Slot vergeten, schijf krom

Motorlars

MF'er
12 apr 2019
235
166
Roden
Helaas... ik gebruik normaal nooit een schijfslot. Nu wel en direct vergeten dat het ding erop zat.

Ik was 20 minuten van huis vandaan, dus ik heb hem met een hamer recht getikt om thuis te komen. Het ding was dusdanig verbogen dat hij tegen de voorvork kwam. Vreemd genoeg merk ik geen verschil met remmen. Hij trilt niet en remt gewoon als normaal. Zowel bij licht als hard remmen.

Nu de hamvraag: moet het hele zootje vervangen worden? Alleen deze schijf of beide? Ik wil uiteraard niet besparen op iets als de remmerij, maar in dit geval mis ik de technische kennis om te weten wat wijsheid is. Ik merk namelijk geen verschil met remmen, maar weet niet wat hier de consequenties van kunnen zijn.

Heb ook even gevoeld nog; deze schijf heeft tov de linkerschijf aanzienlijk minder speling links naar rechts. De speling voor naar achter is gelijk aan de andere schijf.
20240205_151834.jpg
20240205_151828.jpg


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk zou dit niet meer vertrouwen. Ik heb weinig technische kennis dus mijn angst zou kunnen ongegrond zijn, maar ik zou beide vervangen om zeker te zijn. Een voorste rem lijkt me niet iets waar je iets wilt aan voorhebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan