Nieuwe TomToms: Urban en Pro

Ach, het was een klusje van niks en ik vind het wel makkelijk om in elk geval de mogelijkheid te hebben om onderweg bij te laden. Tijdens de lunch zal ook niet overal kunnen.
Nee dat is waar, maar wij bedoelen een ladertje in de buddyseat zodat ie van je accu af laadt. :)
 
Vandaag met routes voor volgende week in Belgie en Luxemburg aan het stoeien geweest of eigenlijk is stoeien niet het juiste woord.

Vanwege mijn Garmin 550 heb ik veel routes in Mapsource gemaakt, deze vandaag nog eens nagelopen en hier en daar alvast een extra tussenpunt toegevoegd. Vanuit Mapsource een gpx geexporteerd, deze in de TomTom ingeladen en nagelopen. Op wat klein puntjes na bijna 1 op 1 overgenomen, en na het plaatsen van nog een paar puntjes helemaal.

Maar dit is voor mij waarschijnlijk wel dé manier om het te doen. ITN Converter is leuk, maar voor de Garmin niet ideaal.
 
:N dat zou jammer maar wel overkomelijk geweest zijn. Dit gebeurt er:
  • TomTom aan
  • Headset aan
  • Koppelen dmv de Ctrl-knop
  • Route opstarten
  • Eerste paar navigatie aanwijzingen komen goed door
  • Intercom contact
  • Geen navigatie aanwijzingen meer, headset lijkt ontkoppeld en is ook niet meer te pairen
Zelfde soort problemen ook met een Garmin Zumo 220 en 550 dus waarschijnlijk is de Q2 pro niet goed.
De Q2 ondersteund niet het nieuwste A2DP blue tooth protocol, dat is het probleem, het nieuwste protocol doet wel meerdere streams te gelijk. Dus met andere woorden het gaat nooit lukken met Q2. Scala rijder 4 ondersteund dit wel, volgens mij. Gebruik zelf een Caberg Sintesi helm met een ingebouwd blue tooth headset die ook het A2DP protocol ondersteund, en het werk prima. Gebruik zelf ook een TT.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het hier mee afgelopen ?
Slecht.... Intercom werkte prima, maar de navigatie aanwijzingen komen niet door, vreemde was dat bij deZumo 550 hetzelfde probleem optrad. Heb nu onze eigen (Q2 Pro) weer terugen we hebben besloten dat we het maar zonder navigatie aanwijzingen gaan doen..
De Q2 ondersteund niet het nieuwste A2DP blue tooth protocol, dat is het probleem, het nieuwste protocol doet wel meerdere streams te gelijk. Dus met andere woorden het gaat nooit lukken met Q2. Scala rijder 4 ondersteund dit wel, volgens mij. Gebruik zelf een Caberg Sintesi helm met een ingebouwd blue tooth headset die ook het A2DP protocol ondersteund, en het werk prima. Gebruik zelf ook een TT.
:o
Vreemd dat Cardo dat wel beweert en dat deze combinatie ook veel wordt aangeboden onder andere door Waypoint die toch wel redelijk van verstand van zaken schijnen te hebben. Daarnaast ken ik een tweetal stellen die de 'oude' Q2 in combinatie met een Zumo550 en/of 220 gebruiken en ook intercom contact hebben.

Let wel, we willen dat 1 persoon de navigatie hoort en onderling de intercom, dit staat in de handleiding van zowel de Q2 als de Q2 pro als mogelijkheid beschreven. Er wordt hiervoor niet van A2DP gebruik gemaakt, want dat heeft de Q2(zonder Pro)inderdaad niet, maar volgens mij van 2 verschillende bluetooth kanalen.
 
