Goeie sportband, voor gebruik in het nat (niet-regenband)

louitzr1

MF'er
11 jul 2007
201
0
Amsterdam
Aangezien we in de zac niet met regenbanden rijden vroeg ik me af wat jullie een -zo goed als mogelijk- alternatief vinden wat betreft de bandjes. Vroeger had ik Dunlop's D207 voor in het nat, maar hoe zit dat tegenwoordig..
Wat vinden jullie, moet naar mijn mening iig een wat zachtere band zijn?
 
Gewone straatbanden, rij zelf bij vochtig of koud weer met Pilot Powers..........Bridgestone kan ook.
 
Aangezien we in de zac niet met regenbanden rijden vroeg ik me af wat jullie een -zo goed als mogelijk- alternatief vinden wat betreft de bandjes. Vroeger had ik Dunlop's D207 voor in het nat, maar hoe zit dat tegenwoordig..
Wat vinden jullie, moet naar mijn mening iig een wat zachtere band zijn?


idd de dunlop 207 gp was een prima band als je geen regenband mag gebruiken.
Als ie nog te verkrijgen is kopen zou ik zeggen
 
bridgestone in de regen vind ik minder dan de MPP
heb alleen het idee dat de 'gewone' het beter doen dan de 2CT's..
 
heb de laatste zac wedstrijd op assen in de stromende regen
met corsa's gereden (nieuw type sc2) ik heb geen regenwielen
deze had ik op straatspanning gezet 2.5v 2.9a
en ze bleven plakken ,kreeg er zelfs meer vertrouwen in dan ik ooit met pipo 2ct heb gehad
en er zit veeeeeeeeeel meer tussen de oren (dan tussen de bandenmerken) :+

ps mocht je nog op straat rijden en ook wel eens in de regen zou ik voor hetzelfde merk kiezen ,heb je een klein beetje indicatie wat zo'n band kan
 
Laatst bewerkt:
heb de laatste zac wedstrijd op assen in de stromende regen
met corsa's gereden (nieuw type sc2) ik heb geen regenwielen
deze had ik op straatspanning gezet 2.5v 2.9a
en ze bleven plakken ,kreeg er zelfs meer vertrouwen in dan ik ooit met pipo 2ct heb gehad
en er zit veeeeeeeeeel meer tussen de oren (dan tussen de bandenmerken) :+

ps mocht je nog op straat rijden en ook wel eens in de regen zou ik voor hetzelfde merk kiezen ,heb je een klein beetje indicatie wat zo'n band kan
Snap niet wrom je die op straatspanning zou zetten? Dan istie toch harder... minder wrijving dus minder warmte erin?
 
Power 2CT beviel me goed in het nat - gewoon op de regulier wegspanning laten. In het nat warmt de band toch nauwelijks op, dus neemt de druk als gevolg van de temperatuurstijging ook niet noemenswaardig toe. Na een sessie weer de spanning checken; neemt-ie bij jou toch toe kun je de spanning navenant laten zakken tot-ie op de goeie waarden aftersessie uitkomt...
 
was het ook niet zo dat bij te lage bandenspanning je afvoerkanalen, die paar tenminste hun werk niet kunnen doen? (ook maar ergens gelezen)

Een echte regenband te zacht zetten is niet de bedoeling nee. Je drukt dan de kanalen dicht. Helemaal correct. De opmerking hierboven klopt ook helemaal. Dus samen een goede reden om de band wat harder te zetten.
 
idd de dunlop 207 gp was een prima band als je geen regenband mag gebruiken.
Als ie nog te verkrijgen is kopen zou ik zeggen

full


hey chris

gaat het om deze band. ik kan nog een aantal setjes 120/180 op de kop tikken.

grtz jeroen
 
Een echte regenband te zacht zetten is niet de bedoeling nee. Je drukt dan de kanalen dicht. Helemaal correct. De opmerking hierboven klopt ook helemaal. Dus samen een goede reden om de band wat harder te zetten.
Zou je dan niet de normale banden spanning aanhouden?
 
je kan met alle sportieve straat bandern in de regen rijden, ze zijn tenslotte gemaakt voor sportief straatgebruik, en daar regent het wel eens., mpp, gewone diabolo`s, gaat allemaal goed in de regen
 
Terug
Bovenaan Onderaan