Waar gasnaalden bestellen van carburateur?

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.870
2.409
EDIT: Carbs zitten weer in elkaar, maar er lekt nog steeds benzine uit de drain, zie pagina 2.


Ik ben op zoek naar gasnaalden voor de carburateurs van mijn Kawasaki ZXR750 van 1992 J2, nummertje 4 in onderstaande tekening.

Ik heb bijvoorbeeld Horeon motoren in Halfweg al geprobeerd, die heeft ze niet, en op eBay staan ze ook niet. iemand enig idee waar ik deze dingen zou kunnen bestellen? :/

t8n4g8.jpg


bfqnfm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hehe, ik heb inderdaad de profactory kit gekocht! Originele naalden waren gewoon niet te vinden. Het lastige was ook dat mijn carbs al een dynojet upgrade had, dus er zaten ook andere sproeiers in, alleen andere originele naalden zou dan niet echt werken. Ik heb er een tijd geen tijd voor gehad, maar binnenkort gaat het spulletje in elkaar en dan gaat het grote afstellen beginnen, ik ben benieuwd! :P
 
Heb het spulletje weer in elkaar zitten en de brommer aan de gang gekregen, maar hij loopt nog niet erg best, wel beter dan het was. Het grote afstelwerk kan beginnen 8-). Maarrrr, er lekt nog steeds brandstof uit de drain tussen de carbs van cil 3 & 4. Dit komt denk ik doordat de vlotternaald de vlotterkamer toch niet goed afsluit. Nu heb ik het spul al losgehad, de vlotters en naalden goed bekeken en een stel nieuwe pakkingen d'r in gezet, maar no help, er blijft brandstof lekken uit dat pijpje tussen cil 3 & 4. Zou dan toch die vlotternaald gewoon niet goed zijn? Op onderstaand filmpje zie je ook dat de vlotter net wat minder terruggeveerd wordt.



Overigens zijn de oude naalden (dynojet naalden) aardig ver heen :X

nv7jbl.jpg


dpv0py.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is de set up zoals ze er uit kwamen, clipje op de 3e groef van boven en de naalden van cil in 1 en 4 hebben 3 ringetjes boven de clip en de naalden van cil 2 en 3 hebben 4 ringetjes boven de clip. Ik heb de carbs helemaal uit elkaar gehaald en ook geen materiaal tegengekomen van bijvoorbeeld de meest rechtse naald (lijkt wel of de tip is afgebroken o.i.d.).

Overigens zit er nu de profactory kit in met de volgende set up (i.o.m. Kevinblade), clip op de 3e groef van boven met een ringetje boven en onder de circlip, cil 1 & 4 #136 sproeiers en cil 2 & 3 #140 sproeiers, main jets 2 slagen uitgedraaid om mee te beginnen en #38 stationair sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Heb het spulletje weer in elkaar zitten en de brommer aan de gang gekregen, maar hij loopt nog niet erg best, wel beter dan het was. Het grote afstelwerk kan beginnen 8-). Maarrrr, er lekt nog steeds brandstof uit de drain tussen de carbs van cil 3 & 4. Dit komt denk ik doordat de vlotternaald de vlotterkamer toch niet goed afsluit. Nu heb ik het spul al losgehad, de vlotters en naalden goed bekeken en een stel nieuwe pakkingen d'r in gezet, maar no help, er blijft brandstof lekken uit dat pijpje tussen cil 3 & 4. Zou dan toch die vlotternaald gewoon niet goed zijn? Op onderstaand filmpje zie je ook dat de vlotter net wat minder terruggeveerd wordt.



Overigens zijn de oude naalden (dynojet naalden) aardig ver heen :X

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat kun je toch gewoon testen met de carbs in je handen?
Gewoon water er doorheen laten lopen, veel makkelijker om te zien wat er gebeurt dan wanneer het op de blok zit :)
Desnoods met gekleurd water.
 
Met water kan je het testen, maar de dichtheid van water is 30% groter/hoger. Dan loop je het risico om de vlotters (die dus "hoger" op het water liggen, dan dat ze op benzine liggen) niet het juiste niveau aannemen en je "valse" resultaten krijgt.
Water: 0,998 g/cm³
Benzine: 0,72 g/cm³
 
Terug
Bovenaan Onderaan