Laatst bewerkt:
Een optie is om met een kleine dunne schroevendraaier het pennetje van het klepje er uit te wippen (3 seconden werk) en zo het afsluitschuifje van de TT permanent te verwijderen. Als je het stekkertje wat voorziet van sileconenkit kan de TT permanent worden aangesloten. Zonder vijl- en slijpwerk aan onderdelen. Desgewenst bij regen het schuifje ff terug plaatsen...
(het schuifje incl pennetje goed bewaren.. ;-)
 
Een optie is om met een kleine dunne schroevendraaier het pennetje van het klepje er uit te wippen (3 seconden werk) en zo het afsluitschuifje van de TT permanent te verwijderen. Als je het stekkertje wat voorziet van sileconenkit kan de TT permanent worden aangesloten. Zonder vijl- en slijpwerk aan onderdelen. Desgewenst bij regen het schuifje ff terug plaatsen...
(het schuifje incl pennetje goed bewaren.. ;-)
Dit tast de garantie aan. Als je enkel een stukje uit het steuntje freest.... naja, ik neem aan dat je die niet meestuurt mocht er wat mee zijn.. :P
 
Zo bedoelde ik het niet. Het wegfresen is gewoon minder fraai om te zien. Tenminste, mijn houder zit permanent in het zicht en de TT zit er af en toe op.. Wilde hier enkel de tip geven dat het klepje er zo op of af is... :)


Dit tast de garantie aan. Als je enkel een stukje uit het steuntje freest.... naja, ik neem aan dat je die niet meestuurt mocht er wat mee zijn.. :P
 
Zo bedoelde ik het niet. Het wegfresen is gewoon minder fraai om te zien. Tenminste, mijn houder zit permanent in het zicht en de TT zit er af en toe op.. Wilde hier enkel de tip geven dat het klepje er zo op of af is... :)
Das waar, is ook altijd fijn om andere opties te weten, zoals de jouwe. Thx! :)
 
Laatst bewerkt:
Wanneer is ie leverbaar is meer de vraag :X

Gefröbel zal best leuk zijn maar ben er niet zo'n ster in :X
Ja dat moet je net liggen inderdaad. :Y

En ik heb zojuist je site bekeken, als ik zo'n mooie GS had ( :9 ) met al die assecoires helemaal compleet en netjes, dan had ik ook lekker voor een originele actieve houder gegaan. :Y :+
 
Ja dat moet je net liggen inderdaad. :Y

En ik heb zojuist je site bekeken, als ik zo'n mooie GS had ( :9 ) met al die assecoires helemaal compleet en netjes, dan had ik ook lekker voor een originele actieve houder gegaan. :Y :+
Thx *D de GS voelt zich hier(ziet momenteel 'helaas' in de Ardennen) ook helemaal thuis... alleen de TomTom komt niet op de GS... Maar op de ER-6F van Mrs JPD. Niet dat we al een actieve houder nodig hebben gehad, maar echt lange dagen hebben we ook nog niet gemaakt. In de 'kofferbak' van de ER-6F ligt ook al de noodoplossing van €7,- dus bijladen kan altijd ;)
 
Thx *D de GS voelt zich hier(ziet momenteel 'helaas' in de Ardennen) ook helemaal thuis... alleen de TomTom komt niet op de GS... Maar op de ER-6F van Mrs JPD. Niet dat we al een actieve houder nodig hebben gehad, maar echt lange dagen hebben we ook nog niet gemaakt. In de 'kofferbak' van de ER-6F ligt ook al de noodoplossing van €7,- dus bijladen kan altijd ;)
Schijnt dat ie met een uur laden op 90% zit ofzo, dus dat scheelt. :+ Effe wat eten en t ding is weer goed voor uren.
 
Tom Tom gebruikers!

Tip, haal het klepje onderaan de urban rijder af.
Telescoop pennetje met schroevendraaier weg te klikken.
Plaats op de mini-usb stekker een rubberring, verkrijgbaar bij de bandenboer (kwikfit, euromaster, etc.).
Deze ringetjes komen als afval van auto/motorband ventielen en worden bij montage van nieuwe banden afgesneden en weggegooid.
Vijl het ringetje aan de binnenkant vierkantpas en schuif deze met kracht over de stekker (lekker strak = waterdicht).
U hebt nu een waterdichte permanente voeding
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan