Welke sport motorband doet het ook goed in de regen

Status
Niet open voor verdere reacties.
12 mei 2013
2
0
Almere
Kan iemand mij vertellen welk bandenmerk het beste is in de regen. Ik heb er nu pirelli's diablo onder maar die zijn zo zachies aan aan vervanging toe. Op droge weg zijn deze perfect maar op nat vind ik ze toch wat eng.
 
Ja, daar staan Pirelli's wel een beetje om bekend. Voor een betere waterafvoer van je motorbanden, zul je toch echt meer moeten gaan kijken maar sport/toerbanden zoals bijv. Bridgestone BT-023 of Pirelli Diablo rosso II. Voor nog meer waterafvoer van je banden, zul je al gauw moeten denken aan toerbanden zoals bijv. de Michelin Pilot road 3, maar die wil je denk ik niet zo gauw onder je sportmotor hebben (ik persoonlijk ook niet). Pure sportbanden voor straatmotoren zijn zoals je denk ik wel weet, niet echt gericht op natte omstandigheden. In ieder geval blinken ze daar niet het sterkst in uit. En verder is het ook een gevoel wat je zelf bij je banden hebt en voelt. Ik heb Pirelli Diablo's en Bridgestone BT-016's gehad. Allebei sportbanden, maar persoonlijk gaven de Pirelli's mij het beste gevoel.

En anders kun je altijd nog naar de Pirelli Diablo's Rain kijken..... Alleen houden die het niet lang vol op droog asfalt ;)

Gr.

Mjingen
 
Laatst bewerkt:
Dunlop Sportsmart, prima in de regen voor een sportband. M'n oude Michelins PR2 waren nog iets beter.
Wil je écht optimale prestaties in het nat, dan is een sporttoerband de betere keus.
 
heb zelf bridgestone bt 016 banden gehad goeie band,nu de nieuwere versie ervan bridgestone s20 bevalt me ook goed,soms glijd die achter iets weg in de rotondes. ;)

Bridgestone tests hebben uitgewezen dat de grip van de S20 op een nat wegdek zelfs nog beter is dan die van de BT-016 PRO, de gevestigde norm onder natte omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan