zxr750R

Ajs

MF veteraan
6 jan 2003
2.616
0
ik heb een zxr750R uit '93. nu heb ik dat wanneer ik boven de 7000 toeren uit kom wat makkelijk moet kunnen, dat er iets begint te klepperen. ik heb nergens last van wanneer ik onder dit toerental blijf. weet iemand wat dit kan zijn?
de flatslide carbs bijvoorbeeld? weet namelijk dat die bij stationair draaien heel igt te horen zijn, maar dat is normaal
 
weet het niet hij loopt verder prima
ketting zal het wel niet zijn aangezien het aan de toeren ligt en niet aan de snelheid. zou dus wel distributie ketting kunnen zijn maar dat weet ik niet
iemand anders een goed idee?
 
Hi, rij zelf ook met een zxr750 model 94 (wel geen r), maar ik denk ook dat het gewoon je distrubutieketting is. Is het geluid continu aanwezig boven de 7k of tijdelijk?
Bij mij is het namelijk zo dat bij (toevallig??) 6-7k er ook een 'ratelend/rinkelend' geluid te horen is, maar bij hogere toeren deemstert dit dan weer weg. Het is eigenlijk alleen maar hoorbaar telkens de kaap van 7000 toeren gepasseerd wordt (zowel in stijgende-dalende lijn).

Het geluid is niet prominent aanwezig, en bij hogere toeren hoor ik het niet meer. Bij hogere toeren overstemt mijn open uitlaat echter de meeste rijgeluiden dus het kan zijn dat het er misschien wel nog is natuurlijk })

greetz,

zxr750rules
(ga binnenkort wel een zx6r aanschaffen, maar m'n zxr750 gaat niet weg!! veel te leuke motor)
 
klinkt ongeveer het zelfde als wat ik heb
kan iemand mij vertellen of dit gebruikelijk is of dat ik de ketting maar eens moet gaan stellen. het geluid is bij mij wel erg duidelijk aanwezig en of het bij hogere toeren er nog steeds is weet ik niet want als ik dit soort dingen hoor dan doet mij dat al pijn en neem ik direct gas terug
 
kijk maar eens naar de stalen plaatjes van het luchtinjectie systeem ik wed dat er een bij is die gescheurt of gebroken is.
(boven op de kleppendeksel)kleinigheidje.als het je distibutie zou zijn had je het wel gemerkt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan