ZXR400 valse lucht en weinig vermogen hoge snelheid

Stuffie

MF'er
1 okt 2022
43
12
Een paar maanden geleden heb ik veel onderhoud aan de zxr400 gedaan waaronder carb schoon gemaakt en syncen, kleppen stellen, olie en vonkstenen
Motor reed daarna perfect en startte koud en warm uitstekend, trok goed door naar 180 en had nog genoeg over. Had op dat moment nergens valse lucht! (getest)

Echter elke keer dat ik hem koud startte ging dat ietsje slechter totdat hij zeer moeilijk te starten was (koud) en stationair onregelmatig liep.. Ook doortrekken naar bv 160 duurt ineens wel heel lang, gister nog getest 180 is echt de max (@12k toeren in 5th). Ohja een 35kW MT07 blijft me van begin tot top snelheid voor, ik loop geen meter in.

Maar goed bleek in ieder geval valse lucht bij inlaatrubbers.. Heb als noodoplossing de scheuren gefixt met acrylaatlijm, was natuurlijk gedoemd om te falen, eerste start was wel weer redelijk goed maar heeft op hoge snelheid gewoon weinig vermogen..
Gister koude start lukte weer voor geen meter, remreiniger leverde weer valse lucht op

Wat nog zou kunnen is ergens anders dan die scheuren msst wel inlaatrubbers (O-ringen zijn helemaal dicht geblubberd met sealant dus zal dicht zijn) want blijft toch n gek verhaal dat het zo snel van prima rijdend naar klote is gegaan

Nu het probleem: Die inlaatrubbers zijn dus nergens meer te krijgen! Dus mits deze de problemen zullen oplossen, hoe moet ik dit fixen?
- Volblubberen met Rubber seal?
- CNC flens laten maken en dan slang en slangklemmen?
- Iets van rubber laten 3d printen ofzo?
- Is er toevallig een ander model dat past?

Heeft iemand anders nog ideeën?
 
Terug
Bovenaan Onderaan