• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ZZR 600 tank demonteren

ZZR-UK

Die hard MF'er
Lid geworden
15 sep 2006
Waarderingsscore
0
Geachte techneuten

Ik ben nu bezig de tank van mijn ZZR600 D-model (1991) te halen. Alleen, er staat niet in mijn Haynes boek wat er met de brandstof gebeurt als ik het slangetje van de tank trek.
Voor alle duidelijkheid, de ZZR600 heeft geen benzinekraan, en ik heb bij een garage wel eens horen vallen dat je die tank er gewoon vol af kon halen, Klopt dit of heb ik straks 18 liter benzine over de vloer. (gisteren al een liter koelvloeistof op de vloer gelekt :(

Zit wel een soort klein aparaatje aan de onderkant van d tank, waar het slangetje aan vast zit, even kijken of ik een fototje op het forum kan krijgen

Alvast dank voor alle tips en dergelijke

Zit er een benzine slang en nog een slangetje aan dan is dit een vacuum klepje en kan je de benzine slang los nemen zonder dat je tank leeg loopt ;)

Klepje wordt door vacuum van je motor bedient :W

Thanx yamapino

Kan je iets specefieker zijn in de handelingen die ik moet verrichten, allebei de slangetjes eraf, eerst de vacuum, of juist de vacuum laten zitten?

Thanx yamapino

Kan je iets specefieker zijn in de handelingen die ik moet verrichten, allebei de slangetjes eraf, eerst de vacuum, of juist de vacuum laten zitten?

Vacuum slangetje eraf en dan je benzine slang losnemen :Y
Zolang je motor niet draait kan je de benzine slang losnemen want er staat geen vacuum op het slangetje :N

succes ik hoop dat het klepje goed werkt dan hou je het droog :W

En het werkt *O*

Ben een nieuwe (tweedehands) uitlaat erop aan het zetten en wil de bouten even heet stoken (tip van de sloper waar ik 'm gekocht heb). Maar dat stoken met en brander leek me wat minder prettig met een kleine 18 liter licht ontvlambare vloeistof boven je hoofd B|

anyway thanks, ik kan verder :W

Terug
Bovenaan Onderaan