Slot buddyseat geblokkeerd

Kawa-Robert

MF veteraan
2 mrt 2005
1.082
0
Ik heb mijn (beschadigde) originele kuipdelen vervangen voor een imitatieset.
Bij het erop klikken van de buddyseat ging dat wat zwaarder dan normaal, maar voor mijn gevoel niet te zwaar (buddyseat steek je voorin in haakjes, vervolgens achterin 1 pin in het slotmechanisme).

De volgende dag wilde ik de tank vervangen, toen moest de buddyseat eraf om het zadel eraf te halen om bij de tank te kunnen, alleen de sleutel draait helemaal niet meer! Hiervoor draaide de sleutel en functioneerde het slot prima.

Plaatje:
full


Het lijkt alsof de buddyseat op spanning staat (omhoog wordt gedrukt). Sleutel gaat het slot in, je kunt hem een fractie verdraaien (enkele graden), maar verder niet.
Ik heb al geprobeerd met volle kracht op het zadel te drukken, of juist te trekken (zowel naar voren als achteren) en tegelijkertijd draaien, maar dit mag niet baten.

Zelf wil ik nog proberen de buddyseat achter zover mogelijk naar boven te trekken, en dan met een haakje of iets dergelijks proberen het slotmechanisme open te krijgen. Of juist met een tangetje proberen handmatig aan het kabeltje te trekken om het slot open te krijgen.

Wie o wie heeft een tip wat ik nog kan proberen om de buddyseat open te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Jullie lezen niet juist ey :P

Er lag en ligt 100% zeker niets in het opbergvakje.
Bij de Kawa zitten er allerlei elektronicablokjes links en rechts aan de buitenkant van het subframe, het hendeltje kwam tegen zo'n blokje aan.
 
Als er een (losse) relais in de weg zit dan had je die toch sowieso iets kunnen verplaatsen.
Ik was in de veronderstelling dat er een stukje van de aftermarket kuip in de weg zat vandaar die opmerking.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan