ZZR 600 is geen all road

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Vandaag adhv gedetailleerde kaarten een nieuw traject verkend met de motorfiets. Het viel wel mee, maar was bij momenten avontuurlijk.

Op een gegeven moment draai ik in een baantje in dat na enige meters in een aardeweg verandert. Met het weer van de laatste dagen was het op sommige plaatsen behoorlijk modderig en glad en bovendien was het niet bepaald een biljart... Op de kaart stond niets aangegeven over deze verandering.

Nu ja, ik besloot het erop te wagen en al bij al ging het een tijdje vrij goed. Tot ik op heel erg modderige plek tegenkom die zo breed is als de weg (je kent dat wel, zo'n plek waar diepe autosporen in de modder zitten, met ook wat water). Met tegenzin heb ik dan maar rechtsomkeer gemaakt en met een klein hartje en enigszins toegeknepen billen de terugweg aangevat.

Uiteindelijk ben ik er heelhuids terug uit gekomen, maar de motor schoof toch een aantal malen lichtjes weg. Maar heb het gehaald (weet niet of het puur toeval was of kunde; combinatie van beiden vermoed ik). 'k Was wel blij dat ik daar niet gevallen was. Banden waren wel besmeurd met aarde...
 
Uiteindelijk ben ik er heelhuids terug uit gekomen, maar de motor schoof toch een aantal malen lichtjes weg. Maar heb het gehaald (weet niet of het puur toeval was of kunde; combinatie van beiden vermoed ik). 'k Was wel blij dat ik daar niet gevallen was. Banden waren wel besmeurd met aarde...
Gewoon lekker rielekst proberen te rijden... Ding schuift altijd wel wat (al is het maaar op een kiezeltje), maar met wat gas erop trekt ie vrijwel altijd weer recht... Zelf wel eens met 80 vlak na een bocht op een nat zandpad gekomen... Niet leuk / veilig, maar met aanpaste snelheid is er goed te rijden (ook al is het minder lol dan gewoon op straat, als je een straatfiets hebt...)
 
Gewoon lekker rielekst proberen te rijden... Ding schuift altijd wel wat (al is het maaar op een kiezeltje), maar met wat gas erop trekt ie vrijwel altijd weer recht... Zelf wel eens met 80 vlak na een bocht op een nat zandpad gekomen... Niet leuk / veilig, maar met aanpaste snelheid is er goed te rijden (ook al is het minder lol dan gewoon op straat, als je een straatfiets hebt...)
volgas en daarna hopen op een regenbui om de sporen achterop het pak kwijt te raken :P :P
 
Gewoon lekker rielekst proberen te rijden... Ding schuift altijd wel wat (al is het maaar op een kiezeltje), maar met wat gas erop trekt ie vrijwel altijd weer recht... Zelf wel eens met 80 vlak na een bocht op een nat zandpad gekomen... Niet leuk / veilig, maar met aanpaste snelheid is er goed te rijden (ook al is het minder lol dan gewoon op straat, als je een straatfiets hebt...)

Ja, heb zoveel mogelijk geprobeerd in tweede te rijden en enkel op koppel vooruit te geraken. Denk dat het een beetje is als rijden op kasseiwegen. Heb er dan ook getracht er zo relaxed mogelijk op te zitten.
 
Ontopic blijve! :(

Moet ik er dan een apart topic voor openen :?
Dan ga je ook weer zeuren.. vandaar dat ik het gewoon even hier vraag.. das toch niet zo erg.

Maar op de ZZR waar ik op zat (uit 1990) zat geen benzine meter..
 
ZZR 600 geen all road???
Je kan er toch lekker mee springen en powersliden? En er zit zelfs een benzinemetertje op :}
 
Dat metertje zit er pas vanaf 93 of 94 op. Vanaf het nieuwe model (ZX-6E), het oude model heet ZX-6D, je kan dat op het gelijkvormigheids-attest zien staan.

Zo, nu terug ff on-topic. Laten we gezellig voortpraten over waarom een ZZR 600 niet geschikt is om mee te crossen :P
 
met een zzr kan je prima off road rijden, je moet alleen oppassen. een beetje glijden is toch niet erg :] ;) Hij doet het slechter in een bocht waar het vol ligt met grind :z

Oja Benzinemeter inderdaad vanaf het E model (de mijne heeft geen meter, maar wel een schitterend discolicht als je over nog maar 8!! liter benzine erin hebt zitten.
 
Nu ja, ik beweer ook niet dat het niet kan, maar dat de motorfiets niet ontworpen met dat gebruik in gedachten.

Het was gewoon behoorlijk glibberig door een vochtige ondergrond en banden die er niet voor gemaakt waren, maar het is uiteindelijk wel gegaan.
 
Mijn fiets is van 1991 en heeft ook geen bezine meter, wel zo'n flikkerlampje waar je krankjorum van word, begint bij 200 km op de dagteller al te mekkeren en dan kan je er nog minimaal 80 km mee rijden!!
En mijn favorite bandjes zijn de Conti force of de BT 57........
En voor circuit rijden word ie ook wel eens gebruikt.
Nu zijn we op zoek naar een 4 in 1 uitlaat en een normaal ruitje dan hem van voren een beetje doorlaten zakken en van achter wat omhoog en tada, een race fietsje.......
Maar dat is het project voor de winter....

:]

XXX-Linda

Bijlage: wheelieday_d.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan