Probleem met mijn R6 van 1999

r61999

Rookie
4 sep 2012
19
0
Utrecht
Hey mensen ik weet niet of dit probleem bekend is bij jullie (r6 rijders) maar als beginnende bestuurder weet ik er al zo weinig van en dan overkomt mij het volgende.

Ik ben sinds mei in het bezit van een r6 van '99.

Op zich een heerlijke en felle motor wat goed te handlen is.. alleen heb ik last van:

- Elke ochtend bij het starten valt hij uit.. het moet zeker minimaal 3 keer gebeuren voordat hij aan blijft.. en dan mag je geen gas geven want dan valt hij uit.

- Zodra hij goed warm wordt.. rond de 90 graden.. loopt hij niet meer stationair.. Ik heb hem zelfs iets hoger gezet op toeren om niet uit te vallen.. dus hij maakt standaard rond de 2000 toeren in zn vrij. En als hij dan warm wordt wordt dat wisselvallig tot soms 4000 toeren als ik er niet aan ga zitten! (even gas geven en hij herstelt zich als het ware.. maar toch blijft hij niet stationair lopen)

- Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat hij uitviel.. en niet aan wou.. en na een paar keer starten hij het dan weer deed..

- De druppel was gisteren toen ik lekker aan het rijden was en hij opeens begon te sputteren bij flink gas geven.. alsof er geen tank in zat.. zo'n soort gevoel kreeg ik.. hij haperde.. Dus nu durf ik er niet meer mee te rijden gezien er wellicht wat erger kan gebeuren..

Het is gewoon super irritant..

Voor jullie info: de caburateurs zijn in april schoongemaakt..

nu kun je veel dingen doen.. zoals synchroniseren, compressie meten, sensoren veranderen, ontluchten etc etc.. maar ik ben bang dat wanneer ik hem breng naar een garage zij hier misbruik van gaan maken.. en hoge kosten in rekening gaan brengen.. dus daarom vraag ik jullie om raad.

Help me!! |( |( |(
 
Een beetje meer respect voor iemand die je wil helpen mag wel.

Zo stoer achter het toetsenbord, ben je snel een beetje te lomp, omgangsregels op fora zijn heel simpel;

"Zou je dat ook in zijn gezicht zeggen als hij voor je stond?"

Simpel dus.

Succes met het oplossen van je probleem.
 
aan de ene kant ben je bang belazert te worden,en aan de andere kant begin je zo met allerlij onderdelen te vervangen.[op de gok sensoren vervangen kost ook geld]
beetje krom toch?
een beetje garage heeft waarschijnlijk wel de kennis om dit probleem op te lossen , iets meer vertrouwen in de mensch.
je kan nog op www.baatsen.nl kijken of er een zaak bij jou in de buurt zit die goede recencies heeft.
nog een dingetje,valse lucht kan je ook opsporen door i.p.v. deodorant remmenrijniger te gebruiken,verkrijgbaar bij de action voor weinig.
 
TS, motorrijden kost geld, daar is geen ontkomen aan.

Er zijn hobbyisten die de kosten laag proberen te houden door zelf het onderhoud te doen. Over het algemeen heeft dat alleen zin als je weet wat je doet.
Jij weet dat overduidelijk niet. Dat is geen schande. Maar als je dan vragen gaat stellen over een motor die niemand van ons heeft gezien, krijg je een aantal (goedbedoelde) antwoorden waar je niets of heel weinig aan hebt. Jij wilt vervolgens op de gok onderdelen gaan vervangen. Over het algemeen leidt dat alleen tot een hoop kosten en meestal een hoop frustratie.

Doe jezelf een lol. Haal er een ervaren sleutelaar bij of beter nog: ga naar een goede motorboer, die zijn er écht wel. Nu is de kans dat je veel tijd en geld kwijt bent en het probleem niet oplost groot, er is zelfs een kans dat je nog meer geld kwijt raakt door amateuristisch sleutelwerk. Dat is verkeerde zuinigheid.

Mensen die dat roepen zeiken je niet af, maar proberen te voorkomen dat je goed geld naar kwaad geld gooit......
 
kwoot uit je nieuwe topic om de oplossing erbij te vermelden.

(overigens kan je gewoon op de button reageren klikken om hem omhoog te trappen)


Probleem met mijn R6 van 1999

Hoi mensen,

Helaas kan ik niet meer in de andere topic reageren gezien deze 14 dagen verlopen is _O- Deze topic open ik dus voor mensen die ook een probleem hebben met het starten of het niet stationair lopen van de motor wanneer deze warm is.

Ik heb dus bougies laten vervangen, carburateurs synchroon laten afstellen en hij rijdt weer als een zonnetje. Start ook weer prima.

Top dat je de oplossing vermeld. *O*
 
Gebruik de zoekfunctie eens, zoek maar op cilinderwand r6 bv.


Nogmaals, zoek hier eens op inderdaad.

De kans is zeeer groot dat dit het probleem is.
Scheuren in in je cilinderwand. Hoe warmer hoe groter deze worden hoe slechter die gaat lopen.

Als dit het is, valt het eigenlijk niet te repareren en zal het alleen maar erger worden.

Te verifieren door een compressietest of met cameratje even naarbinnen kijken via het bougiegat.

Suc6
 
Ik snap niet dat jullie het niet opnemen voor TS... die opmerkingen zijn toch ook raar...

En dank u hartelijk. Vandaar dat ik er niet meer op in ging. Wij weten beter namelijk.
Voor zover ik weet en lees ben ik niet de 1e die zo bot begon. Maar thats life: mensen hebben heel snel een oordeel kant en klaar uit de over liggen.
 
Laatst bewerkt:


Broer van allen :Y



Ook hier het gebruikelijke riedeltje aflopen... ontsteking, luchttoevoer en brandstofsysteem checken.

d.w.z. Bougiekleur ok? bougie vonkt? brandstoffilter schoon (en er komt ook daadwerkelijk brandstof doorheen)? carbs schoon? controle werking van de carbs (ook met choke, volgen de gasschuiven netjes)? geen lekkages? luchtfilter schoon? geen obstructies in de ram aanzuigbuizen? ... kijk ook eens of het blok beter loopt met de tankdeksel open...
Dat zijn sowieso al een aantal dingen die zelfs het meest a-technisch persoon zouden moeten kunnen... :/

Succes


~[EDIT] Zie net dat het al opgelost is... |(
Niet veel verder gelezen :Z

:W
 
Laatst bewerkt:
Haha geeft niet. In ieder geval bedankt voor je moeite! Heb trouwens ook de carburateurs onlangs laten schoonmaken.. daar zat ook het een en ander aan vuil in terwijl de vorige eigenaar dit pas had laten doen.. strange
 
Terug
Bovenaan Onderaan