Dat is voor een 1100 knap zuinig! Mijn ZZR-600 zit zo tussen de 1:14 (goed doorgassen) en 1:19 (rustig en constant rijden). Gemiddeld iets van 1:17 ofzo.
Als de toerentellernaald boven de 8000 toeren komt gaat het ding zuipen.....De mijne is stukgegaan in de 3 maanden garantieperiode die ik had. Gelukkig maar. Maar nu ben ik toch benieuwd: waarom moest jij jouw waterpomp vervangen?
Da's meteen ook het verschil denk ik.
ik zit tussen de 3000/6000 tpm tops, meestal 3500. Met groter koppel en dus genoeg vermogen (over) kun je ook heerlijk rustig boenderen.
Waterpomp is hoogstwaarschijnlijk kadúk gegaan, doordat de keerring van de koelvloeistof iets lekte. Dit is heel langzaam gegaan want ik heb pas gemerkt dat'tie kapot was, toen ik bij een verkeerslicht stond te wachten, en toen duidelijk een walm van opgestookte vloeistof vanaf mijn uitlaat omhoog kwam.
Ik kijken en zag dat uit een klein gaatje onderin de pomp, een druppeltje naar beneden viel. Was niet echt om wakker van te liggen.
Vanwege mijn woon/werk, heb ik pas twee dagen later de boel losgehaald.
Koelvloeistofniveau was nog goed!
Eerst kijken of ik het ding zelf kon maken.
Niet dus. Het apparaat was aan de binnenkant totaal kapot! Twee lagers waar niets meer van over was! Gebroken en gemalen!
Nieuwe besteld. Week wachten. Toen 330 gulden...