Geen vermogen bij R1250GS

Newy

Rookie
24 feb 2023
5
0
Gisteren was ik onderweg op de A3 in Duitsland. Cruisecontrol ingeschakeld. Ik wilde een auto even snel inhalen zoals ik dat gewend ben maar de motor wilde niet bepaald. Hij versnelde zeer traag en kwam niet verder dan 137km/h.
Ik ben bij Rees gestopt om te tanken en daarna was alles weer bij het oude. Cruisecontrol weer ingeschakeld, even gas erop en hij ging er gewoon als een gek vandoor, zoals ik gewend ben. Zegt iemand dit iets?

Dank voor het lezen
 
Je zou eens kunnen overwegen om de motor uit te (laten) lezen om te zien of er nog foutcodes opgeslagen zijn.
Dat lijkt me het meest logische startpunt voor het beginnen met zoeken naar de oorzaak.
 
Hij versnelde zeer traag en kwam niet verder dan 137km/h.
Ik ben gestopt om te tanken en daarna was alles weer bij het oude.
Misschien wat vocht oid in de benzine. Met tanken dermate verdund dat de motor er weer goed tegen kon.

Ik heb het met de XS 400 Maxim in Amerika gehad toen ik een hele nacht in een plensbui had gestaan. Na het tanken (en de bougies eruit draaien, geen bijzonderheden gezien dus gewoon teruggezet) deed de motor het weer als vanouds. Is ook nooit meer terug gekomen.

Zolang het niet terug komt gewoon niet meer aan denken. Komt het wel een keer terug de motor laten uitlezen bij de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan