Vraagje over Sidi laarzen

Evers

MF'er
3 mrt 2011
39
0
Deventer
Facebook
Ik heb een vraagje over Sidi laarzen.
Met normale schoenen heb ik maat 43, welke maat zou ik dan moeten nemen als ik laarzen van Sidi wil?

Alvast bedankt!
 
chair.gif
stil jij!...
:+
 
Ik heb normaliter van schoenmaat 42 (van Bommel) en m'n SIDI laarzen zijn maatje 45 :+
 
Ik zou voor maat 47 gaan, die pas je zeker dus dat scheelt je weer retour-kosten!

Schoenmaat Tigers 45, sidi heb ik 45.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon passen lijkt me het handigst, er zit zoveel verschil tussen de merken. Sidi was het enige merk sportieve laarzen waar ik in kon, de andere hebben allemaal een lage wreef.
Maar voor normale schoenen heb ik altijd maat 44, voor de Sidi laarzen heb ik 45 :)
 
Ik heb eens een uurtje laarzen zitten passen bij de motorzaak.
Volgens mij vallen Sidi's vrij smal.
Althans, ik heb brede voeten met een hoge wreef (dus bijv. voor Nike hoef ik ook nooit te gaan).
Dus genoeg maatjes 44 aan gehad die me gewoon niet lekker zaten.
Uiteindelijk heb ik nu een paar laarzen in maat 44 van Arlen ness die me als gegoten zitten.


Ergo..................ga passen :Y
 
Ik heb normaal 47-48. In de Sidi had ik maat 50 nodig :S Ik heb erg lange en smalle voeten. Geen enkele laars zat mij gegoten in die zin. Heb maat 50 nodig voor lengte/breedte. Probleem is dan weer dat hij iets te hoog is en ik uit de hak val. Weer opgelost door zooltje erin te leggen, en nu zitten ze perfect :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb normaal 47-48. In de Sidi had ik maat 50 nodig :S Ik heb erg lange en smalle voeten. Geen enkele laars zat mij gegoten in die zin. Heb maat 50 nodig voor lengte/breedte. Probleem is dan weer dat hij iets te hoog is en ik uit de hak val. Weer opgelost door zooltje erin te leggen, en nu zitten ze perfect :P

_O-
 
Bedankt voor alle reacties! De reden van mijn vraag is dat ik een advertentie heb gezien op internet, maar dit was wel aan de andere kant van het land. Ik heb dus geen zin om een hele tijd te reizen met de kans dat de laarzen niet eens zullen passen. Dan ga ik binennkort maar een motorzaak hier in de buurt langs om daar te passen denk ik. :Y
 
Zou inderdaad wel even gaan passen.

Ik heb maat 41 en heb gewoon maat 41 van de Sidi laarzen.
 
uitzonderingen heb je altijd, dus passen lijkt me het beste advies (maar dat was al eens genoemd toch ;) )
maar de stelregel bij Sidi (en de meeste italiaanse merken) is één maatje groter
 
Gewone schoenen mt 42.5 met brede leest (vanwege erg hoge wreef).

Bij Sidi hebben ze de "Mega" serie, die zijn ook extra breed en hoog.

Ik heb een Strada mega gore mt 44.

Sidi valt in het algemeen redelijk klein.
 
Ik zou gewoon even bij een motorzaak gaan passen, niet vergeten je leren broek aan te doen als je die hebt, want kan een maatje schelen dan..

M'n kameraad krijgt z'n laarzen ook niet over z'n leren motorbroek aan namelijk (laarzen gekocht bij een textiel pak)
 
mijn sidi's zijn 46 en ik heb normaal gesproken schoenmaat 45 (o.a. ook van Bommel net als Wimmel, dus das raar)


die Italianen hebben sowieso moeite met maatvoering -

vergeleken met die kleine mennekes in Italie is een hollandse man al snel een reus O-)

merkte het ook al met motorpakken passen... alles is erg priegelig...

vooral op de bekende plekjes :+ zal ook wel met lekker eten te maken hebben :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan