zxr 400

Riez

MF'er
14 jun 2019
45
8
Medemotorliefhebbers,
Ik heb een vraagje over de bobines van een zxr 400.
Tot mijn verbazing lag de linker los onder t luchtfilter.
Aangezien de motor absoluut niet meer wil aanslaan, dacht ik dat dat de reden hiervan zou kunnen zijn.
Nu is mijn vraag; moet de bobine verbonden zijn met t frame(massa) of juist niet?
Motor krijgt namelijk wel brandstof en knalt af en toe uit de uitlaat maar aanslaan ho maar..
Alvast bedankt voor het meedenken.
groet RIEz
 
Medemotorliefhebbers,
Ik heb een vraagje over de bobines van een zxr 400.
Tot mijn verbazing lag de linker los onder t luchtfilter.
Aangezien de motor absoluut niet meer wil aanslaan, dacht ik dat dat de reden hiervan zou kunnen zijn.
Nu is mijn vraag; moet de bobine verbonden zijn met t frame(massa) of juist niet?
Motor krijgt namelijk wel brandstof en knalt af en toe uit de uitlaat maar aanslaan ho maar..
Alvast bedankt voor het meedenken.
groet RIEz
Zitten de bobines wel op de juiste cilinders aangeslotenm
 
neen.
je hebt de primaire kring die gevormd wordt door de 2 draadjes, en je hebt de secundaire kring die gevormd wordt door de 2 bougiekabels via de massa van het blok.
alleen bobijnen met maar 1 draadje moeten kontakt maken met de massa.
Massa van het blok krijg je niet via de bougiekabels. Dat is 2x 1 ader en daar staat hetzelfde "signaal" op. De massa daarvan loopt dan via het frame lijkt me.
 
Massa van het blok krijg je niet via de bougiekabels. Dat is 2x 1 ader en daar staat hetzelfde "signaal" op. De massa daarvan loopt dan via het frame lijkt me.
???
in een bobijn met 2 bougieaansluitingen is de secundaire kring niet verbonden met de primaire. aan elk uiteinde van het secundaire spoel hangt een bougiekabel. de opgewekte inductiespanning loopt via 1 bougiekabel via de bougie-massa bougie (= blok)-andere bougie/kabel terug naar het spoel. het is een eigen circuit dat niets te maken heeft met het 12V systeem .
 
compainion-cylinders-3.jpg
 
???
in een bobijn met 2 bougieaansluitingen is de secundaire kring niet verbonden met de primaire. aan elk uiteinde van het secundaire spoel hangt een bougiekabel. de opgewekte inductiespanning loopt via 1 bougiekabel via de bougie-massa bougie (= blok)-andere bougie/kabel terug naar het spoel. het is een eigen circuit dat niets te maken heeft met het 12V systeem .
Oh, het stukje waarbij je stroom door 2 bougies heen loopt had ik gemist. Weer wat geleerd. Danku voor de uitleg.

Ook laatst pas in een college vermogenselektronica tijdens de lunch van een collega geleerd hoe dat spul nou eigenlijk werkt. Volgens mij heb ik het nu redelijk compleet.
 
Iemand een idee waarom hij niet start?
Heb er een bougie uitgedraaid en die vonkt niet tijdens t starten maar nog net wel even tijdens 'ontladen'.
 
Ik heb de accu volgeladen en inderdaad een vonk,maar binnen een paar seconden weer over dus ik denk dat je gelijk hebt.
Ik ga morgen even testen met de nieuwe accu van de Eliminator.
dank voor de reactie.
 
Vandaag accu gewisseld maar totaal niks.. ja nog hardere knal en vlam uit de uitlaat..
Iemand de eventuele oplossing voor dit probleem?
gr RIEz
 
Bobines kapot doormeten, bougies kapot, pickup kapot.

Bobines kan je doormeten secundair en primair. Pickup kan je ook doormeten.

Drie opties waarom je geen vonk krijgt.
 
Update;
Bobine maakte sluiting.. Dit verholpen.
Nieuwe bougies en benzinefilter en na lang starten en sputteren loopt de motor weer...
Iedereen bedankt voor het meedenken..
Gr RIEz
 
Verdikkeme...
Geachte motorvrienden/vriendinnen...
Dacht ik eergister de oplossing te hebben gevonden,wil ik de kawa vanochtend starten,NIKS!!
Ja benzine lucht alsof hij verzuipt terwijl ik geen choke gebruikte..
Wie o wie kan mij de juiste tip geven? HELP!!!
Gr RIEz
 
Verdikkeme...
Geachte motorvrienden/vriendinnen...
Dacht ik eergister de oplossing te hebben gevonden,wil ik de kawa vanochtend starten,NIKS!!
Ja benzine lucht alsof hij verzuipt terwijl ik geen choke gebruikte..
Wie o wie kan mij de juiste tip geven? HELP!!!
Gr RIEz
Een ZXR zonder choke starten? Als dat lukt heb je iets niet goed in je carburateurs.
 
Hoi Riez,

Ik ben ook bezig met een zxr400, ombouw naar 636 blok.

Kan het zijn dan de rubbers rond vlotternaald zitting slecht zijn geworden? Met alle gevolgen van dien...

De machien is niet meer de jongste, dus het controleren waard.

Je weet dat de machien het moet kunnen doen, want een paar dagen terug bolde m nog.

Succes, gr L
 
@Lord.kram .
Ik denk ook inderdaad dat ik het ergens in die hoek moet zoeken,want hij heeft inderdaad een paar dagen terug gelopen.
Is het controleren en repareren daarvan makkelijk zelf te doen?
gr RIEz
 
Terug
Bovenaan Onderaan