel, alleen staat je fiets hier hetzelfde lot te wachten. De 10 komt al amper de deur uit, laat staan als er nog eentje bij komt te staan.
 
Het is in dit topic wel rustig geworden, maar hopelijk zitten er nog de nodige ZX-7R liefhebbers.

Vele jaren geleden heb ik een ZX-7R gekocht voor op het circuit. Ook gewoon met kentekenplaat. Dus mee op het circuit geweest. Mee op vakantie geweest. Het was toen, en is nu nog steeds, een van mijn twee motoren.
Maar op een gegeven moment is de andere motor vervangen, en sindsdien rijdt ik eigenlijk alleen maar daar op. In eerste instantie wisselde ik nog wel eens, maar op een gegeven moment heb ik hem voor de winter nog een beurtje gegeven (verse olie, filtertje vervangen, carbs aftappen) en sindsdien heb ik er niet meer mee gereden.

En zoals dat gaat, eerst denk je nog: binnenkort. En langzaam maar zeker verstoft alles, en ondertussen staat de fiets al meer dan 5 jaar stil. Wordt de fiets duidelijk niet vrolijker van, en het is zonde. (Dat ie nog steeds op kenteken staat en verzekerd is maakt het ook nog geldverspilling, maar da's een ander verhaal)

Het kuipwerk is ooit gesneuveld, dus er zit nu en aftermarket oranje kuip op, maar verder was de fiets nog in hele goede staat voor hij aan zijn lange winterslaap begon. Aangezien de banden al 5 jaar stil staan, zou ik er niet mee gaan rijden in zijn huidige toestand.

Maar goed, waar ik naar toe wil: Ik heb dus een ZX-7R staan die staat te verpieteren, en die eigenlijk een nieuw baasje zoekt. Of iemand die hem op wil knappen, of iemand die al een ZX-7R heeft en een onderdelen-donor fiets zoekt.

Extra interessante onderdelen: Er zit een aftermarket RVS uitlaatsysteem op (dus uitlaatbochten die niet wegroesten!) en de wielen zijn zwart ge-poedercoat.

Ik weet niet of er hier liefhebbers zijn?
Heb je foto's, meer info over bouwjaar km's enz....
 
Dus.... Wat meer info. Voor zo ver ik kan nagaan 1996. Hij heeft ongeveer 59000 km gelopen. Het tellerwerk is vervangen, maar ik heb toen de km stand gelijk gezet met wat ie al gelopen had.
Bijgevoegd wat foto's. Even wat water eroverheen om het stof weg te krijgen.

Kuipwerk is uiteraard meh. Interessant: Zwart gepoedercoate wielen. Bos uitlaatdemper met speciale verloop-pijp zodat de uitlaat hoog zit.
Die verloop-pijp zit dan weer op een Muzzy RVS uitlaatsysteem.
Het originele ruitje heb ik nog.
Laatste keer dat ie een grote beurt heeft gekregen (na de laatste keer op het circuit) was de monteur erg enthousiast over de uitlaatgas meting. Hij is echt heel erg goed afgesteld. Maar gezien de tijd dat ie stil heeft gestaan, zul je misschien de carburateurs wel schoon moeten maken (wel afgetapt voor ik hem weg zette) Loopt ie nog? Ik ga er van uit van wel. Maar ik heb geen zin om er verse benzine in te doen alleen om em een keer te starten, en daarna weer alles af te tappen, tenzij iemand daadwerkelijk geïnteresseerd is.
De remmen voor lopen aan, maar dat kan misschien makkelijk verholpen worden, maar daar kan ook een revisie voor nodig zijn, dat durf ik zo niet te zeggen. Is voor ik hem weg zette ook schone remvloeistof in gegaan (samen met versemotor olie en oliefilter.)

Met andere woorden, een fiets die je gebruikt voor onderdelen, of als je tijd hebt om weer op orde te brengen. Derde optie, je checkt het een en ander (remmen, nieuwe! banden) en je hebt een leuke circuitfiets.
 

Bijlagen

  • DSC03583.JPG
    DSC03583.JPG
    514,9 KB · Weergaven: 43
  • DSC03584.JPG
    DSC03584.JPG
    427,2 KB · Weergaven: 41
  • DSC03585.JPG
    DSC03585.JPG
    437,4 KB · Weergaven: 37
  • DSC03590.JPG
    DSC03590.JPG
    310,3 KB · Weergaven: 40
Dus.... Wat meer info. Voor zo ver ik kan nagaan 1996. Hij heeft ongeveer 59000 km gelopen. Het tellerwerk is vervangen, maar ik heb toen de km stand gelijk gezet met wat ie al gelopen had.
Bijgevoegd wat foto's. Even wat water eroverheen om het stof weg te krijgen.

Kuipwerk is uiteraard meh. Interessant: Zwart gepoedercoate wielen. Bos uitlaatdemper met speciale verloop-pijp zodat de uitlaat hoog zit.
Die verloop-pijp zit dan weer op een Muzzy RVS uitlaatsysteem.
Het originele ruitje heb ik nog.
Laatste keer dat ie een grote beurt heeft gekregen (na de laatste keer op het circuit) was de monteur erg enthousiast over de uitlaatgas meting. Hij is echt heel erg goed afgesteld. Maar gezien de tijd dat ie stil heeft gestaan, zul je misschien de carburateurs wel schoon moeten maken (wel afgetapt voor ik hem weg zette) Loopt ie nog? Ik ga er van uit van wel. Maar ik heb geen zin om er verse benzine in te doen alleen om em een keer te starten, en daarna weer alles af te tappen, tenzij iemand daadwerkelijk geïnteresseerd is.
De remmen voor lopen aan, maar dat kan misschien makkelijk verholpen worden, maar daar kan ook een revisie voor nodig zijn, dat durf ik zo niet te zeggen. Is voor ik hem weg zette ook schone remvloeistof in gegaan (samen met versemotor olie en oliefilter.)

Met andere woorden, een fiets die je gebruikt voor onderdelen, of als je tijd hebt om weer op orde te brengen. Derde optie, je checkt het een en ander (remmen, nieuwe! banden) en je hebt een leuke circuitfiets.
Ok, wat vraag je nog voor deze motor. Want er is best nog wat werk aan zo te horen om deze terug op straat te krijgen.
 
Staat volgens mij onder voorkeuren, pushmelding indien iemand een privé conversatie met je opstart.
Maar mail kan ook ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan