Ontstekings doosje, welke materiaal?

f782ca509

Die hard MF'er
28 dec 2009
482
0
Voor een persoonlijk projectje moet ik weten van wat voor materiaal de omhulsels van electronische ontstekingen worden gemaakt. Nu zie je vaak aan de buitenkant gewoon plastic, maar de vraag is, word er binnenin de ontstekingsbox nog meer gebruikt, zoals aluminium folie achtig om de RFI te reflecteren?

Hoop dat iemand die zijn ontstekingsbox ooit voor de fun open heeft gezaagd hier iets meer over kan vertellen :+
 
Voor een persoonlijk projectje moet ik weten van wat voor materiaal de omhulsels van electronische ontstekingen worden gemaakt. Nu zie je vaak aan de buitenkant gewoon plastic, maar de vraag is, word er binnenin de ontstekingsbox nog meer gebruikt, zoals aluminium folie achtig om de RFI te reflecteren?

Hoop dat iemand die zijn ontstekingsbox ooit voor de fun open heeft gezaagd hier iets meer over kan vertellen :+

In 88 was het inderdaad alleen een plastic omhulsel, met daarin een printplaat. Zagen hoefde niet, kon zo los.
Tegenwoordig weet ik niet. Ze zijn wel ingesealt.
 
Kreeg keurig bericht terug van een medewerker bij Carmo;

Beste Sean,

Er wordt geen extra FRI bescherming gebruikt in de behuizing, alleen op de
printplaat. Bescherming in deze vorm zie je trouwens wel in behuizingen geleverd aan de
VS en Canada.

Succes met het project en groeten,
Robert Draaijer

Ik zal dus toch echt met ferriet aan het knoeien moeten. Bedankt allen voor de reacties!
 
Kreeg keurig bericht terug van een medewerker bij Carmo;

Beste Sean,

Er wordt geen extra FRI bescherming gebruikt in de behuizing, alleen op de
printplaat. Bescherming in deze vorm zie je trouwens wel in behuizingen geleverd aan de
VS en Canada.

Succes met het project en groeten,
Robert Draaijer

Ik zal dus toch echt met ferriet aan het knoeien moeten. Bedankt allen voor de reacties!


Is een goed bedrijf Carmo.
Kun je wel zien, je krijgt dezelfde dag nog bericht terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan